کودهای زیستی برای بازیابی حاصلخیزی خاک
نوشته شده توسط : یک دوست

بیشترین مقدار IAA (0.36٪) توسط P. polymyxa و B. Cereus تولید شد. با این وجود، تمام سویه های شناخته شده پتانسیل تولید این هورمون رشد گیاهی صریح را داشتند. کودهای زیستی برای بازیابی حاصلخیزی خاک مورد نیاز است. استفاده طولانی مدت از کودهای شیمیایی خاک را تخریب می کند و بر عملکرد محصول تأثیر می گذارد.

میزان رطوبت قابل قبول باید بین 4 تا 8 درصد باشد، اگرچه کاهش رطوبت می تواند مطلوب باشد. کود آلی جدید مطابق با اختراع فعلی در مقایسه با مقدار یکسان یک کود بر اساس آخرین فن آوری، بنابراین قادر به تولید مقدار بیشتری IAA است. موارد فوق متعاقباً نشان دهنده یک سود بزرگ صنعتی و اقتصادی است.

جهت کسب اطلاعات در زمینه خرید کود کشاورزی از این سایت بازدید نمایید.

به عنوان یک تخریب کننده مولد و انگل هایپرانگل متخاصم در تقابل با تخم های تعدادی سوراخ، ساقه، میوه، برگ، گل خوار و پاتوژن های مختلف درون سوژه عمل می کند. نشان داده شده است که کودهای زیستی در محیط های متعدد و حتی در محیط های مشابه نتایج مختلفی دارند. این چیزی است که بسیاری از دانشمندان روی آن کار کرده اند، با این وجود در حال حاضر هیچ وضوح کاملی وجود ندارد. با این حال، ثابت شده است که آنها احتمالا عمیق ترین اثرات را در آب و هوای خشک تر دارند.

ما کشف کردیم که تلقیح مجدد کمپوست استریل شده با B. Amyloliquefaciens W19 درجه قابل مقایسه ای از سرکوب بیماری را به همراه داشت که برای درمان کود بیورگانیک دست نخورده مشاهده شد. به دلیل تامین ماده مغذی فسفر در این تحقیق از سوپر فسفات تریپل و RP استفاده شد.

از بخش‌های زیادی از منبع موجود مواد مغذی تشکیل شده است که در مقایسه با کودهای شیمیایی، امکان‌پذیری آن را در کشت محصولات افزایش می‌دهد. 2 نتایج درمان را در پیشرفت گیاه نشان می دهد که به صورت میانگین وزن بر حسب گرم اندازه گیری می شود. نوار خاکستری نمودار نشان دهنده کود آلی مطابق با اختراع فعلی است و نوار سیاه نشان دهنده مدیریت استفاده شده است.

کاهش 30% نیتروژن از FSFD میانگین جذب 12% فسفر و 24% پتاسیم را در T کاهش داد. کمترین جذب N، P و K در درمان مدیریتی کشف شد. به طور معمول، عملکرد دانه در بورو آبی در مقایسه با T بیشتر بود. الگوی عملکرد فصول آبی بورو الگوی مشابهی از فصول مرطوب T. Aman اتخاذ کرد، عملکرد دانه در BoF 70% N به عنوان اوره، 100% K به عنوان MoP در محدوده قرار گرفت. از 6.0 تا 8.9 تن در هکتار با میانگین 7.87 تن در هکتار. در این درمان، مقدار 25 درصد عملکرد دانه زیر میانگین 7.22 تن در هکتار و بالاتر از صدک هفتاد و پنجم 8.64 تن در هکتار بود.

فراوانی نسبی یک گروه طبقه‌بندی معین در هر نمونه به‌عنوان عدد توالی‌های وابسته به آن گروه تقسیم بر تعداد کل توالی‌ها محاسبه شد. مقیاس‌بندی چند بعدی غیر متریک مبتنی بر عدم تشابه Bray-Curtis ماتریس انجام شد و با استفاده از بسته نرم افزاری وگان R برای کشف تغییرات در جوامع میکروبی ترسیم شد. تجزیه و تحلیل واریانس چند متغیره جایگشتی برای قضاوت در مورد تأثیر کود بر کل محله میکروبی خاک با استفاده از پکیج R vegan dea انجام شد. در حالی که مانتل نگاهی به بسته نرم افزاری وگان R برای تعیین همبستگی بین اجتماع میکروبی خاک و بروز بیماری های پژمردگی فوزاریوم اجرا شد. انعطاف‌پذیری گیاه در برابر آفات و برخی از تنش‌های غیرزیست مانند خشکی، آب اضافی و نوسانات شدید دمایی به دلیل کودهای زیستی بهتر است.

به نیتروژن بهتر روی آورید

این کودها معمولاً از مواد گیاهی یا مواد معدنی موجود به دست می‌آیند و در نوع مایع یا دانه‌ای هستند. کودهای بیولوژیکی با کودهای طبیعی که از ضایعات گیاهی، حیوانی یا انسانی به دست می‌آیند متفاوت است. مشاوران صنعت می گویند که استفاده از کودهای آلی می تواند چمن سالم تر و متراکم تر با سایه عمیق تر ایجاد کند که در برابر خشکسالی و بیماری مصونیت بیشتری دارد. خاکی که با کودهای آلی استفاده می شود، مدیریت آب را بهبود می بخشد. میکروارگانیسم‌های مذکور در مجموعه کشت نوع اسپانیایی ذخیره شده‌اند و شماره‌های الحاقی CECT-5802 برای Azospirillum brasilense M3 و CECT-5801 برای Pantoea dispersa C3 اختصاص داده شده‌اند. کود آلی مذکور از محصولی تشکیل شده است که توسط یک کمک قوی تشکیل شده است، که در آن میکروارگانیسم‌ها بی‌حرکت شده‌اند و علاوه بر این حاوی مواد مغذی لازم برای تضمین بقای آن‌ها، پس از تلقیح محصولات، به‌عنوان یک سیستم آهسته رهاسازی ظاهر می‌شوند.

جهت کسب اطلاعات در زمینه محصولات کشاورزی از این سایت بازدید نمایید.

برنامه های اولویت دار

یک رقت سریال از 108 به 102 ژن کپی میکرولیتر از ژن ITS از سویه Foc-TR4 به عنوان یک نسخه معمولی استفاده شد. فراوانی سودوموناس و باسیلوس با استفاده از سنجش SYBR Green با آغازگرهای Ps-for/Ps-rev و Bs16S1/Bs16SR به ترتیب تعیین شده است. یک رقت سریال از 108 به 102 کپی ژن میکرولیتر 1 از ژن 16S rRNA از سویه های سودوموناس فلورسنس و باسیلوس سوبتیلیس به عنوان نیاز استفاده شد. هر سنجش در سه تکرار انجام شد و نتایج به عنوان مقادیر log10 (تعداد کپی هدف g-1 خاک) قبل از تجزیه و تحلیل آماری اضافی بیان شد.

مزیت اصلی استراتژی برای به دست آوردن محصول بر اساس اختراع فعلی، مدل مرحله جدید خشک کردن است. شرح مختصر نقشه ها شکل. 1 نتایج تیمارهای کوددهی در گیاهان را نشان می دهد که با کود آلی مطابق با اختراع حاضر به دست آمده است. تصور می‌شود که گونه‌های مختلف محصولات زراعی نتایج کاملاً متفاوتی بر روی ریزوسفر دارند، علاوه بر این مشخص شد که سویه‌های جدا شده در گونه‌ای از گونه‌های گیاهی تأثیر کاملاً متفاوتی بر روی ریزوسفری که از آن جدا شده است نسبت به سایر محصولات زراعی دارد. /p>

در بسیاری از موارد، زباله ها در کنار جاده ها ریخته می شوند و محیطی ناسالم ایجاد می کنند. شهر داکا به تنهایی روزانه تقریباً 5800 تن زباله طبیعی قوی تولید می کند که حداقل 80 درصد آن برای کمپوست سازی مناسب است (روتنبرگر و همکاران، 2006). حدود نیمی از آن توسط شرکت داکا سیتی جمع‌آوری می‌شود و مابقی آن در مناطق باز باقی می‌ماند و باعث آلودگی هوای محیطی می‌شود. مدیریت صحیح این گونه زباله ها انتشار بنزین گلخانه ای را تقریباً 89000 تن دی اکسید کربن در سال کاهش می دهد. با این وجود، مشاهدات اولیه ما نشان می‌دهد که کمپوست‌سازی مشترک این مواد با RP باعث بهبود محتویات زیستی P می‌شود (ناهر و همکاران، 2018).

سلامت افرادی که سبزیجات تولید شده با افزودن کودهای شیمیایی را مصرف می‌کنند بسیار در خطر است. کودهای زیستی همراه با کودهای کمپوست مخلوط شده و برای یک شب نگهداری می شوند. سپس این مخلوط روی خاکی که بذرها باید کاشته شوند باز می شود. این تکنیک برای محصولات برنج قابل استفاده است. نهال ها به مدت 8-10 ساعت در بستر آب کاشته می شوند. این یک محصول سازگار با محیط زیست و غیر بیماری زا است که در مجموعه وسیعی از محصولات به خوبی در گیاهان باغبانی و تزئینی مانند سیب شلتوک، نیشکر، برنجال، ذرت، پنبه، سبزی، مرکبات و غیره استفاده می شود.

MIUS و AJ ارزیابی آزمایشگاهی را انجام دادند. FHK، MHRH، AI، MM، و MBH آزمایش‌هایی را در ایستگاه‌های تحقیقاتی BRRI انجام دادند و با آزمایش‌های نمایشی مزرعه‌ای کشاورزان مرتبط شدند. MRI و MSK امکاناتی را برای انجام آزمایش‌ها در ایستگاه‌های آنالیز BRRI فراهم کردند.

نهال‌های سنتی بافت موز در ارلن‌های ارلن کشت شده و با محلول هوگلند استریل با انرژی اصلاح شده آبیاری شدند. پس از دو هفته، نهال ها به گلدان های 400 میلی لیتری پر شده با بستر استریل که از قبل با B. Amyloliquefaciens W19، Pseudomonas sp تلقیح شده بود، منتقل شدند. PSE82 یا مخلوطی از W19 که با PSE78 یا PSE82 ترکیب شده است. [newline] در همه موارد، تراکم تلقیح نهایی 1×108 CFU/g از بستر بود. گلدان ها روی نعلبکی های کوچک قرار گرفتند، با محلول هوگلند با قدرت اصلاح شده آبیاری شدند، به طور تصادفی در سینی ها قرار گرفتند و به محفظه توسعه (دمای معمول 28 درجه سانتی گراد، رطوبت نسبی 80٪، 16 ساعت روشنایی / 8 ساعت تاریکی) منتقل شدند.

اهمیت نسبی بخش های مختلف بیو

علاوه بر این، در مورد اینکه کدام بخش از کودهای بیورگانیک بیشتر مسئول ایجاد اثرات سرکوب کننده بیماری بر کاربرد هستند، اندکی فکر می شود. این بخش ها شامل خود عامل کنترل زیستی، ماهیت فیزیکی-شیمیایی بستر کمپوست و گروه میکروبی ساکن در کمپوست است. تفکیک اهمیت نسبی بخش‌های خاصی از کودهای زیست آلی و درک نحوه حرکت آن‌ها گام مهمی در جهت طراحی و بهینه‌سازی روش‌هایی برای بهبود مؤثر عملکرد میکروبیوم خاک است. ورودی های اساسی ویتامین ها برای کشاورزی پایدار و طبیعی هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

علاوه بر این، کودهای شیمیایی Pi بلافاصله در خاک تثبیت می شوند، به طوری که کمتر از 20 درصد کود اضافه شده توسط پوشش گیاهی جذب می شود. بنابراین، تخفیف در منابع Pi، از یک سو، و آلودگی های زیست محیطی ناشی از تولید و عملکرد کود شیمیایی Pi، از سوی دیگر، استفاده از باکتری های حل کننده فسفات یا کودهای زیستی فسفاته را ایجاب کرده است. تأثیر کودهای شیمیایی و آلی بر صفات برگ، عملکرد، جذب و اثربخشی عناصر غذایی، فسفر و گوگرد در گیاه Camelina sativa L.

محدوده پروبیوتیک عملکرد میکروبیوم ریزوسفر و سرکوب بیماری های گیاهی را افزایش می دهد. جدایه‌های Amyloliquefaciens W19 و Pseudomonas با استفاده از روش‌های رویارویی پتری دیش همانطور که توسط Berendsen توصیف شد، اندازه‌گیری شد. به طور خلاصه، هر ایزوله سودوموناس و B. Amyloliquefaciens W19 در محیط TSB 5 میلی لیتری تلقیح شد و به مدت یک شب در دمای 30 درجه سانتی گراد در 180 دور در دقیقه انکوبه شد.

به منظور به دست آوردن تلقیح، ابتدا ضروری است که همه میکروارگانیسم ها به صورت جداگانه در محیط رشد قابل استفاده رشد کنند، زیرا هر یک از آنها فیزیولوژی خاصی دارد. پس از گذشتن از این مرحله، میکروارگانیسم ها به ذغال سنگ نارس استریل حاصل از تجزیه مواد آلی در مناطق سیل زده تلقیح می شوند و در کیسه های پلاستیکی 250 گرمی توزیع می شوند. پیت وسیله ای برای حمل محصول به روستا است. 5 بسته تلقیح میکروبی سیاه رنگ، که قوام ویسکوزیته دارد، سپس با صد لیتر آب مخلوط می شود.





:: موضوعات مرتبط: کود کشاورزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: