نحوه اصلاح گیرنده تلویزیون دیجیتال
نوشته شده توسط : یک دوست

اگر فیوز کار نمی کند، برای تعویض آن عجله نکنید و سعی کنید گیرنده را روشن کنید. معمولاً آنها فقط "سوخته نمی شوند" ، برعکس ، در بیشتر موارد ، با اضافه ولتاژ در شبکه ، آسیبی نمی بینند و چیز دیگری باید خراب شود. به طور کلی برای بررسی سایر موارد باید منبع تغذیه را از گیرنده جدا کنیم. سپس، با انداختن یک صفحه به طور متناوب روی هر دیود، و تعویض انتهای آن، یکپارچگی آنها را تعیین می کنیم. اگر دیود در دو موقعیت یکسان حلقه می زند، آنگاه شکسته است.

تعمیرات تلویزیون سونی با کیفیت در ملبورن

سنتک از سال 1993 فعالیت خود را آغاز کرده است و خدمات، تعمیر و نگهداری کامل را برای کلیه برندهای تجهیزات الکترونیکی مصرفی و حرفه ای به مشتریان گرامی ارائه می دهد. تلویزیون، گیرنده و پخش کننده DVD/Blu-ray را خاموش کنید. کابل‌های HDMI را دوباره وصل کنید و همزمان تمام برق را دوباره روشن کنید می‌تواند مشکل را برطرف کند. اکثر تجهیزات فروخته شده در آمریکای شمالی با HDCP (حفاظت محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا) سازگار هستند.

همه چیز خوب است، اما یک لحظه ناخوشایند وجود دارد. دلیل اصلی خرابی تجهیزات، خرابی منبع تغذیه است. این به دلیل رعد و برق، نوسانات برق، و به سادگی قطعات بی کیفیت این دستگاه اتفاق می افتد. در مقابل، سایر ماژول های گیرنده عملاً خراب نمی شوند. در مورد این خرابی رایج است که ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد و خواهیم فهمید که چگونه منبع تغذیه گیرنده را با دست خود تعمیر کنیم. گیرنده تلویزیون یک دستگاه الکترونیکی است که سیگنال های صوتی و تصویری را از یک آنتن، کابل/ماهواره یا پخش کننده ویدیو دریافت می کند و آن سیگنال ها را به پرتوهای نور مرئی و صدای قابل شنیدن تبدیل می کند.

خدمات تعمیر حرفه ای انواع لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی را ارائه کرده است. ما خدمات خانگی را در لوازم خانگی و تلویزیون های اصلی ارائه می دهیم. در محل ما در Suwanee، GA، ما گیرنده‌ها و تقویت‌کننده‌های استریو قدیمی، صفحه‌های گردان/دستگاه‌های پخش، پخش‌کننده‌های سی‌دی، پخش‌کننده‌های DVD، تلویزیون‌های صفحه تخت و سایر محصولات را ارائه می‌کنیم. تعمیرات ما به مدت 90 روز گارانتی می شود که یکی از دلایل متعددی است که ما به مدت 65 سال در تجارت هستیم! ما واحدهای تحت گارانتی یا خارج از گارانتی را سرویس می‌دهیم و از اکثر شرکت‌های خدماتی اصلی نیز پشتیبانی می‌کنیم. با باز کردن درب، تابلوهای مدار چاپی را می بینیم که بسیاری از اجزای آن توسط شینه های سیمی به هم متصل شده اند.

من با اندازه گیری ولتاژ در امیتر آن نقص ترانزیستور را تعیین کردم ، در آنجا وجود نداشت ، سیم پیچ اولیه به ترتیب تغذیه نمی شد ، همه چیز دیگر قطع می شود. با تعویض آن با آهن لحیم کاری، نقص را برطرف کردم و گیرنده به حالت عادی برگشت. باید بگویم که چنین خرابی یک اتفاق بسیار نادر است، معمولاً همه با یک فیوز به پایان می رسد. تجهیزات تلویزیون دیجیتال چیزی است که می توانید در فروشگاه ما خریداری کنید. البته رایج ترین و نه سخت ترین نوع خرابی در اینجا توضیح داده شده است. ممکن است دلایل جدی تری برای خرابی این دستگاه وجود داشته باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، با استفاده از قطعات اصلی عرضه شده سونی، می‌توانیم تعمیرات تخصصی محصولات سونی شما را انجام دهیم. تکنسین ها و مهندسان ما دانش گسترده ای از محصول دارند. با تخصص خود می‌توانیم محصولات سونی شما را به‌طور مؤثر تشخیص داده و تعمیر کنیم. ما خدمات و تعمیرات کیبورد، ارگان، سیستم های صوتی، اینترکام، ساندبرد را ارائه می دهیم

European Electronics باتجربه ترین و حرفه ای ترین کسب و کار تعمیر تلویزیون سونی در ملبورن است و ما نمایندگی مجاز خدمات بسیاری از تولید کنندگان بزرگ دیگر هستیم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت مدرن تکنیک بازدید نمایید
، ساب ووفرها، سیستم های PA و تجهیزات نورپردازی حرفه ای و غیره. ما برترین مرکز خدمات صوتی در شمال غربی اقیانوس آرام هستیم - از سال 1978. ما مرکز خدمات منطقه ای برای بسیاری از مارک ها و همچنین خدمات مجاز کارخانه برای اکثر تولید کنندگان هستیم. ما به عنوان پیشروترین تعمیرگاه الکترونیک در اتاوا، بیش از 60 سال تجربه ترکیبی در تعمیر لوازم صوتی، تصویری و سایر لوازم الکترونیکی شما داریم. علاوه بر کارکنان در دسترس، ما شبکه بزرگی از متخصصان داریم که به تمام نیازهای شما پاسخ خواهند داد.

بنابراین، در صورت امکان، بهتر است هر چهار را به یکباره تغییر دهید، زیرا پس از چنین خرابی هایی، حتی آنهایی که کارگر باقی می مانند پارامترهای خود را تغییر می دهند. در نتیجه تعویض جزئی دیودها را می توان به عنوان تعمیر معیوب منبع تغذیه گیرنده تلقی کرد. و این بدان معنی است که احتمال زیادی وجود دارد که در یک لحظه خوب دوباره با وضعیتی مواجه شوید که لازم است این نقص را از بین ببرید، در نتیجه گیرنده تلویزیون ماهواره ای کار نمی کند.

دسته بندی تعمیرات الکترونیک

اما مهندسان در گذشته در طراحی گیرنده های موسیقی بهتر بودند. اکنون اجازه دهید واحد و برد را به صورت بصری بررسی کنیم، به دلایل ظاهری خرابی (این می تواند "تورم" خازن ها، سوختگی برد یا عناصر فردی و غیره باشد). اگر دلیل ظاهری پیدا نشد، آنگاه به فیوز نگاه می کنیم. حتی اگر از نظر بصری قابل مشاهده نباشد که فیوز "منفجر" شده است، با این وجود، بهتر است یکپارچگی آن را با دستگاه بررسی کنید.

در زیر عکس هایی با توضیحات برخی از دستگاه های روی برد آورده شده است. اول از همه، ما به برد پاور علاقه مندیم، تشخیص آن با ترانسفورماتور نصب شده روی آن و تامین سیم شبکه کار دشواری نیست. فیوز لزوماً آن شکلی که شما به آن عادت کرده اید نخواهد داشت، مثلاً در مورد من فیوز در یک جعبه پلاستیکی کوچک قرار دارد و برای اینکه مستقیماً به خود فیوز برسد باید درب این جعبه را جدا کنید. این کار خیلی ساده انجام می شود، مثلاً با موچین.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین تعمیر لوازم خانگی کلیک کنید
پس از رسیدن به فیوز، آن را با یک تستر یا مولتی متر برای پارگی بررسی می کنیم. اگر فیوز منفجر شده باشد که اتفاقاً اغلب اتفاق می افتد، ما به فروشگاه رادیو می رویم، همان را می خریم، آن را عوض می کنیم و تمام.

و در اینجا مهم است که یک چیز را به خاطر بسپاریم، یعنی در مورد مهر گارانتی، که البته اگر پوشش را برداریم، آن را می شکنیم. بنابراین، دوباره مطمئن شوید که دوره گارانتی قطعاً تمام شده است و تحت ضمانت هیچکس آن را برای شما تعمیر نخواهد کرد. اگر گارانتی همچنان معتبر است، به شما توصیه می کنم که گیرنده را به مرکز خدمات ببرید و این موضوع را به متخصص بسپارید. اصلی‌ترین و رایج‌ترین خرابی همه گیرنده‌ها، نقص در مدار منبع تغذیه و تبدیل ولتاژ است. مولتی متر باید روی "ولتاژ ثابت اندازه گیری" تنظیم شود. در تماس های خازن در حین کار معمولی، ولتاژی حدود 300 ولت باید وجود داشته باشد.

مراکز خدمات مجاز کارخانه ملزم به سرمایه‌گذاری در ابزارهای خدماتی، جیگ‌ها، تجهیزات تست، رابط‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای خاص هر برند هستند که برای خدمات مؤثر لوازم الکترونیکی مصرفی مدرن ضروری است. بدون تجهیزات مناسب، یک تکنسین ممکن است نتواند تجهیزات شما را تعمیر کند، و حتی ممکن است به آن آسیب بیشتری وارد کند، در نتیجه هر گونه ضمانت نامه را باطل می کند. ما به عنوان یک مرکز خدمات مجاز کارخانه، دسترسی ویژه ای به داده های خدمات و پشتیبانی فنی تولید کنندگان به هنگام عرضه محصولات داریم. این تضمین می کند که هیچ تاخیری در سرویس دهی محصول شما وجود ندارد. اگر محصول شما تحت گارانتی سازنده است، به عنوان یک مرکز خدمات مجاز، می‌توانیم تعمیرات را تسریع کنیم و هزینه‌ها را از سازنده قبض کنیم. هر برندی در مورد لوازم الکترونیکی متفاوت است.





:: موضوعات مرتبط: تعمیر لوازم خانگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: