مسئولیت های وکیل و مشتری
نوشته شده توسط : یک دوست

با این حال، این وظیفه وکیل است که از طرح دعوی بیهوده یا فاقد اعتبار نیز خودداری کند. در این شرایط، وکیل و موکل باید در مورد اینکه آیا دعوا مبنای مناسبی برای اقامه در دادگاه دارد یا خیر، بحث کنند. وکیل نباید به هیچ وجه برای مناقصه یا خرید، به نام خود یا به هر نام دیگر، به نفع خود یا به نفع هر شخص دیگری، اموال فروخته شده در هر یک از مراحل قانونی را که در آن شرکت داشته است، خریداری کند. به طور حرفه ای درگیر با این حال، مانع از آن نمی شود که یک وکیل از طرف موکل خود برای موکل خود مناقصه یا خرید کند، مشروط بر اینکه وکیل صریحاً به طور کتبی در این مورد مجاز باشد.

وکیل باید از اقدام غیرقانونی یا ناشایست نسبت به وکیل مخالف یا طرفین مخالف خودداری کند. وی همچنین باید نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا موکل خود را از هرگونه اقدام غیرقانونی، ناشایست یا اعمال ناعادلانه در هر موردی نسبت به قوه قضائیه، وکیل مخالف یا طرفین متخاصم باز دارد. با این حال، قوانین اخلاقی وکیل بیان می کند که وکیل تنها در صورتی می تواند دامنه وکالت را محدود کند که چنین تغییراتی معقول باشد و موکل رضایت آگاهانه بدهد. یک موکل ممکن است در هر زمانی وکیل خود را اخراج کند، اگرچه این ممکن است همیشه یک گزینه عملی نباشد اگر محاکمه در حال انجام باشد. یک وکیل باید همیشه حساب های پول مشتریان را که به او سپرده شده است نگه دارد.

او باید در استفاده از زبان خود در مکاتبات و در جریان مجادله در دادگاه محترم باشد. او نباید در حین دادخواست به دلایل واهی به اعتبار طرفین لطمه بزند. او نباید در جر و بحث در دادگاه از الفاظ غیر پارلمانی استفاده کند. وکیل نباید در خصوص هر موضوعی که نزد قاضی یا هر قاضی دیگری در جریان است به طور خصوصی با قاضی ارتباط برقرار کند. وکیل نباید با استفاده از وسایل غیرقانونی یا نامناسب مانند اجبار، رشوه و غیره بر تصمیم دادگاه در هیچ موضوعی تأثیر بگذارد. وکیل در حین طرح دعوی و نیز در حین انجام دادگستری باید با وقار رفتار کند.

پرونده خود را در عرض چند دقیقه به صورت آنلاین ارائه دهید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت دفتر وکالت بازدید نمایید
LegalMatch شما را با وکلای از قبل بررسی شده در شهر یا شهرستان شما بر اساس مشخصات پرونده شما مطابقت می دهد. در عرض 24 ساعت وکلای باتجربه محلی آن را بررسی کرده و ارزیابی می کنند که آیا پرونده محکمی دارید یا خیر.

هر مبلغی که پس از کسر کارمزد و هزینه از حساب باقی بماند باید به مشتری مسترد شود. وکیل باید در حساب های خود ذکر کند که آیا پولی که از موکل دریافت می کند به دلیل هزینه ها یا هزینه ها در جریان رسیدگی یا نظر است. او نباید هیچ بخشی از مبالغ دریافتی بابت هزینه ها را بدون دستور کتبی مشتری به عنوان کارمزد منحرف کند. وکیلی که برای تعقیب یک محاکمه کیفری حاضر می شود باید رسیدگی را به گونه ای انجام دهد که منجر به محکومیت بی گناه نشود. وکیل به هیچ وجه نباید هیچ گونه شواهد یا مدارکی را که بیگناهی متهم را ثابت کند، سرکوب کند. ما به بیش از 5 میلیون مشتری کمک کرده ایم تا وکیل مناسب را پیدا کنند - به صورت رایگان.

وکیل نباید به موکل خود به منظور انجام هرگونه اقدام یا دادرسی قانونی که توسط چنین موکلی درگیر است به موکل خود وام دهد. یک مثال خوب از یک اختلاف معمول بین وکیل و موکل، تصمیم گیری در مورد طرح دعوی واقعی یا حل و فصل خارج از دادگاه است. همانطور که گفته شد، این تصمیم مشتری است که آزمایشی را دنبال کند یا تسویه حساب کند.

وظیفه مدافعان در قبال مشتری

وکیل باید این کار را بدون توجه به عواقب ناخوشایند برای خود یا دیگران انجام دهد. او باید بدون توجه به نظر شخصی خود در مورد جرم متهم از متهم به جرم دفاع کند. یک وکیل مدافع باید همیشه به خاطر داشته باشد که وفاداری او به قانون است، که ایجاب می کند هیچ مردی بدون شواهد کافی مجازات نشود. وکیل موظف است هر گونه گزارش کوتاهی را در دادگاه ها یا دادگاه ها یا در برابر هر مرجع دیگری که در آن یا قبل از آن پیشنهاد انجام کار را دارد بپذیرد. او باید هزینه‌هایی را وضع کند که با هزینه‌های جمع‌آوری‌شده توسط همکلاسی‌های مدافع موقعیت او در وکلا و ماهیت پرونده همخوانی داشته باشد. شرایط خاص ممکن است امتناع او از پذیرش یک مختصر خاص را توجیه کند.

وکیل من مسئول چه وظایفی است؟

حساب ها باید مبالغ دریافتی از مشتری یا از طرف او را نشان دهند. حساب باید همراه با هزینه های انجام شده برای وی و کسورات بابت کارمزدها با تاریخ مربوطه و سایر مشخصات لازم را نشان دهد. وکیل شما مسئول تصمیم گیری در مورد رویه های قانونی و استراتژی های حقوقی است. وظایف وکیل عمدتاً به مسائل فنی، حقوقی و تاکتیکی می پردازد، زیرا از موکل انتظار نمی رود که از جزئیات و مراحل دادرسی اطلاع داشته باشد. بنابراین نقش اصلی وکیل رسیدن به تعادل بین نیازهای خاص موکل و الزامات و محدودیت های تحمیل شده توسط قانون است.

قواعد ذکر شده در فصل دوم، قسمت چهارم قوانین شورای وکلای هند در مورد استانداردهای رفتار حرفه ای و آداب معاشرت، به عنوان راهنمایی برای همه وکلای مدافع در انجام امور مربوط به قانون اتخاذ می شود. در صورتی که وکیل نتواند رضایت وکیلی را که برای همان طرف طرح کرده است ارائه کند، باید برای حضور به دادگاه مراجعه کند. او باید در چنین درخواستی دلیلی را ذکر کند که چرا نتوانسته است چنین رضایتی را کسب کند. وکیل نباید حق الزحمه ای را که موکلش به او می دهد در مقابل مسئولیت شخصی خودش در قبال موکل تعدیل کند که در جریان کار او به عنوان وکالت ایجاد نمی شود. یک وکیل نباید معامله کند یا با دریافت هر سهم یا سودی در هر ادعایی قابل اقدام موافقت کند. هیچ یک از مقررات این قاعده در مورد سهام، سهام، و اوراق قرضه اوراق بهادار دولتی یا هر ابزاری که فعلاً طبق قانون یا عرف قابل معامله یا هر سند تجاری مربوط به مالکیت کالا است، اعمال نمی شود.

این قانون برای عضوی که به‌عنوان «amicus curiae» یا بدون هزینه از طرف شورای وکلا، انجمن حقوقی ثبت‌شده یا کانون وکلا ظاهر می‌شود، اعمال نمی‌شود. به طور کلی، وکیل شما باید قبل از اینکه پاسخی را به قاضی بدهد، در مورد هر تصمیم مهمی با شما مشورت کند. همیشه بهترین کار این است که هم شما و هم وکیلتان در مورد تصمیمی موافق باشید.

وکیل به هیچ وجه نباید در مورد موضوع اختلاف با هیچ یک از طرفینی که توسط یک وکیل نمایندگی می شود ارتباط برقرار کند یا مذاکره کند یا خواستار حل و فصل شود مگر از طریق وکیل طرفین. وکیلی که در رابطه با طرح دعوی، تجدیدنظر یا موضوع دیگری به طرفی مشاوره داده یا اقامه دعوا کرده یا برای طرفی اقدام کرده است، نباید در همان موضوع برای طرف مقابل اقدام، حضور یا دعوا کند. یک وکیل باید یک نسخه از حساب مشتری را که در صورت درخواست نگهداری می کند، به شرط پرداخت هزینه کپی لازم، به مشتری ارائه دهد.

وظیفه مدافعان در قبال دادگاه

بنابراین وظیفه وکیل انتخاب ابزاری برای تکمیل اهداف موکل است. آنها مسئول وظایفی هستند که شامل رویه های قانونی، استراتژی ها و تاکتیک های دادگاه است. حتی باز هم وکیل ملزم به مشورت با موکل در مورد نحوه اقدام طبق قانون است. قواعد رفتار حرفه ای و اخلاق بر نحوه تقسیم وظایف بین وکیل و موکل حاکم است. دولتها همچنین ممکن است قوانین خاص خود را در مورد تقسیم وظایف داشته باشند که معمولاً تحت عنوان "تخصیص اختیارات بین وکیل و موکل" است. این وظیفه وکیل است که بدون هیچ ترسی از منافع موکل خود با تمام ابزارهای منصفانه و شرافتمندانه حمایت کند.

وکیل اساساً میانجی بین موکل از یک سو و نظام حقوقی از سوی دیگر است. شما می توانید وکیل خود را به عنوان نوعی مترجم یا مترجم برای موکلان خود در نظر بگیرید، زیرا قوانین گاهی پیچیده و درک آن دشوار است. با این حال، این شما هستید که تصمیمات مهمی را با توجه به آنچه قانون می گوید، بگیرید. وکیل نباید به هیچ وجه در مزایده دادگاه شرکت کند و یا از طریق فروش، هدیه، معاوضه یا هر روش دیگر انتقال، اموالی را که موضوع دعوی، تجدیدنظر یا رسیدگی دیگری است که به هر نحوی در آن حضور دارد، به دست آورد. وکیل باید از وکالت هر موکلی که اصرار بر استفاده از وسایل ناعادلانه یا نامناسب دارد خودداری کند.

موکل نمی تواند از وکیل درخواست انجام کار غیر قانونی کند و بالعکس. از سوی دیگر، باید از وکیل خود انتظار داشته باشید که در مورد تمامی عواقب قانونی احتمالی هر اقدام قانونی پیشنهادی صحبت کند. وکیل شما ممکن است به شما دستور دهد که با حسن نیت تلاش کنید تا دامنه، معنا، کاربرد یا اعتبار هر قانون معین را تعیین کنید. این به خاطر دانشجویان حقوق، حقوقدانان، قضات و اساتیدی مانند شماست که به من رضایت، امید و انگیزه ادامه کار می دهند. تشکر بابت عشق و حمایتتان امیدوارم لحظات پرباری را در اینجا داشته باشید. وکیل نباید حق الزحمه ای کمتر از حق الزحمه را بپذیرد که در صورتی که موکل قادر به پرداخت بیشتر باشد طبق قوانین مشمول مالیات می شود.

اما هر گاه زمینه مناسبی برای شکایت جدی از ضابط دادگستری وجود داشته باشد، وکیل حق و وظیفه دارد شکایت خود را به مراجع ذیصلاح تقدیم کند. شما باید وکیل خود را از مسیر اصلی که می خواهید پرونده شما در آن ادامه یابد مطلع کنید. آنها بر این اساس با پیشنهادهایی در مورد چگونگی دستیابی به هدف کلی ادعای حقوقی شما پاسخ خواهند داد. به عبارت دیگر، وکیل شما قبل از اقدام در امور ماهوی به اجازه شما نیاز دارد.
جهت مطالعه مقاله ی دیگری در زمینه مشاوره حقوقی این سایت کلیک کنید
وکیل پس از ختم دادرسی مختار است هزینه های مربوط به خود را از حساب موکل تعدیل کند. موجودی موجود در حساب می تواند مبلغ پرداخت شده توسط مشتری یا مبلغی باشد که در آن رسیدگی آمده است.

یک وکیل نباید برای خدمات خود بسته به موفقیت موضوع انجام شده هزینه ای دریافت کند. همچنین او نباید هزینه خدمات خود را به عنوان درصدی از مبلغ یا اموال دریافتی پس از موفقیت موضوع دریافت کند. وکیل نباید به عنوان ضامن باشد یا صحت وثیقه ای را که موکلش برای انجام هر گونه رسیدگی قانونی به آن نیاز دارد، تأیید کند. اگر وکیل یکی از اعضای مدیریت مؤسسه باشد، نباید در هیچ مرجع قضایی، له یا علیه هر مؤسسه یا در برابر آن حاضر شود.





:: موضوعات مرتبط: وکیل و مشاوره حقوقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1026
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: