9 چیز برای سفر بعدی خود به دنیای دیزنی
نوشته شده توسط : یک دوست

تمام ژاکت های موجود در این لیست از طوفان محافظت می کنند. اما اگر در منطقه‌ای پرباران زندگی می‌کنید یا در منطقه‌ای مستعد سیل‌های حماسی هستید، ژاکت کوهنوردی سطح بالای Norrøna یک گزینه صنعتی است. منتقد ما می‌گوید: «در میانه‌ی بارانی که در رفت‌وآمد با دوچرخه در حال حرکت به سمت باد مخالف بود، استخوانم را خشک نگه داشت». با وجود شرایط بد، تمام قسمت های بدنم که کت پوشیده شده بود خشک ماند. » عنصر اصلی غشای Gore-Tex Pro است که از یک آستر بافته شده سبک وزن برای به حداقل رساندن حجم، افزایش تنفس و ارائه ضد آب قابل اعتماد استفاده می کند. بادهای شدید و باران های شدید/راننده، راه رفتن در باران را بسیار دشوار می کند.

آنها کاپشن های بارانی، کاپشن های بادی، روکش های بسته، پناهگاه ها، کرم های ضد آفتاب و پتوهای پیک نیک هستند. با این حال، اگر زیاد پیاده‌روی می‌کنید، بیش از یک بار گرفتار باران شدید می‌شوید و منطقی است که روی بهترین پانچو بارانی برای پیاده‌گردی سرمایه‌گذاری کنید. مطمئن شوید که از مواد سبک وزن ساخته شده است و از پارچه با کیفیت خوب ساخته شده است زیرا در دراز مدت بهتر می ماند. این ژاکت بارانی سبک وزن دارای فناوری تنفسی ضد آب اختصاصی The North Face است. پارچه نایلونی ripstop با DWR پردازش می شود تا به شما کمک کند در شرایط مرطوب خشک بمانید. پانچوها و کت های بارانی ساخته شده از مواد ضدآب تنفسی می توانند شما را نسبت به آنهایی که از هر نوع ماده دیگری ساخته شده اند، خشک تر نگه دارند.

ما پانچوهای ضد آب را برای همه بودجه ها، سبک های سفر، فصول و کاربردهای خاص بررسی کردیم و 14 انتخاب برتر خود را برجسته کردیم. ما همچنین یک لیست سریع از پانچوهای مورد علاقه خود را برای پیاده روی و کوله گردی جمع آوری کردیم و یک جدول مقایسه با ملزومات هر یک از مدعیان لیست خود ایجاد کردیم. اکثر پانچوهای بارانی از پارچه پلی استر یا نایلون ساخته شده اند که با سیلیکون یا پلی اورتان پوشش داده شده است.

مخصوصاً وقتی که یک پانچو و نه یک کت بارانی سنگین بپوشید. طراحی معمولی پانچو ساده، سبک و نازک است زیرا بر ایجاد تهویه خوب و محافظت کافی ضد آب متمرکز است. با این حال، به سختی در برابر سوراخ شدن سنگ ها یا شاخه های درخت مقاومت می کند.

در حالی که شما فعال هستید، عرق زیر ژاکت ضد آب یا پانچو شما شروع به جمع شدن می کند. اگر این عرق نتواند از بین برود، لباس های شما در نهایت اشباع می شوند. مواد تنفسی ضد آب با اجازه دادن به عرق از پارچه به شکل بخار آب این مشکل را حل می کنند. پانچو و کاپشن های بارانی از طیف وسیعی از مواد ساخته می شوند. چند ماده متداول عبارتند از نایلون روکش شده، پلی استر پوشش داده شده، فیبر Cuben، Gore-Tex، PVC و سایر پلاستیک ها و پارچه های پوشش داده شده.

این بدان معنی است که درزهای کمتری وجود دارد که ممکن است نشت کند. همچنین پانچوها بیشتر از کت های بارانی بدن شما را می پوشانند. این به محافظت از قسمت پایین بدن شما در برابر باران کمک می کند. وقتی پانچو می پوشید ممکن است به شلوار بارانی نیاز نداشته باشید.

در واقع، بسیار نادر است که یک پانچوی بارانی کوله‌پشتی خوب را پیدا کنید که محافظت کامل در برابر آب و هوا را با دوام، مقاومت در برابر سایش، و ویژگی‌های خوب طراحی کرده باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت هم طناب بازدید نمایید
برخلاف ژاکت های سخت، پانچوهای بارانی نمی توانند در شرایط بسیار سخت حفاظت از باد و آب مورد نیاز را فراهم کنند. این برای محافظت در برابر باران های سبک / متوسط ​​و رگبار است. و با توجه به طراحی خاص، حتی برخی از پانچوهای ارزان قیمت کوله پشتی عملکرد واقعا چشمگیری در باران های سبک تا متوسط ​​ارائه می دهند. توجه داشته باشید که عملکرد پانچوی بارانی شما می تواند به جزئیات دقیق بستگی داشته باشد. برای مثال، بین پوشیدن پانچو روی کوله پشتی و زیر آن تفاوت وجود دارد.

هنگامی که شما به پانچو نیاز ندارید

لایه بیرونی پلی اورتان برخلاف سایر پارچه های نازک تر که می توانند کمی زنگ زده باشند، احساس بسیار صاف و کششی به آن دارد. کاپوت محافظ قابل تنظیم است و پشت آن را می توان با زیپ باز کرد تا از کوله پشتی شما محافظت کند. علاوه بر این، برای صرفه جویی در فضا، می توانید پانچو را در جیب کیف کوچک خودش قرار دهید. برای ایمنی بیشتر در راه رفتن و محافظت در برابر آب و هوا، طول را می توان تنظیم کرد و بین پاها محکم کرد تا از باد در اطراف جلوگیری شود.

این ماده نقش مهمی در ضد آب بودن، دوام و هزینه ژاکت دارد. در این بخش، تفاوت بین مواد ضد آب، مواد تنفسی ضد آب و مواد مقاوم در برابر آب را توضیح خواهم داد. من همچنین کمی در مورد دافع آب بادوام صحبت خواهم کرد. پانچوها محافظت بیشتری نسبت به کت های بارانی دارند - پانچوها معمولاً از یک تکه مواد ساخته می شوند.


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین کوله پشتی کوهنوردی کلیک کنید
عملکرد عالی آنها بیش از قیمت بالاتر را جبران می کند. پانچوها به دلیل تهویه عالی که می توانند در مسیر، در کوه و هر جای دیگر ارائه دهند، معروف هستند. با این حال، روشی که این اتفاق می افتد با روش معمولی که لباس های تنفسی ضد آب سنتی تر این کار را انجام می دهند بسیار متفاوت است.

نظرات برای Mld Pro Poncho

کاپشن‌های بارانی تهویه چندانی ارائه نمی‌دهند- چون محکم‌تر در اطراف مچ دست، گردن و کمر قرار می‌گیرند، کت‌های بارانی اجازه عبور هوای زیادی را نمی‌دهند. رطوبت راهی برای فرار و تبخیر ندارد زیرا مواد ضد آب اجازه عبور رطوبت را نمی دهد. گاهی اوقات هنگام پوشیدن کت بارانی خیس می شوید تا زمانی که اصلاً محافظ باران نپوشیده باشید. میزان اهمیت تهویه به رطوبت، شدت باران و میزان فعالیت شما بستگی دارد. برخی از کاپشن‌های بارانی مدرن از مواد با تکنولوژی بالا ساخته شده‌اند که در عین حال ضد آب و تنفس هستند. این پارچه‌های ضدآب دارای منافذ ریز هستند که به اندازه کافی کوچک هستند تا از ورود آب مایع جلوگیری کنند، اما به اندازه‌ای بزرگ هستند که بخار آب از آن عبور کند.

در ترکیب با یک جفت شلوار بارانی یا گتر ضد آب، شما حتی در هنگام باران های سیل آسا خشک خواهید ماند – و همچنین وسایلتان! مواد پانچو دارای گواهی bluesign® و صرفه جویی در منابع و سازگار با محیط زیست تولید شده است. یک پناهگاه پانچو به اندازه یک برزنت یا چادر کمپینگ محافظت نمی کند - این نکته فقط در صورتی مهم است که بخواهید از پانچو خود به عنوان پناهگاه کمپینگ استفاده کنید.

وزن سبک و تطبیق پذیری آن، پانچو را به انتخابی عالی برای کوهنوردان فوق سبک تبدیل کرده است. از آنجایی که شرکت‌های چرخ‌دنده فناوری فوق‌سبک را به محدودیت‌های خود می‌رسانند، شاهد افزایش تجهیزات چند منظوره در فضای باز هستیم. پانچوهای بارانی مدرن از مواد بسیار سبک وزن ساخته شده اند.

اکثر پانچوها برای محافظت کامل در هنگام طوفان شدید باران، زمانی که به عنوان پناهگاه استفاده می شوند، کمی کوچکتر از آن هستند. بیشتر پانچوها فقط زمانی که صاف تا شوند ابعادی در حدود 8 در 5 دقیقه دارند. هنگامی که باران شروع به وزیدن به سمت و یا در امتداد زمین می کند، خیس خواهید شد.

هوا می تواند زیر بازوهای شما وارد شود و رطوبت می تواند خارج شود. این امکان پذیر است زیرا پانچوها آستین های تنگی ندارند. هوای تازه نیز می تواند از پایین پانچو وارد شود زیرا کمربند وجود ندارد. برخی از پانچوها همچنین دارای دریچه های زیپ دار یا دریچه های دکمه دار در زیر بازوها و در جلو هستند که می توانید برای افزایش بیشتر تهویه باز کنید. این جریان هوا با تبخیر و خروج عرق به شما کمک می کند خشک تر بمانید.

وزن پانچوها نسبت به کت های بارانی کمتر است- از آنجایی که پانچوها آستین، زیپ، کش کش یا سایر ویژگی های فانتزی ندارند، وزن آنها کمتر از کت های بارانی است. به طور متوسط، یک پانچو سبک وزن معمولاً 1-2 اونس کمتر از یک کت بارانی مشابه وزن دارد. از آنجایی که پانچو ها کاربردهای متعددی دارند، می توانید برخی از وسایل را نیز در خانه بگذارید. به عنوان مثال، می توانید از پانچو خود به جای چادر، روکش بسته و صفحه زمینی استفاده کنید. با ترکیب این سه مورد در یکی، می توانید حداقل چند پوند از بسته خود کم کنید.

به این ترتیب، عرق شما می تواند به شکل بخار آب خارج شود، اما آب باران مایع نمی تواند وارد شود. در ذهن ما، پانچو گشتی پیشرفته Snugpak بهترین پانچو بارانی همه جانبه برای کوله‌پشتی است. این پانچو سبک و جمع و جور با ویژگی های مفید و طراحی مناسب است که در صورت نیاز امکان استفاده از پانچو را به عنوان یک پناهگاه اضطراری فراهم می کند. طرح های دیگری که ما را بسیار تحت تأثیر قرار دادند شامل دو رقیب همه کاره و سنگین می شوند - پانچوی Ripstop ضد آب Mil-Tec و پانچوی ایالات متحده Helikon-Tex. هر دو کمی سنگین‌تر و محکم‌تر هستند و به جای وزن کم، به ویژگی‌ها و عملکردشان تکیه می‌کنند. نانو پانچو Ultra-Sil Ultra-Summit بهترین توصیه ما برای کسانی است که به دنبال بهترین گزینه سبک وزن هستند.





:: موضوعات مرتبط: کوهنوردی , ,
:: بازدید از این مطلب : 4243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: