چگونه با تصاویر به یک خواننده مشتاق تبدیل شویم
نوشته شده توسط : یک دوست


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دانلود کتاب های صوتی رایگان کلیک کنید
در اصل، سازندگان دستگاه ها می توانند مجموعه کتاب های مشتریان خود را گروگان نگه دارند تا از تغییر آن مشتریان به جایگزین های بهتر جلوگیری کنند. برای مثال، در فضای DVD، سیستم‌های DRM مانند Content Scramble System به «قلاب» قانونی تبدیل شده‌اند که شرکت‌های فناوری را مجبور می‌کند قبل از ساخت محصولاتی که می‌توانند فیلم‌ها را پخش کنند، قراردادهای مجوز منعقد کنند. دستگاه ها می توانند و نمی توانند انجام دهند، در نتیجه از مدل های کسب و کار هالیوود در برابر نوآوری های مخرب محافظت می کنند. مایه شرمساری خواهد بود که چنین اتفاقی برای کتاب های دیجیتال رخ دهد.

شیوه های کتاب دیجیتال ممکن است این حفاظت های سنتی را تهدید کند. ارائه‌دهندگان کتاب دیجیتال این پتانسیل را دارند که فعالیت‌های خواننده را تا حدی فراتر از هر چیزی که با کتاب‌های فیزیکی ممکن است، ردیابی، جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و افشا کنند. هم سرویس‌های دانلود کتاب و هم خدماتی مانند جستجوی کتاب Google می‌توانند در طول و بعد از تراکنش اولیه به ردیابی ادامه دهند و همچنین سوابق هر کتاب خریداری شده را در طول عمر خواننده حفظ کنند. این بدان معناست که ارائه‌دهندگان کتاب دیجیتال می‌توانند داده‌هایی را درباره کتاب‌هایی که جستجو می‌کنید، چه کتاب‌هایی را مرور می‌کنید، چه صفحاتی را مشاهده می‌کنید و برای چه مدت زمانی جمع‌آوری کنند - و می‌توانند این داده‌ها را برای مدت بسیار طولانی نگه دارند.

Advanced Reader Copy Arc چیست؟

کتاب های صوتی برای آموزش خواندن به کودکان و افزایش درک مطلب استفاده شده است. کتابخانه ملی کنگره در ایالات متحده و کتابخانه CNIB در کانادا خدمات رایگان کتابخانه کتاب صوتی را به افراد کم بینا ارائه می دهند. Assistive Media of Ann Arbor، میشیگان که در سال 1996 تأسیس شد، اولین سازمانی بود که ضبط های شفاهی آثار روزنامه نگاری و ادبی نوشتاری را از طریق اینترنت برای خدمت به افراد دارای اختلالات بینایی تولید و ارائه کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه تورنتو، شرکت کنندگان در مطالعه که داستان کوتاه می خوانند در مقایسه با همتایان خود که مقالات غیرداستانی می خوانند، نیاز بسیار کمتری به "بسته شدن شناختی" داشتند. اساساً، آنها در مقایسه با خوانندگان مقالات، ذهن بازتری داشتند.

صدای گفتاری از دهه 1930 در مدارس و کتابخانه های عمومی و تا حدی کمتر در فروشگاه های موسیقی در دسترس بوده است. بسیاری از آلبوم‌های گفتاری قبل از عصر کاست، لوح فشرده، و صوت قابل دانلود، اغلب از شعر و نمایشنامه به جای کتاب ساخته شده‌اند. در دهه 1980 بود که این رسانه شروع به جذب خرده فروشان کتاب کرد و سپس خرده فروشان کتاب شروع به نمایش کتاب های صوتی در قفسه های کتاب کردند تا در نمایشگرهای جداگانه. لیست کارهایی که باید انجام دهید، اما نمی توانید کاملاً به یاد بیاورید که چه چیزی در آنها وجود دارد؟ نترسید – یکی از مزایای خواندن کتاب این است که می تواند حافظه شما را بهبود بخشد. گاهی اوقات، از فریلنسرها خواسته می شود که ARC را بخوانند و نقد کتاب بنویسند، یا ممکن است بخواهند داور کتاب شوند و باید بدانند چگونه شروع کنند. نسخه‌های خواندن پیشرفته (معروف به ARC یا گالری) کپی‌هایی از کتاب‌هایی هستند که توسط ناشران و نویسندگان برای ایجاد تبلیغات و کسب نظرات صادقانه اولیه توزیع شده‌اند.

اگر قرار است انتشار، فروش و به اشتراک گذاری کتاب دیجیتال به پتانسیل کامل خود برسد، ما به همان رقابت قوی و حمایت از نوآوری نیاز داریم. رقابت کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که خوانندگان همچنان گزینه‌هایی دارند، مانند گزینه‌ای برای داشتن کتاب‌های بدون DRM، و همچنین باید به کاهش قیمت کتاب‌های دیجیتال در طول زمان کمک کند. همچنین احتمالاً نوآوری به قیمت‌های پایین‌تر و شاید مهم‌تر از آن، فناوری‌های جدیدی منجر می‌شود که نحوه خواندن و دسترسی ما به کتاب را تغییر می‌دهند. انتشار کتاب فیزیکی به طور سنتی یک صنعت رقابتی معقول بوده و به نفع خوانندگان بوده است.21 صنعت نشر در سال های اخیر ادغام شده است، اما هنوز مطبوعات دانشگاهی، کوچک و تخصصی متعددی وجود دارند که به اطمینان از دسترسی خوانندگان به ژانرهای مختلف کمک می کنند. فناوری‌های جدید انتشار را ارزان‌تر و آسان‌تر کرده است و البته اخیراً شاهد نوآوری‌های مخرب در قالب فروش آنلاین کتاب هستیم.

برخی از محققان دریافته اند که این اختلافات به اندازه کافی "ناهماهنگی هپتیک" ایجاد می کند تا برخی افراد را از استفاده از کتابخوان های الکترونیکی منصرف کند. مردم انتظار دارند که کتاب ها به شکلی خاص ظاهر، احساس و حتی بو کنند. وقتی این کار را نمی کنند، گاهی اوقات خواندن کمتر لذت بخش یا حتی ناخوشایند می شود. برای دیگران، راحتی یک کتابخوان الکترونیکی قابل حمل باریک بیشتر از هر گونه دلبستگی آنها به احساس کتابهای کاغذی است. آینده کتاب های دیجیتال نباید تنها توسط نویسندگان، ناشران، کتابفروشان یا حتی کتابداران شکل بگیرد. خوانندگان می‌توانند و باید نقش فعالی در تحقق پتانسیل فوق‌العاده کتاب‌های دیجیتال داشته باشند - اما تنها در صورتی که ما مطلع باشیم، سؤال بپرسیم و از ارائه‌دهندگان بخواهیم به حقوق و انتظاراتی که برای کتاب‌های فیزیکی ایجاد و از آنها دفاع شده است، احترام بگذارند.

ما امیدواریم که بازاری قوی با مدل‌ها و فناوری‌های مختلف کسب‌وکار پدیدار شود. در عوض، این چک لیست سؤالات کلیدی را نشان می دهد که خوانندگان باید از هر محصول یا خدمات جدید کتاب دیجیتال بپرسند تا ارزیابی کنند که آیا به اندازه کافی از منافع آنها محافظت می کند یا خیر. این نوع تحقیق دقیق به ما کمک می‌کند تصمیم بگیریم کدام کتاب دیجیتالی را می‌خواهیم - و چگونه با پای خود رای دهیم تا زمانی که به آن دست پیدا کنیم. با گسترش اینترنت به مصرف کنندگان در دهه 1990، سرعت دانلود سریعتر با فناوری های باند پهن، فرمت های صوتی فشرده جدید و پخش کننده های رسانه ای قابل حمل، محبوبیت کتاب های صوتی در اواخر دهه 1990 و 2000 به طور قابل توجهی افزایش یافت. در سال 1997، Audible پیشگام اولین پخش کننده رسانه دیجیتال در بازار انبوه در جهان به نام "The Audible Player" بود، این پخش کننده با قیمت 200 دلار به فروش می رسید، 2 ساعت صدا داشت و به عنوان "کوچکتر و سبک تر از واکمن"، پخش کاست محبوب، تبلیغ می شد. Audible.com اولین سایتی بود که در سال 1998 وب سایتی را ایجاد کرد که از آن می توان کتاب های صوتی دیجیتالی را خریداری کرد.

به طور خلاصه، رقابت و نوآوری کمک کرده است تا کتاب‌های فیزیکی برای افراد بیشتری در دسترس باشد و اطمینان حاصل شود که خوانندگان به طیف وسیعی از صداها و موضوعات دسترسی خواهند داشت.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت آریانا قلم بازدید نمایید
شرکت‌کنندگان اولیه در بازار کتاب‌های دیجیتال در حال حاضر کتاب‌های خود را با DRM قفل می‌کنند، یعنی فناوری‌هایی که کاری را که می‌توانید با محتوایی که خریداری می‌کنید محدود می‌کند، معمولاً به نام کاهش نقض حق نسخه‌برداری. خوانندگان، نویسندگان و ناشران باید به تجربه DRM در موسیقی دیجیتال نگاهی جدی بیندازند و در حکمت این رویکرد برای کتاب‌های دیجیتال تجدید نظر کنند. پس از دسترسی یا در اختیار داشتن خوانندگان، حذف یا ویرایش کتاب ها چقدر آسان است؟ هر فناوری جدید برای به اشتراک گذاری اطلاعات با تلاش نهادهای دولتی و خصوصی برای کنترل و محدود کردن اطلاعات در دسترس مواجه شده است. دستگاه‌ها و سرویس‌های مقاوم در برابر سانسور می‌توانند با حذف ویژگی‌هایی که اجازه حذف اطلاعات را می‌دهند، این تلاش را سخت‌تر کنند.

خواندن به بهبود تمرکز کمک می کند

و برخی از نویسندگان در حال جفت شدن با برنامه نویسان کامپیوتر هستند تا داستان های تعاملی و غیرداستانی پیچیده تری تولید کنند که در آن انتخاب های فرد تعیین می کند که چه چیزی بخواند، چه بشنود و چه ببیند. کتاب های کاغذی نیز دارای اندازه، شکل و وزن بلافاصله قابل تشخیص هستند. ممکن است نسخه‌ای از جنگ و صلح را با جلد گالینگور به‌عنوان قطعه‌ای سنگین و یا جلد شومیز Heart of Darkness را به‌عنوان جلدی باریک یاد کنیم. در مقابل، اگرچه یک متن دیجیتال دارای طول است - که گاهی اوقات با یک اسکرول یا نوار پیشرفت نشان داده می شود - هیچ شکل یا ضخامت آشکاری ندارد. وزن یک کتاب خوان الکترونیکی همیشه یکسان است، صرف نظر از این که آیا شما در حال خواندن اثر بزرگ پروست هستید یا یکی از داستان های کوتاه همینگوی.

امیدواریم خوانندگان از این چک لیست برای انجام این کار استفاده کنند. پس از چندین سال شروع نادرست، به نظر می رسد جهان کتاب های دیجیتال در نهایت آماده گسترش چشمگیر است. خوانندگان باید این بسط را هم با هیجان و هم با احتیاط ببینند. هیجان، زیرا کتاب‌های دیجیتال می‌توانند مطالعه را متحول کنند، و کتاب‌های بیشتری را به روش‌های بیشتری نسبت به قبل برای افراد بیشتری پیدا کرده و در دسترس‌تر کنند. راه رضایت بخش به نوبه خود، چنین مشکلات ناوبری ممکن است به طور ماهرانه درک مطلب را مهار کند. در مقایسه با کاغذ، نمایشگرها همچنین ممکن است منابع ذهنی ما را در حین مطالعه کاهش دهند و یادآوری آنچه را که می‌خوانیم کمی سخت‌تر کنند.

ناشر کتاب شوید

هنگامی که تحت فشار برای خواندن سریع بودند، دانش‌آموزانی که از کامپیوتر و کاغذ استفاده می‌کردند به همان اندازه خوب عمل کردند. با این حال، هنگام مدیریت زمان مطالعه خود، داوطلبانی که از کاغذ استفاده می کردند، حدود 10 درصد امتیاز بیشتری کسب کردند. احتمالاً، دانش‌آموزانی که از کاغذ استفاده می‌کردند، نسبت به همسالان خود که صفحه‌خوانی می‌کردند، با چارچوب ذهنی مطالعه‌تری به امتحان نزدیک می‌شدند و به طور مؤثرتری توجه و حافظه فعال خود را هدایت می‌کردند. اگرچه بسیاری از مطالعات قدیمی و اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که افراد آنچه را که روی کاغذ می‌خوانند، دقیق‌تر از آنچه روی صفحه می‌خوانند درک می‌کنند، تفاوت‌ها اغلب ناچیز است. با این حال، برخی آزمایش‌ها نشان می‌دهند که محققان باید نه تنها به درک مطلب فوری، بلکه به حافظه بلندمدت نیز توجه کنند.

داوطلبان روی رایانه فقط می‌توانستند در یک بخش پی‌دی‌اف‌ها را پیمایش یا کلیک کنند، در حالی که دانش‌آموزانی که روی کاغذ می‌خوانند می‌توانند متن را به طور کامل در دستان خود نگه دارند و به سرعت بین صفحات مختلف جابجا شوند. کتاب‌ها و اسناد کاغذی به دلیل قابلیت ناوبری آسان، ممکن است برای جذب در یک متن مناسب‌تر باشند. «سهولتی که با آن می‌توانید شروع، پایان و همه چیزهای بین آن را بیابید و ارتباط دائمی با مسیرتان، پیشرفت شما در متن، ممکن است راهی باشد که از لحاظ شناختی آسیب کمتری داشته باشد، بنابراین ظرفیت آزادتری برای درک مطلب دارید. مطالب را اغلب تغییر دهید - کتاب‌های فصلی را اضافه کنید، مجلات مختلف را بچرخانید، و کتاب‌هایی را بگنجانید که درباره موضوعاتی هستند که بچه‌های شما به آنها علاقه دارند یا در مدرسه یاد می‌گیرند. یک سی دی یا پخش کننده موسیقی دیگر را برای کتاب های صوتی در نزدیکی خود نگه دارید.

جوهر الکترونیکی شبیه جوهر شیمیایی است و طرح ساده صفحه نمایش کیندل مانند صفحه ای در یک جلد شومیز به نظر می رسد. به همین ترتیب، iBooks اپل تلاش می کند تا زیبایی شناسی کلی کتاب های کاغذی را شبیه سازی کند، از جمله ورق زدن صفحه تا حدودی واقعی. Jaejeung Kim از مؤسسه همگرایی فناوری اطلاعات KAIST در کره جنوبی و همکارانش یک رابط مبتکرانه و منتشر نشده طراحی کرده اند که iBooks را بدوی جلوه می دهد. هنگام استفاده از رابط کاربری آنها، می توان صفحات زیادی را که فرد خوانده است در سمت چپ تبلت و تمام صفحات خوانده نشده را در سمت راست مشاهده کرد، گویی یک جلد شومیز را در دستان خود گرفته است. خواننده همچنین می‌تواند دسته‌هایی از صفحات را در یک زمان با تکان دادن انگشت ورق بزند. DRM می تواند برای قفل کردن خوانندگان در قالب یک فروشنده استفاده شود.





:: موضوعات مرتبط: کتاب صوتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: