5 کوه برتر نپال برای صعود
نوشته شده توسط : یک دوست

برای ساختن مهارهای اضطراری و برای نجات خود، بنابراین ارزش یک یا دو مورد را دارد. نوعی سرپناه اضطراری در برابر باران و باد همراه داشته باشید، مانند یک چادر پلاستیکی یا یک کیسه زباله پلاستیکی. گونی های بیوی یکبار مصرف ساخته شده از پلی اتیلن منعکس کننده حرارت، گزینه ای عالی با وزن کمتر از 4 اونس هستند. "پتوهای فضای اضطراری" اگرچه ارزان و سبک وزن هستند، اما برای جلوگیری از باد، باران یا برف در حالی که گرمای بدن را حفظ می کنند، کافی نیستند. یک چادر تنها در صورتی می تواند به عنوان پناهگاه اضافی مورد استفاده قرار گیرد که همیشه در کنار مهمان بماند. یک پد خواب عایق برای کاهش اتلاف گرما هنگام نشستن یا دراز کشیدن روی برف یا زمین مرطوب همراه داشته باشید.

ابزارهای تصفیه آب

برای اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد 12 مورد ضروری برای کوهنوردی زمستانی و این توصیه دوستان ما در BMC را بررسی کنید تا ماجراجویی زمستانی بعدی خود را به یک ماجراجویی به یاد ماندنی تبدیل کنید. چه در شرایط زمستانی راه بروید و چه در حال بالا رفتن از برف و یخ، تبر یخ ابزاری ضروری برای هر کوهنورد زمستانی است. در صورت لیز خوردن یا کمک به بالا رفتن از دیوار عمودی، می توان از تبرها برای جلوگیری از سقوط استفاده کرد. به عنوان یک قاعده کلی، محورهای کوتاهتر برای کوهنوردی و تبرهای بلندتر برای پیاده روی بهتر هستند.

دستگاه قلاب چیزی است که طناب هنگام بالا رفتن از آن عبور می کند. این اصطکاک ایجاد می کند و به "گرفتن" یک کوهنورد در هنگام سقوط کمک می کند. باز هم بسته به مسیری که طی می کنید، یک جفت کرامپون کوهنوردی فولادی 12 نقطه ای با درجه C2 کافی است.

برای برف شل، کرامپون کمتر مناسب است و کفش های برفی یا اسکی ممکن است ترجیح داده شوند. استفاده از تکنیک های مختلف از اسکی آلپاین تا بالا و پایین رفتن از کوه به خودی خود نوعی ورزش است که به آن کوهنوردی اسکی می گویند. EMS برای تمام کوهنوردان کفش های صخره ای، مهار، کلاه ایمنی، کیسه های گچی و تجهیزات کوهنوردی برای روز بدون پرداخت هزینه اضافی فراهم می کند. به یک چادر Trango بسیار سنگین Mountain Hardwear یا یک کیسه -20 درجه برای Baker نیاز ندارید.

با این سبک، کوهنوردان مقادیر زیادی تجهیزات و وسایل را به سمت بالا و پایین کوه حمل می کنند و به آرامی پیشرفت می کنند. اگر قله بسیار مرتفع یا دور از تمدن باشد، صعود به سبک اکسپدیشن ترجیح داده می شود. کوهنوردانی که از این سبک استفاده می کنند معمولا، اما نه همیشه، بخشی از یک تیم بزرگ از کوهنوردان و کارکنان پشتیبانی هستند.

همراه با استفاده صحیح از تسمه، کارابین، دستگاه نگهدارنده، کشش سریع و بادامک، در صورت لیز خوردن یا افتادن از روی سنگ، طناب های کوهنوردی جان شما را نجات خواهند داد. برای سفرهای کوتاه‌تر، عرضه یک روزه غذای اضافی یک انبار معقول اضطراری است در صورتی که هوای نامناسب، ناوبری معیوب، آسیب دیدگی یا دلایل دیگر باعث تاخیر در یک مهمانی کوهنوردی شود. یک سفر یا سفر طولانی ممکن است نیاز بیشتری داشته باشد، و در یک سفر سرد به یاد داشته باشید که غذا مساوی است با گرما.

بسته به اینکه چند بار فکر می کنید به آنها نیاز دارید، می توانید کرامپون اجاره کنید. کیسه خواب های پایین بهترین نسبت گرما به وزن را دارند، به راحتی فشرده می شوند و بسته بندی های کوچکی دارند. آنها خیس شدن را دوست ندارند، بنابراین حتما یک کیسه فشرده سازی ضد آب همراه داشته باشید.

یک جفت چکمه کوهنوردی خوب ضروری است زیرا نه تنها از پاهای شما در برابر عوامل خشن محافظت می کند، بلکه سکویی برای سوار کردن کفش های برفی و کرامپون برای شما فراهم می کند. چکمه های کوهنوردی از مواد مختلفی تولید می شوند و چکمه های دوتایی ایده آل هستند زیرا لایه های عایق قابل جابجایی را ارائه می دهند. کلاه کوهنوردی که از شما در برابر هرگونه ریزش سنگ یا یخ محافظت کند ضروری است، همچنین باید از سر شما در صورت سقوط محافظت کند. یک کلاه ایمنی قابل تنظیم به شما اطمینان می دهد که بهترین تناسب را دارید و می توانید یک کلاه گرم یا کلاه را در زیر آن قرار دهید. همچنین باید به راحتی زیر کاپوت ژاکت ضد آب شما قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که می توانید به طور کامل از خود در برابر عوامل محافظت کنید.

-ها اینها عموماً برای سفرهای فصل بعدی بهمن گولچ و سفرهای Clear Creek یا North Side کافی هستند، جایی که تنها بخش نسبتاً کوچک‌تری از سفر در برف صرف می‌شود و اکثر مناطق پیاده‌روی و بیس کمپ خشک است. کوهنوردی تابستانی کوهستانی در آبشارهای سیرا یا شمالی یکی دیگر از کاربردهای خوب خواهد بود. اصطلاح "لباس اضافی" به لایه های اضافی اشاره دارد که برای زنده ماندن در ساعات طولانی و غیرفعال یک بیواک برنامه ریزی نشده مورد نیاز است. بسیاری از این انتخاب‌های دنده مربوط به کاهش وزن همراه با فهمیدن اینکه چه چیزی برای شما کار می‌کند است. گاهی اوقات شما همان چیزی را دارید که نمی توانید بدون آن زندگی کنید - خواه قهوه صبح یا کیسه خواب گرم شما.

فقط مطمئن شوید که تعداد زیادی از این موارد "راحتی" را ندارید و بسته خود را تا آنجا که ممکن است کوتاه کنید. هر چه کوله‌تان سبک‌تر باشد، زندگی‌تان در کوه‌ها راحت‌تر خواهد بود. در حالت ایده‌آل، اینها باید چکمه‌های چرمی راحت با کفی نیمه سفت باشند.

5 کوه برتر نپال برای صعود

این امر باعث می‌شود که اگر کل تیم از پای خود خارج شوند، ایمنی را تضمین می‌کند که همچنین سرعت بیشتری را نسبت به روش سنتی عقب انداختن یک کوهنورد در یک زمان ممکن می‌سازد. این تکنیک به عنوان کوهنوردی هم‌زمان یا مهار دویدن شناخته می‌شود و گاهی اوقات روی یخ نیز استفاده می‌شود، اما خطر افتادن یخ‌های جابجا شده مکرر روی اعضای تیم پایین، مفید بودن آن را روی یخ محدود می‌کند. در این مورد، گاهی اوقات به دلیل خطر سقوط یخ، شیب زیاد یا عوامل دیگر این امر ضروری است. در طول سفرهایمان سعی خواهیم کرد زمان زیادی را در کوهستان بگذرانیم. برای اینکه زمان خود را در آنجا به حداکثر برسانیم، همه باید در حالی که وسایل مورد نیاز خود را حمل می‌کنند، تا حد امکان راحت تر سفر کنند.

صعودهای سبک آلپاین در طول تاریخ بر روی قله های ارتفاعی شدید نیز انجام شده است، البته با حجم کمتر به صعودهای سبک اکسپدیشن. کوهنوردان معمولاً بارهای خود را بین کمپ ها بدون عقب نشینی و در یک حرکت فشار به سمت قله حمل می کنند. اگر قله از کمپ اصلی یا مسیر راه طی یک روز قابل دسترسی باشد، کوهنوردان به سبک آلپاین به هیچ وجه کمپ خود را تغییر نمی دهند و فقط کوچکترین بار را تا قله حمل می کنند.

مانند لایه پایه، پرزهای مختلف برای فصول یا فعالیت های مختلف در دسترس هستند. پرزهای میکرو بسیار محبوب هستند، مانند پشم های ضد باد که این مزیت را دارند که باد خنک را از بدن دور نگه می دارند. همه در یقه‌های خدمه‌ای یا زیپ‌دار موجود هستند، این یک انتخاب شخصی است، و پشم‌های زیپ دار اجازه کنترل دما بیشتری نسبت به انواع یقه‌های خدمه می‌دهند. یک لایه اضافی از لباس زیر بلند می تواند گرما را بدون اضافه کردن وزن زیاد به شما اضافه کند.

همه کوهنوردان نیازی به سرمایه گذاری روی یک جفت کفش نزدیک ندارند، اما زمانی که رفت و آمد شما به سمت صخره شامل پرش صخره یا تقلا می شود، آنها یک وسیله ارزشمند هستند. کفش‌های Approach از چند جهت با کفش‌های پیاده‌روی سبک وزن یا کفش‌های پیاده‌روی متفاوت هستند، یعنی در زیره لاستیکی سفت و چسبنده و پوشش محافظی که جعبه پنجه را احاطه کرده است. آنها همچنین اغلب با بند تا انتهای انگشت طراحی می شوند تا پای شما را محکم روی زمین های فنی محکم نگه دارد. La Sportiva's TX4 یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کفش‌های رویکرد است که به دلیل ساختار بادوام و محافظ، راحتی در مسیر و امنیت روی سنگ تحسین شده است. چه در ورزشگاه یا بیرون از صخره های واقعی کوهنوردی کنید، بدون یک جفت کفش کوهنوردی خوب از سطح زمین دور نخواهید شد.

صخره نوردی آلپ شامل مهارت های فنی از جمله توانایی قرار دادن لنگرها در صخره برای بالا رفتن ایمن از کوه است. در برخی موارد، کوهنوردان ممکن است مجبور شوند برای رسیدن به قله از چندین زمین سنگ بالا بروند. به طور معمول، برای هر زمینی، یک مهارکننده وجود دارد که ساکن است و در صورت افتادن یک کوهنورد برای گرفتن یک تنش روی طناب ایجاد می‌کند و کوهنوردی که از صخره بالا می‌رود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کوهشید بازدید نمایید
اولین کوهنورد به نام لیدر به نقطه ای روی صخره می رسد و سپس یک لنگر می سازد که کوهنوردان بعدی را ایمن می کند. لنگرها را می توان با استفاده از تسمه در اطراف یک درخت یا تخته سنگ یا با استفاده از وسایل حفاظتی مانند بادامک و آجیل ایجاد کرد.

کیسه خواب توسط کوهنوردان برای حفظ گرمای بدن هنگام استراحت در شب استفاده می شود. برای سفرهای کوهنوردی زمستانی، کوهنوردان از کیسه خواب هایی استفاده می کنند که به طور خاص برای گرم نگه داشتن مردم در دماهای سرد طراحی شده اند. لیست لباس‌ها و تجهیزات کوهنوردی زیر به شما ایده خوبی می‌دهد که چه چیزی را با خود ببرید. ما تأیید می کنیم که لیست تجهیزات کوهنوردی برای رزرو شما اعمال می شود و مواردی را که در لیست مورد نیاز نیست برای شما شناسایی می کنیم.


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین کلاه یالدار آفتابی کوهنوردی کلیک کنید
بسته به نوع کوهنوردی که برای آن طراحی شده اند، کفش ها از نظر شکل، رو به پایین، سفتی، مقدار لاستیک و مواد متفاوت هستند. اکثر بولدرها دمپایی فوق تهاجمی مانند Scarpa Instinct VS را ترجیح می دهند، در حالی که معامله گران از کفشی سفت، صاف و محافظ مانند La Sportiva TC Pro سود بیشتری می برند. برای مبتدیان، Butora Endeavor بهترین انتخاب ما برای سال 2021 است، زیرا ساخت و ساز با کیفیت بالا، لاستیک بسیار چسبنده، رکود جزئی برای افزایش کارایی و به حداقل رساندن بو، بوش کنفی ارگانیک است. و برای رسیدن به صخره در وهله اول، ممکن است ارزش سرمایه گذاری روی یک جفت کفش رویکرد را داشته باشد. چه روزهای خود را با کوهنوردی در داخل خانه سپری کنید و چه در تکه های یکپارچه صد فوتی بالا می روید، دانستن آنچه نیاز دارید همیشه مفید است.

لیست تجهیزات کوهنوردی زمستانی و بهاری شبانه:

برای بسیاری از ماجراجویی های زمستانی، می توانید از تبر خود برای هر دو استفاده کنید. شکل دسته و بخش سر تبر یخی سرنخ بهتری برای استفاده مورد نظر از آن است. داشتن لباس و کفش مناسب برای مقابله با عوامل طبیعی در طول یک سفر کوهنوردی ضروری است. کوهنوردان معمولاً چندین لایه لباس می پوشند تا از هوای سرد محافظت کنند. لایه پایه معمولاً از لباس زیر بلند، یک پیراهن ضد رطوبت و جوراب های پشمی یا مصنوعی تشکیل شده است. تصمیم بگیرید که دقیقاً چه وسایلی را باید در صعود حمل کنید.

کفش‌های کوهنوردی کاملاً مناسب هستند و اندازه مناسب می‌تواند خیلی کوچک به نظر برسد، بنابراین حتماً مقاله ما را در مورد اینکه چگونه کفش‌های کوهنوردی باید مناسب باشند را بخوانید. چاقوها در کمک های اولیه، تهیه غذا، تعمیرات و کوهنوردی به قدری مفید هستند که هر یک از اعضای مهمانی باید یک چاقو را حمل کند، ترجیحاً با بند برای جلوگیری از ضرر. در یک سفر کوتاه، بسیاری از آنها یک چند ابزار کوچک و همچنین نوار چسب محکم و کمی بند ناف حمل می کنند. این فهرست برای سفرهای دورتر طولانی تر می شود، و مسافرانی که در کشور خود دارند، بسته به مصیبت هایی که قبلاً تجربه کرده اند - یا تصور می کردند - انواع تخیلی از منابع را حمل می کنند.





:: موضوعات مرتبط: کوهنوردی , ,
:: بازدید از این مطلب : 4398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: