طناب پویا برای کوهنوردی بهترین است
نوشته شده توسط : یک دوست

هنگام صعود در برف یا یخ، به لنگرهایی برای راپلینگ و عقب انداختن نیاز خواهید داشت. قرار دادن لنگرها در برف و یخ بسیار چالش برانگیزتر از قرار دادن آنها در سنگ است. استحکام لنگرهای برف و یخ تا حد زیادی به قدرت برف و یخ بستگی دارد. یافتن شرایط مناسب برف و یخ به اندازه قرارگیری مناسب لنگرها بسیار مهم است. برای کوهنوردی، چکمه هایی با کفه وسطی سفت تر و برای پشتیبانی بیشتر ضروری است. بیشتر چکمه های کوهنوردی دارای غشایی ضد آب برای خشک نگه داشتن پاها، بالشتک زیر پا برای جذب ضربه و عایق برای گرم نگه داشتن شما در شرایط زمستانی هستند.

تبر فنی

یک تاقچه پاشنه وجود خواهد داشت که امکان نصب کرامپون C2 یا C3 را برای ایمن ترین تناسب و عملکرد همه کاره فراهم می کند. یک بند به شما امکان می دهد برای عقب نشینی و بالا رفتن به یک طناب ببندید. در گذشته طناب های کوهنوردی مستقیماً روی بدن کوهنورد بسته می شد. همانطور که می توانید تصور کنید، این بسیار ناراحت کننده بود و حتی می تواند باعث صدمات جدی در هنگام سقوط شود.

کارابین ها


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت اصغری شاپ بازدید نمایید
این به محافظت از سر شما در برابر افتادن یا افتادن اجسام از بالا کمک می کند. هر نوع سفر کوهنوردی که نیاز به طناب زدن یا صخره نوردی دارد، نیاز به استفاده از کارابین دارد. این ها را می توان به طور کلی در اکثر فروشگاه های ورزشی در فضای باز خریداری کرد و برای اهداف دیگر نیز مفید است. به یاد داشته باشید که همیشه با راهنمای کوهستانی معتبر خود بررسی کنید که دقیقاً چه چیزی را در سفر باید همراه داشته باشید. برخی از راهنماها برخی از تجهیزات فنی را ارائه می دهند یا می دانند که در آن نزدیکی می توانید آن را اجاره کنید. B2 - برای کوهنوردی زمستانی سفت‌تر و سفت‌تر هستند، اینها برای تپه‌نوردان معمولی زمستانی مناسب‌تر هستند و روزهای طولانی را در شرایط برفی پشت سر می‌گذارند.

در حالی که کرامپون برای برف و یخ سخت استفاده می شود، کفش برفی برای راه رفتن روی برف نرم استفاده می شود. کفش‌های برفی نیز دارای میخ‌های فلزی برای افزایش کشش در برف سخت هستند. ابزارهای یخ، محورهای یخی هستند که کوتاهتر از 60 سانتی متر هستند. هر چیزی بیشتر از 70 سانتی متر برای یخ نوردی فنی مفید نخواهد بود. زمانی که هیچ لنگر ثابتی در محل وجود نداشته باشد، کوهنوردان از لنگرهای متحرک استفاده می کنند.

در کنار تجهیزات فنی و لباس، چند مورد مهم دیگر وجود دارد که باید همراه داشته باشید تا یک سفر کوهنوردی موفق را تضمین کنید. طناب پویا برای کوهنوردی بهترین است زیرا کشسانی بیشتری دارد که در صورت لغزش یا سقوط کمک می کند. کوهنوردان معمولاً می خواهند حدود 60 متر طناب با قطر بین 8 تا 10 میلی متر بیاورند. کرامپون ها وسایل کششی هستند که معمولا به قسمت پایین چکمه های کوهنوردی متصل می شوند.

ژاکت بیرونی شما به طور بالقوه مهمترین قطعه کیتی است که روی آن سرمایه گذاری خواهید کرد زیرا این لایه محافظ شما در برابر عناصر خواهد بود. این شما را راحت نگه می دارد در حالی که باران، برف و باد را دور نگه می دارد. هنگام کوهنوردی، پارچه باکیفیت اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید. باید بسیار ضد آب، تنفس و بادوام باشد، بدون اینکه خیلی سنگین باشد. به دنبال یک ژاکت با درجه ضد آب 20000 میلی متر یا بالاتر برای محافظت در طول روز در آب و هوای شدید باشید. پارچه GORE-TEX Pro که توسط بسیاری از برندها استفاده می شود، نمونه ای از پارچه هایی است که ترکیبی عالی از دوام و عملکرد را ارائه می دهد.

این برای محیط زیست نیز بهتر است زیرا به صخره ها و کوه ها آسیب نمی رساند. اینها کوهنورد و لایه بردار را به صخره متصل می کنند و به جلوگیری از سقوط کمک می کنند. شما تقریباً برای همه چیز از کارابین استفاده می کنید - چسباندن، راپل زدن، بستن به لنگرهای ایمنی و محکم کردن طناب ها به نقاط حفاظتی. کفش های کوهنوردی را نباید با کفش های پیاده روی اشتباه گرفت، کفش های کوهنوردی بلندتر، ضخیم تر و سفت تر هستند و به طور خاص برای مانور در زمین های شیب دار طراحی شده اند. کلاه ایمنی یک قطعه ضروری از کیت ایمنی برای هر سفر کوهنوردی است.

این محورها طیف گسترده ای از کوهنوردی را که بین پیاده روی برفی و صعود فنی کامل قرار دارد را پوشش می دهد. مناسب برای کوهنوردی زمستانی اسکاتلند تا درجه II یا III یا مسیرهای آلپ تا حدود درجه AD. تبر یخ ابزاری چند منظوره است که در اکثر سفرهای کوهنوردی که در آن باید از آبشار یخ بالا رفت یا از یخچال های طبیعی عبور کرد استفاده می شود.

آنها همچنین مکانیزمی دارند که می تواند این قفل را برای راپل یا پایین آوردن کوهنوردان آزاد کند. B3 - این چکمه های سنگنوردی کاملاً سفت و سخت برای کوهنوردی زمستانی در سطح بالا و کوهنوردی فنی مخلوط و یخ طراحی شده اند. دستگاه‌های خمیر خود ترمز شونده به سبک دیافراگم شبیه به دستگاه‌های دارای دیافراگم هستند. از آنجایی که تحت بارگیری قفل می شوند، برای راپل یا پایین آوردن کوهنوردان موثر نیستند.

وقتی در مورد کوهنوردی یاد می گرفتم، کمی غرق همه ابزار و وسایل شده بودم. چند نوع بود؟ آنها چگونه به نظر می رسند؟ ای کاش راه آسانی وجود داشت که بتوانم درباره آنها یاد بگیرم. هنگام پیاده روی در یک یخچال طبیعی یا میدان یخی، از تبرهای یخی ممکن است به سادگی به عنوان یک قطب راهپیمایی استفاده شود و به شما کمک کند تعادل خود را روی یخ حفظ کنید. در آبشارهای یخی یا یخچال های طبیعی شیب دار، آنها به عنوان راهی برای حفظ خود در برابر یخ و بالا کشیدن خود به سمت بالا عمل می کنند. دستگاه‌های Belay معمولاً از فلز ساخته می‌شوند و اجازه می‌دهند حداقل تلاش برای تغذیه مقادیر مناسب طناب برای کوهنوردان مورد استفاده قرار گیرد.

محورهای پیاده روی محور مستقیم انتخاب خوبی برای چمدان‌های مونرو زمستانی، پیاده‌روی در ولز یا لیک دیسترکت، عبور از یخچال‌های طبیعی آلپاین و صعودهای غیرفنی برفی هستند. B1 - چکمه‌های B1 محکم‌تر از چکمه‌های پیاده‌روی سطح پایین، چکمه‌های پیاده‌روی چهار فصلی هستند که برای پیاده‌روی زمستانی سبک وزن ایده‌آل هستند. آنها با کرامپون های بند C1 و ترکیبات بوت/کرمپون B1/C1 ترکیب می شوند که برای بسیاری از پیاده روی های زمستانی در بریتانیا و برف ریزان ملایم مناسب هستند. یک دستگاه قلاب با افزودن اصطکاک به طناب کوهنوردی شما به عنوان یک ترمز عمل می کند.

طناب ها را می توان در اکثر فروشگاه های ورزشی در فضای باز خریداری کرد، اگرچه اکثر راهنماها طناب را برای استفاده در سفر ارائه می دهند. برای مبارزه با شرایط سخت تری که ممکن است در زمستان در کوهستان با آن مواجه شوید، یک سیستم لباس انعطاف پذیر ضروری است – و انتخاب ژاکت شما کلید گرم، راحت و خشک ماندن است. محورهای درجه‌بندی B یا پایه برای راه رفتن طراحی شده‌اند، اما به اندازه‌ای قوی هستند که در صورت نیاز می‌توانید روی آن‌ها حرکت کنید.

می توانید کفش های کوهنوردی را از اکثر فروشگاه های ورزشی در فضای باز خریداری کنید. سر شما در برابر خطر لیز خوردن و افتادن یا ضربه خوردن در اثر ریزش زباله هایی مانند سنگ، یخ یا برف آسیب پذیر است. کلاه ایمنی می تواند تاثیر برخورد را مدیریت کند و مانع از آسیب اشیای تیز به جمجمه شود. بیشتر کلاه‌های کوهنوردی دارای یک پوسته محکم و سخت با پوشش داخلی فوم هستند. دستگاه های مهار فنری دارای یک بادامک داخلی هستند که در هنگام سقوط روی طناب کوهنوردی قفل می شود.

آنها عموماً با آلیاژ فولاد ساخته می شوند و دارای میخ هایی در پایین هستند که به کاربر کمک می کند از سقوط های یخ بالا برود و کشش را روی یخچال ها حفظ کند. در حالی که هنگام حرکت در یک سفر کوهنوردی باید عوامل زیادی را در نظر گرفت - مانند تناسب اندام، زمان سال و مهارت فنی - همیشه همراه داشتن تجهیزات صحیح ضروری است. علاوه بر لباس ها و تجهیزات اصلی شما، در اینجا 12 مورد ضروری دیگر برای کوهنوردی زمستانی وجود دارد که به شما کمک می کند تا تعادل بین ایمن بودن و اضافه بار را ایجاد کنید.

چه در شرایط زمستانی راه بروید و چه در حال بالا رفتن از برف و یخ، تبر یخ ابزاری ضروری برای هر کوهنورد زمستانی است. در صورت لیز خوردن یا کمک به بالا رفتن از دیوار عمودی، می توان از تبرها برای جلوگیری از سقوط استفاده کرد. به عنوان یک قاعده کلی، محورهای کوتاهتر برای کوهنوردی و تبرهای بلندتر برای پیاده روی بهتر هستند. برای بسیاری از ماجراجویی های زمستانی، می توانید از تبر خود برای هر دو استفاده کنید. شکل دسته و بخش سر تبر یخی سرنخ بهتری برای استفاده مورد نظر از آن است.

به عنوان یک راهنمای کلی، یک کوهنورد قد بلندتر به یک تبر یخ بلندتر نیاز دارد. و هر چه زمین شیب دارتر باشد، تبر یخی شما باید کوتاه تر باشد. دستگاه‌های ته دیافراگم، روزنه‌ای برای عبور یک حلقه طناب ایجاد می‌کنند.

با این حال، هنگام استفاده از دستگاه قلای خود ترمز، همچنان باید دست ترمز خود را روی طناب نگه دارید. تبرهای یخ را می‌توان به طور کلی از فروشگاه‌های ورزشی در فضای باز اجاره کرد، اگرچه برخی راهنماها اگر وسایل شخصی را در هزینه‌شان لحاظ کنند، آن‌ها را ارائه می‌کنند. کیت اصلی نجات شکاف شامل یک قرقره سبک وزن، کارابین های قفل کننده و غیر قفل، طناب نایلونی، قلاب های دوخته شده، لنگرهای برفی و/یا یخ و تبرهای یخ است.


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین فروشگاه کوهنوردی کلیک کنید
C2 - مناسب برای اسکرامبل های فنی زمستانی، کوهنوردی زمستانی و آلپینیسم.

این حلقه توسط یک کارابین قفل کننده بسته می شود که سپس به مهار محکم می شود. طناب های استاتیک برای حمل تجهیزات و یا انجام عملیات نجات استفاده می شود. شما نمی خواهید طناب ها در هنگام حمل وسایل یا کوهنوردان مجروح کشیده شوند.





:: موضوعات مرتبط: کوهنوردی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2997
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: