نوشته شده توسط : یک دوست

در گذشته‌ تنها راه‌حل مقابله با دندان‌های آسیب‌دیده، کشیدن آنها و گذاشتن دندان مصنوعی توسط دندانپزشک بود؛ اما اکنون وضع فرق کرده است و راهکار فوق‌العاده‌ای چون ایمپلنت دندان ، مشکلات بسیاری را از میان برداشته است. در این مقاله شما را با مزایای ایمپلنت دندان، موفقیت عمل ایمپلنت دندان، مراحل ایمپلنت دندان و مراقبت از دندان ایمپلنت شده آشنا خواهیم کرد.

با توجه به گرانی روش های زیبایی دندان می توانید با مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی اقساطی از خدمات زیبایی از جمله ایمپلنت اقساطی و لمینت اقساطی دندان بهره مند شوید.


ایمپلنت دندان چیست؟
ایمپلنت دندان جایگزین ریشه های دندان می شود. ایمپلنت ها یک پایه قوی برای دندان دائمی (ثابت) یا قابل جابجایی ایجاد می کنند که با دندان های طبیعی شما سازگاری دارند.


مزایای ایمپلنت
ایمپلنت دندان‌ مزایای متعددی دارد. از جمله:


بهبود ظاهر
با ایمپلنت کردن، ظاهر بهتری خواهید داشت، گویی هیچ وقت دندان‌تان را از دست نداده‌اید، زیرا دندان‌های جدید دقیقا شبیه به دندان‌های واقعی هستند. ضمن اینکه این دندان‌ها در لثه ثابت می‌شوند و به‌طور دائمی قابل‌استفاده هستند.

بهبود ادای کلمات
دندان‌های مصنوعی گاها سُر می‌خورند و باعث می‌شوند فرد نتواند به‌درستی صحبت کند، اما با وجود ایمپلنت دندان این مشکل به وجود نمی‌آید. با ایمپلنت می‌توان بدون هیچ‌گونه نگرانی صحبت کرد.

آسایش بیشتر
از آنجا که با ایمپلنت، دندان‌های جدید به‌طور ثابت و دائمی در دهان قرار می‌گیرند، آسایش و آرامش بیشتری را برای فرد به وجود می‌آورند و دیگر مشکلات مربوط به دندان مصنوعی و پُل دندان (بریج) وجود نخواهد داشت.

غذا خوردن آسان‌تر
غذا خوردن با وجود دندان‌ مصنوعی کمی دشوار است، اما دندان‌های ایپملنت‌شده دقیقا شبیه به دندان‌های واقعی هستند و به فرد اجازه می‌دهند تا با اعتماد به نفس و بدون هیچ‌گونه نگرانی و درد غذا بخورد.

افزایش اعتماد به نفس
ایمپلنت کردن دندان‌ها، اعتماد به نفس ازدست‌رفته‌ی ناشی از فقدان دندان را به فرد بازمی‌گرداند و باعث می‌شود لبخند زیباتری روی صورت نقش ببندد.

بهبود بهداشت دهان و دندان
ایمپلنت دندان مانند بریج یا پُل دندان نیازی به کشیدن سایر دندان‌ها ندارد. زیرا دندان‌های مجاور برای دندان‌های ایمپلنت‌شده نقش نگه‌دارنده را ایفا نمی‌کنند؛ درنتیجه دندان‌های واقعی سالم باقی می‌مانند و بهداشت دهان و دندان‌ در بلندمدت حفظ می‌شود. ضمن اینکه ایمپلنت کردن دندان‌ها باعث می‌شود تا امکان رسیدگی به بهداشت میان فواصل دندان‌ها میسر شده و بهداشت دهان و دندان‌ها بیشتر حفظ شود.

دوام
ایمپلنت دوام زیادی دارد و سال‌ها بدون هیچ‌ مشکلی برای فرد کار می‌کند. اگر به‌خوبی نگهداری شود، تا آخر عمر دوام خواهد آورد.


راحتی
دندان‌های مصنوعی جدا می‌شوند، از دهان بیرون می‌آیند و برای ثابت نگه داشتن‌شان نیاز به چسب و کثیف‌کاری است. اما با ایمپلنت دندان دیگر هیچ‌یک از این مشکلات وجود نخواهند داشت.

عمل ایمپلنت دندان تا چه اندازه موفقیت‌آمیز است؟
درصد موفقیت عمل ایمپلنت دندان بنابه محل قرارگیری آن در آرواره متفاوت است. اما به‌طور کلی، موفقیت این عمل ۹۸ درصد است. با مراقبت درست، ایمپلنت برای تمام عمر سالم باقی می‌ماند و آنچه در لثه کار گذاشته می‌شود هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

آیا همه‌ی افراد می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟
به‌طور کلی هر فرد سالمی که می‌تواند عمل جراحی دندان و کشیدن آن را تحمل کند، برای انجام ایمپلنت دندان مشکلی نخواهد داشت. بیمارانی که تحت این عمل قرار می‌گیرند باید لثه‌های سالم و استخوان‌های کافی برای نگه داشتن ایمپلنت داشته باشند. لازم است، این افراد به بهداشت دهان و دندان به‌خوبی رسیدگی کرده و مرتب برای معاینه دندان به دندان‌پزشک مراجعه کنند. انجام ایمپلنت دندان برای کسانی که زیاد سیگار می‌کشند، تحت پرتو درمانی در نواحی سر و گردن قرار دارند یا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت و بیماری های قلبی دچار هستند نیاز به ارزیابی و معاینه دارد و پزشک باید درباره‌ی امکان انجام ایمپلنت دندان تصمیم بگیرد.

مراحل ایمپلنت دندان چیست؟
وقتی به دندانپزشکی مراجعه می کنیم نخستین گامی که برای انجام ایمپلنت انجام می دهند ، برنامه‌ریزی انفرادی برای هر بیمار در روند درمان است. این برنامه از سوی دندان‌پزشک و با در نظر گرفتن نیازهای هر بیمار تنظیم می‌شود. پزشک، گزینه‌هایی را که با نیازهای فردی مطابقت دارند در برنامه‌ی درمانی لحاظ می‌کنند.

در گام بعدی، ریشه‌ی دندان در لثه کاشته می‌شود. این ریشه‌ی کوچک از جنس تیتانیوم است که در فک و به‌جای ریشه‌ی دندان ازدست‌رفته کار گذاشته می‌شود، بعد از ۶ تا ۱۲ هفته در فک ثابت می‌‌شود و استخوان فک هم بهبود پیدا می‌کند. پس از این مرحله باید قطعه‌ی پروتزی دیگری روی ریشه‌ی کوچک تیتانیومی نصب شود تا دندان جدید را به‌خوبی نگه دارد.

برای اینکه دندان جدید طبیعی و راحت باشد، دندان‌پزشک به ساختار و شکل دندان‌های دیگر نگاه می‌کند (نوع و آرایش دندان‌های دیگر مهم است). ایمپلنت کردن دندان یا دندان‌های جدید براساس شکل و آرایش دندان‌های واقعی صورت می‌گیرد. سپس تاج دندان روی دیگر اجزای پروتزی کار گذاشته‌شده در فک، نصب می‌شود.

برخی از بیماران به‌جای یک یا چند تاج منفرد، از اتصالاتی روی ایمپلنت استفاده می‌کنند که پروتزی متحرک را نگه می‌دارند. رنگ دندان جدید هم باید با دندان‌های قبلی مطابقت داشته باشد. از آنجا که با ایمپلنت کردن دندان، دندان‌های پروتزی جدید در فک کار گذاشته می‌شوند، شکل، عملکرد و حسی که ایجاد می‌کنند کاملا مشابه با دندان طبیعی خواهد بود.

 



:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , دندانپزشکی , دندانپزشک , دندانپزشکی اقساطی , لمینت اقساطی , ایمپلنت اقساطی ,
:: بازدید از این مطلب : 94009
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()