یژگی های اساسی وکیل حرفه ای
نوشته شده توسط : یک دوست

وکلا قبل از پذیرش، یک سال را زیر نظر شاگردی می‌گذرانند و وکلای دادگستری دو سال را تحت عنوان «مقامات منشی» سپری می‌کنند. "وکیل" یک اصطلاح عمومی است که به هر کسی که در قانون واجد شرایط است اشاره می کند، با این حال، استفاده از آن به ویژه نه در این حرفه رایج نیست. "کارشناس حقوقی" با معرفی قانون رویه حقوقی 28 سال 2014، که بر اساس آن وظایف وکلا و وکلا همپوشانی دارند و کمتر متمایز هستند، استفاده محدودی به دست آورد. در کشورهایی که دارندگان مدرک اول حقوق به طور سنتی از عنوان دکتر استفاده می کنند (مانند پرو، برزیل، ماکائو، پرتغال، آرژانتین)، دارندگان J.D که وکیل هستند، اغلب از عنوان دکتر نیز استفاده می کنند. معمولاً وکلای مرد انگلیسی زبان از پسوند افتخاری «Esq» استفاده می کنند.

علاوه بر کار خصوصی، آنها می توانند یک دادستان، مشاور دولتی، مشاور داخلی شرکت، قاضی حقوق اداری، قاضی، داور یا استاد حقوق شوند. همچنین بسیاری از مشاغل غیر قانونی وجود دارند که آموزش حقوقی برای آنها آماده سازی خوبی است، مانند سیاستمدار، مدیر اجرایی شرکت، مدیر دولتی، بانکدار سرمایه گذاری، کارآفرین یا روزنامه نگار. در کشورهای در حال توسعه مانند هند، اکثریت بزرگی از دانشجویان حقوق هرگز عمل نمی کنند، بلکه از مدرک حقوق خود به عنوان پایه ای برای مشاغل در سایر زمینه ها استفاده می کنند.

استدلال شفاهی در دادگاه ها

در کشورهای کامن لا، دادستان ها معمولا وکلایی هستند که دارای مجوزهای منظم هستند و به طور اتفاقی برای اداره دولتی کار می کنند که علیه مظنونان اتهامات کیفری ارائه می کند.
لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره حقوقی ضرب و جرح به سایت ما مراجعه نمایید
وکلای مدافع جنایی در دفاع از کسانی که متهم به هر جنایتی هستند تخصص دارند. کار به عنوان وکیل شامل استفاده عملی از تئوری ها و دانش حقوقی انتزاعی برای حل مشکلات فردی خاص، یا برای پیشبرد منافع کسانی است که وکلا را برای انجام خدمات حقوقی استخدام می کنند.

اغلب با یک سری امتحانات پیشرفته، دوره های کارآموزی و دوره های آموزشی اضافی در موسسات دولتی خاص دنبال می شود. وکلا در برخی از کشورهای قانون مدنی به طور سنتی "قانون معاملات" یا "قانون تجارت" را به عنوان زیر خود تحقیر می کنند. شرکت های حقوقی فرانسوی تنها در دهه 1990 دپارتمان های معاملاتی را توسعه دادند، زمانی که شروع به از دست دادن تجارت خود به شرکت های بین المللی مستقر در ایالات متحده و بریتانیا کردند. قانونی که در سال 204 قبل از میلاد تصویب شد، وکلای رومی را از گرفتن حق الزحمه منع کرد، اما این قانون به طور گسترده نادیده گرفته شد.

در کشورهایی که تخصص رایج است، بسیاری از وکلا در وکالت یک طرف در یک حوزه خاص از قانون تخصص دارند. بنابراین، شنیدن وکلای آسیب شخصی شاکیان در ایالات متحده امری رایج است. تگزاس به وکلا این فرصت را می دهد که از طریق هیئت تخصصی حقوقی تگزاس، گواهی هیئت مدیره دریافت کنند. برای تایید هیئت مدیره، متقاضیان وکالت تحت یک بررسی دقیق در یکی از 24 حوزه عملی ارائه شده توسط هیئت تخصصی حقوقی تگزاس قرار می گیرند. فقط آن دسته از وکلا مجاز به استفاده از کلمه "تخصص" در هر گونه مطالب در دسترس عموم مانند وب سایت یا تبلیغات تلویزیونی هستند. دانشکده های حقوق در کشورهای در حال توسعه چندین مشکل مشترک دارند، مانند اتکای بیش از حد به قضات و وکلای مجرب که تدریس را به عنوان یک سرگرمی پاره وقت در نظر می گیرند (و کمبود استادان حقوق تمام وقت).

اگرچه توسط شورا به تصویب نرسید، اما در بسیاری از این دادگاه ها در سراسر اروپا بسیار تأثیرگذار بود. در سال 1275 قانونی وضع شد که مجازاتی را برای وکلای حرفه ای مجرم به دلیل فریب تعیین می کرد و در سال 1280 دادگاه شهردار لندن مقرراتی را در مورد مراحل پذیرش، از جمله ادای سوگند، ابلاغ کرد. و در سال 1345، ولیعهد فرانسه فرمان سلطنتی را صادر کرد که در آن 24 قانون حاکم بر وکلای دادگستری را تعیین کرد، که 12 مورد از آنها در سوگند یاد شده توسط آنها ادغام شد. در برخی دیگر، استفاده از وکیل اختیاری است و ممکن است به جای آن از بانک‌ها، شرکت‌های مالکیت یا مشاوران املاک استفاده شود. در برخی از حوزه های قضایی قانون مدنی، معاملات املاک توسط دفاتر اسناد رسمی قانون مدنی انجام می شود. در انگلستان و ولز، طبقه خاصی از متخصصان حقوقی - حمل و نقل دارای مجوز - نیز مجاز به انجام خدمات حمل و نقل برای پاداش هستند.

مرزهای بین انواع مختلف وکلا به دقت تعریف شده و به سختی قابل عبور است. به عنوان مثال، برخلاف همتایان آمریکایی خود، نمونه جالب دیگر فرانسه است، جایی که در بیشتر قرن بیستم، همه مقامات قضایی فارغ التحصیل یک مدرسه حرفه ای نخبگان برای قضات بودند. در اکثر کشورهای کامن لا، به ویژه آنهایی که حرفه های ادغام شده دارند، وکلا در طول دوره حرفه ای خود گزینه های زیادی دارند.

نقاشی قرن شانزدهمی از یک دفتر اسناد رسمی قانون مدنی، توسط نقاش فلاندری کوئنتین ماسیس. سردفتر اسناد رسمی قانون مدنی تقریباً مشابه وکیل عرفی است، با این تفاوت که بر خلاف وکلا، دفاتر اسناد رسمی قانون مدنی به هیچ درجه ای دعوا نمی کنند. برخی از حوزه های قضایی به مؤسسات خاصی «امتیاز دیپلم» اعطا می کنند، به طوری که صرفاً کسب مدرک یا مدرک از آن مؤسسات، صلاحیت اولیه برای وکالت است.

اکثر دانشکده های حقوق بخشی از دانشگاه ها هستند اما تعداد کمی موسسات مستقل هستند. دانشکده های حقوق در ایالات متحده و کانادا به دانشجویان فارغ التحصیل مدرک J.D (دکتر حقوقی/دکتر حقوق) را به عنوان مدرک حقوقی شاغل اعطا می کنند. در بسیاری از کشورهای قانون مدنی، دادستان ها به عنوان بخشی از قوه قضاییه آموزش دیده و به کار گرفته می شوند. آنها حقوقدانان آموزش دیده حقوق هستند، اما ممکن است لزوماً وکیل نباشند به معنایی که این کلمه در دنیای حقوق عمومی استفاده می شود.

سایر حوزه های قضایی، بر اساس قانون، سنت، یا حکم دادگاه، چنین اختیاراتی را به انجمن حرفه ای که همه وکلا باید به آن تعلق داشته باشند، اعطا کرده اند. در ایالات متحده، چنین انجمن هایی به عنوان کانون های وکلای اجباری، یکپارچه یا یکپارچه شناخته می شوند. در کشورهای مشترک المنافع، سازمان های مشابه به عنوان مسافرخانه های دادگاه، شوراهای وکلا یا انجمن های حقوقی شناخته می شوند. در کشورهای قانون مدنی، سازمان‌های مشابه به عنوان احکام وکلای دادگستری، اتاق‌های وکلای دادگستری، دانشکده‌های وکلای دادگستری، دانشکده‌های وکلا یا نام‌های مشابه شناخته می‌شوند. به طور کلی، غیر عضوی که در حال وکالت گرفتار می شود ممکن است مسئول جرم فعالیت غیرمجاز وکالت باشد. عنوان دکتر هرگز برای خطاب به وکلا در انگلستان یا سایر کشورهای کامن لا استفاده نشده است.

کسب حق وکالت

هیئت علمی نالایق با مدارک مشکوک؛ و کتاب های درسی که دو یا سه دهه از وضعیت فعلی قانون عقب هستند. وکیل در صورت لزوم یک وکیل را حفظ می کند و به عنوان واسطه بین وکیل و موکل عمل می کند. به عنوان مثال، ویلیام شکسپیر در کتاب هنری ششم، بخش 2، قانون چهارم، صحنه 2 نوشته است: «اولین کاری که انجام می‌دهیم، بیایید همه وکلا را بکشیم.

قابل ذکر است که وکلای دادگستری در انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و برخی از ایالت های استرالیا در "شرکت های حقوقی" کار نمی کنند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت وکیل کیفری بازدید نمایید
کسانی که خدمات خود را به عموم مردم ارائه می دهند - برخلاف کسانی که "در داخل" کار می کنند - باید خوداشتغال شوند. بیشتر در گروه‌هایی به نام «مجموعه‌ها» یا «اتاق‌ها» کار می‌کنند، جایی که برخی از هزینه‌های اداری و بازاریابی به اشتراک گذاشته می‌شوند. یکی از تأثیرات مهم این ساختار سازمانی متفاوت این است که در جایی که وکلای دادگستری در همان اتاق ها برای طرف های مقابل در یک پرونده کار می کنند، تضاد منافع وجود ندارد و در برخی اتاق های تخصصی این امر امری عادی است. جایی که وکیل تصمیم می گیرد کار کند تا حد زیادی به دستمزدی بستگی دارد که آنها دریافت خواهند کرد.

فصل مربوط به وکالت الکترونیکی، بینش ارزشمندی در مورد بایدها و نبایدهای استفاده از رسانه های اجتماعی از دیدگاه حرفه ای و همچنین راهنمایی های بازاریابی اینترنتی به روز ارائه می دهد. به گفته متفکران برجسته در این زمینه، ویژگی هایی که در این کتاب به آنها پرداخته می شود، ابزارهایی هستند که وکلای جدید برای ظهور به عنوان متخصصان معتبر و موفق به آن نیاز خواهند داشت. این کتاب برای استفاده در دوره های حرفه ای دانشکده حقوق در نظر گرفته شده است. همچنین قرار است توسط وکلایی که تازه کار خود را شروع کرده اند بخوانند. رویکرد و سبک محتوای کتاب در نظر گرفته شده است که هم به عنوان مطالب کلاسی و هم به عنوان یک مطالعه معمولی در دسترس و جذاب باشد.

در عمل، مراجع قانونی از حق خود برای تعیین اینکه چه کسی به عنوان وکیل شناخته می شود استفاده می کنند. در نتیجه ممکن است معنای اصطلاح «وکیل» از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد. برخی از حوزه های قضایی دارای دو نوع وکیل، وکیل و وکیل هستند، در حالی که برخی دیگر این دو را ترکیب می کنند.

آنها مانند نوادگان امروزی خود، دفاتر اسناد رسمی قانون مدنی، مسئول تنظیم وصیت نامه، نقل و انتقالات و قراردادها بودند. در زمان رومیان، سردفتران به طور گسترده ای نسبت به وکلا و مشاوران هیئت منصفه پست تر تلقی می شدند. وکلایی که مستقیماً روی لیست حقوق و دستمزد دولت ها، سازمان های غیرانتفاعی و شرکت ها کار می کنند معمولاً حقوق سالانه منظمی دریافت می کنند. در بسیاری از کشورها، به استثنای قابل توجه آلمان، وکلای دادگستری نیز می توانند کار خود را داوطلبانه در خدمت اهداف شایسته از طریق ترتیباتی به نام pro bono (مخفف pro bono publico، "برای خیر عمومی") ارائه دهند.

فرموله کردن کلیات دقیق که همه کشورهای دارای مشاغل حقوقی متعدد را پوشش دهد دشوار است زیرا هر کشور به طور سنتی روش خاص خود را برای تقسیم کار حقوقی بین انواع مختلف متخصصان حقوقی خود داشته است. بحث در مورد پرونده موکل در برابر یک قاضی یا هیئت منصفه در یک دادگاه حقوقی، استان سنتی وکیل دادگستری در انگلستان و استرالیا، و وکلا در برخی از حوزه های قضایی قانون مدنی است. امروزه در انگلستان، انحصار وکلا فقط دادگاه‌های استیناف را شامل می‌شود و وکلای دادگستری باید مستقیماً با وکلا در بسیاری از دادگاه‌های محاکمه رقابت کنند. در کشورهایی مانند ایالات متحده، که حرفه های حقوقی را با هم ترکیب کرده اند، وکلای محاکمه ای وجود دارند که در رسیدگی به پرونده ها در دادگاه تخصص دارند، اما وکلای دادگستری مانند وکلا انحصار قانونی ندارند. در برخی کشورها، اصحاب دعوا این امکان را دارند که به نفع خود یا از جانب خود بحث کنند. معمول است که اصحاب دعوا در دادگاه های خاصی مانند دادگاه های دعاوی کوچک بدون وکالت ظاهر شوند.

از نظر تاریخی در اکثر کشورهای اروپایی وکلا با عنوان دکتر خطاب می‌شدند و کشورهای خارج از اروپا عموماً از رویه کشور اروپایی که از طریق استعمار نفوذ سیاسی داشت پیروی می‌کردند. اولین مدارک دانشگاهی، که با دانشکده حقوق دانشگاه بولونیا در قرن یازدهم شروع شد، همگی مدرک حقوق و دکترا بودند. مدارک در رشته‌های دیگر تا قرن سیزدهم شروع نشد، اما دکتر همچنان تا قرن بیستم تنها مدرک ارائه شده در بسیاری از دانشگاه‌های قدیمی بود. بنابراین، در بسیاری از کشورهای اروپای جنوبی، از جمله پرتغال، ایتالیا و مالت، وکلا به طور سنتی به عنوان "پزشک" خطاب می‌شوند، این عمل به بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی و ماکائو منتقل شده است.

به طور سنتی چنین کارهایی از طرف فقرا انجام می شد، اما در برخی از کشورها اکنون به دلایل دیگر مانند محیط زیست گسترش یافته است. برخی از مطالعات نشان داده اند که نرخ خودکشی در میان وکلا ممکن است تا شش برابر بیشتر از میانگین جمعیت باشد، و مفسران معتقدند که نظر کم مردم نسبت به وکلا، همراه با آرمان های عالی خود در مورد عدالت، که در عمل ممکن است مشاهده کنند. علاوه بر این، وکلا دو برابر بیشتر از اعتیاد به الکل و سایر مواد مخدر رنج می برند. برخی از کشورها به وکلای غیر مقیم مجوز می دهند که ممکن است به طور منظم به نمایندگی از مشتریان خارجی ظاهر شوند. برخی دیگر از همه وکلا می خواهند که در حوزه قضایی زندگی کنند یا حتی تابعیت ملی را به عنوان پیش نیاز دریافت مجوز فعالیت داشته باشند. اما روند کشورهای صنعتی از دهه 1970 به بعد لغو محدودیت های تابعیت و اقامت بوده است.

احزاب بدون نمایندگی اغلب به اعتبار بی‌تجربه‌شان آسیب می‌رسانند یا دادگاه را کند می‌کنند. در کشورهای کامن لا با مشاغل حقوقی تقسیم شده، وکلای دادگستری به طور سنتی به شورای وکلا و وکلا به جامعه حقوق تعلق دارند. در دنیای انگلیسی زبان، بزرگترین انجمن حرفه ای اجباری وکلا، وکلای ایالتی کالیفرنیا با 230000 عضو است. انتقال عبارت است از تنظیم اسناد و مدارک لازم برای نقل و انتقال ملک از قبیل سند و رهن. در برخی از حوزه های قضایی، تمام معاملات املاک و مستغلات باید توسط یک وکیل انجام شود.





:: موضوعات مرتبط: وکیل و مشاوره حقوقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1039
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: