نوشته شده توسط : یک دوست

اگر دندان کاملاً مهر و موم نشده باشد، ممکن است کانال نشت کند و در نهایت باعث خرابی شود. بنابراین، تخریب پوسیدگی غیرقابل ترمیم دلیل اصلی کشیدن دندان پس از درمان ریشه است که تا دو سوم این کشیدن‌ها را تشکیل می‌دهد. بنابراین، بسیار مهم است که به طور منظم از کانال ریشه اشعه ایکس گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که دندان مشکلی ندارد که بیمار از آن آگاه نباشد. یک دندان درمان شده با ریشه ممکن است به عنوان اقدامی برای جلوگیری از شکستگی دندان قبل از سیمان کردن روکش یا ترمیم مشابه، از اکلوژن راحت شود. گاهی اوقات دندانپزشک با برداشتن تمام پالپ عفونی دندان و گذاشتن پانسمان و پرکردن موقت روی دندان، درمان اولیه دندان را انجام می دهد. دندانپزشک همچنین ممکن است فقط قسمت کرونال پالپ دندان را که شامل 90 درصد بافت عصبی است بردارد و پالپ را در کانال ها دست نخورده باقی بگذارد.

آیا جایگزینی برای روت کانال وجود دارد؟

با تکنیک هایی که ما در دندانپزشکی خانواده کلین استفاده می کنیم، درمان ریشه می تواند یک تجربه بسیار راحت باشد.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دندانپزشکی کلیک کنید
لطفاً به ما این فرصت را بدهید تا با شما صحبت کنیم که چرا درمان ریشه ممکن است یک گزینه ترمیمی عالی برای شما باشد. کانال ریشه حفره ای پر از پالپ در ریشه دندان است که هم شامل اعصاب و هم عروق خونی است.

اگر آزمایش نیاز به درمان ریشه را تأیید کند، در یک یا دو نوبت تکمیل می شود. دندانپزشک بر اساس اندازه و طول مدت آبسه و عوامل دیگر تعیین می کند که آیا کانال ریشه در یک یا دو جلسه درمان می شود. بیماران اغلب کنجکاو هستند که چقدر طول می کشد تا کانال ریشه به پایان برسد. آنها به طور کلی می توانند انتظار یک یا دو قرار ملاقات در حدود 90 دقیقه را داشته باشند. متخصص اندودنتیست و برخی از دندانپزشکان عمومی، اغلب درمان ریشه را با استفاده از میکروسکوپی که به دیواره متصل می شود و روی دهان بیمار آویزان می شود، انجام می دهند. این بزرگنمایی را ارائه می دهد که به ارائه دهنده درمان کمک می کند تا تمام آناتومی لازم را در داخل دندان پیدا کرده و درمان کند.

بسیاری از بیماران می پرسند درمان ریشه چیست؟، چرا به درمان ریشه نیاز دارم؟، چگونه بفهمم که آیا به درمان ریشه نیاز دارم؟ در طول درمان ریشه چه می کنید؟ و خیلی چیزهای دیگر. بنابراین فکر کردم که از دیدگاه دندانپزشک برای ارائه یک راهنمای گام به گام مفید برای درمان ریشه کمک کنم. پس درمان ریشه چیست؟ درمان ریشه یک روش دندانپزشکی است که زمانی که دندان به شدت پوسیده شده و عصب و کانال ریشه دندان عفونی شده است، مورد نیاز است. همچنین به عنوان درمان ریشه دندان شناخته می شود، این روش شامل تمیز کردن و درمان عصب یا کانال ریشه عفونی دندان و سپس پر کردن آن با پر کردن ریشه است. بدون درمان رگ‌های خونی و اعصاب داخل دندان به شدت عفونی می‌شوند و در آن زمان چرک و آبسه ایجاد می‌شود.

نمایش اسلاید: درمان کانال ریشه

مطالعات دیگر نشان داده اند که بیماران درمان ریشه حداکثر درد را در روز بعد از درمان گزارش می کنند، در حالی که بیماران خارج کردن و کاشت حداکثر درد را در پایان هفته پس از عمل گزارش کردند. رایج ترین روش جراحی ریشه، اپیکوکتومی یا برداشتن انتهای ریشه است. این روش التهاب یا عفونت در ناحیه استخوانی اطراف انتهای دندان شما را تسکین می دهد. در این روش، بافت لثه باز می شود، بافت عفونی برداشته می شود و گاهی اوقات انتهای ریشه برداشته می شود. ممکن است یک پر کردن کوچک برای مهر و موم کردن کانال ریشه گذاشته شود. خوشبختانه، درمان ریشه می تواند عفونت را از منبع آن حذف کند تا بتوانید به سرعت احساس بهتری داشته باشید.

پر کردن کانال‌های تمیز و ضدعفونی‌شده با یک پرکننده بی‌اثر مانند گوتاپرکا و معمولاً سیمان مبتنی بر اوژنول اکسید روی انجام می‌شود. از رزین اپوکسی برای اتصال گوتاپرکا در برخی از روش‌های کانال ریشه استفاده می‌شود. گزینه دیگر استفاده از مواد پرکننده ضد عفونی کننده حاوی پارافورمالدئید مانند N2 است. اندودنتیکس شامل درمان‌های اولیه و ثانویه ریشه و همچنین جراحی پری رادیکولار است که عموماً برای دندان‌هایی که هنوز پتانسیل نجات دارند استفاده می‌شود.

آب بندی و ثابت کردن دندان

زمانی که این ناحیه از دندان عفونی یا ملتهب شود، ممکن است نیاز به درمان ریشه باشد. درمان ریشه که توسط دندانپزشک یا متخصص ریشه انجام می شود، بافت عفونی را از بین می برد تا از گسترش عفونت جلوگیری کند و دندان طبیعی را نجات دهد. درمان ریشه استاندارد فرآیند برداشتن پالپ عفونی داخل کانال ریشه و تمیز کردن حفره است.

درمان کانال ریشه فرآیند برداشتن بافت عفونی یا آسیب دیده از داخل تاج و ریشه دندان است. پس از تمیز کردن، کانال با مواد لاستیک مانند طبیعی به نام گوتا پرکا ضد عفونی، شکل، پر و مهر و موم می شود. سپس دهانه دندان با یک پر کردن موقت یا دائمی مهر و موم می شود تا از عفونت بعدی جلوگیری شود. اگر ترمیم نشت کرده باشد، بیمار بهداشت دهان و دندان خوبی نداشته باشد، یا به دلیل اینکه مواد مهر و موم در طول زمان تحلیل رفته یا شکسته شده اند، کانال ریشه می تواند دوباره عفونی شود.

ممکن است نوک ریشه قطع شود و ناحیه از انتهای ریشه تمیز و مهر و موم شود. برای جلوگیری از آلودگی بزاق اطراف در حفره دهان، یک سد لاستیکی روی دندان کشیده می شود تا درمان شود. پس از آن، یک حفره دسترسی آماده می شود و بافت پالپ عفونی برداشته می شود. پس از تمیز کردن و شکل دادن به سیستم کانال ریشه، فضای حاصل با ماده ای لاستیک به نام گوتا پرکا پر می شود.

گاهی اوقات ممکن است ریشه دندان در حین درمان کانال سوراخ شده و پر کردن دندان را دشوار کند. سوراخ ممکن است با مواد ترمیم کننده ریشه پر شود، مانند ماده ای که از سیمان طبیعی به نام سنگدانه تری اکسید معدنی گرفته شده است. یک متخصص اغلب می‌تواند کانال‌های ریشه‌ای که از کار افتاده‌اند را دوباره درمان کند و این دندان‌ها اغلب سال‌ها پس از عمل اولیه کانال ریشه بهبود می‌یابند. برای تأیید اینکه یک دندان واقعاً به درمان ریشه نیاز دارد، دندانپزشک از ریشه اشعه ایکس می گیرد و ممکن است آزمایش حیاتی پالپ را انجام دهد. اکثر آزمایشات پالپ شامل قرار دادن یک محرک سرد روی دندان برای بررسی پاسخ سالم است.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کلینیک شبانه روزی رایا بازدید نمایید
دندانپزشکان ما متخصص هستند و ایجاد احساس راحتی در هنگام مراقبت از سلامت دهان و دندان از اولویت بالایی برخوردار است. کانال های ریشه برای جلوگیری از درد افراد در اثر عفونت و نجات دندان آسیب دیده انجام می شود. دندانپزشکان معمولاً از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن دندان و ناحیه اطراف آن استفاده می کنند تا برای بیماران راحت تر شود.

در موارد دیگر، حتی ممکن است متوجه درد یا ناراحتی از دندانی که نیاز به درمان ریشه دارد، نشوید. هنگامی که دندان شما نیاز به درمان ریشه دندان دارد، به این معنی است که باکتری های ناشی از پوسیدگی دندان به قدری به عمق دندان رفته اند که اعصاب و خون رسانی در کانال ریشه دندان به خطر می افتد. معمولاً مردم می گویند که کانال ریشه بیشتر از یک پر کردن ساده درد ندارد و باید بتوانند فوراً به فعالیت های عادی خود بازگردند. از آنجایی که فردی که نیاز به کانال ریشه دارد اغلب درد شدیدی دارد، درمان ریشه در واقع تسکین درد را فراهم می کند و زمان بهبودی بسیار کم است.





:: موضوعات مرتبط: خدمات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: