تاج و بریج دندان چیست؟
نوشته شده توسط : یک دوست

دندانپزشکان حرفه ای تلاش می کنند تاج دندان شما را تا حد امکان طبیعی و بدون درز جلوه دهند. اگر نگران ظاهر تاج دندان خود هستید، توصیه می کنیم مواد سرامیکی یا چینی را برای تاج خود انتخاب کنید، زیرا می توانند به بهترین وجه با رنگ دندان های طبیعی شما هماهنگ شوند. تاج دندان شما ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید، اما به مرور زمان روکش دندان دائمی باید مانند یک دندان معمولی به نظر برسد، کار کند و احساس کند. این یک خلاصه ساده از روش تاج دندان به طور کلی است، و توصیه می شود در رابطه با روش درمان تاج دندان خود از دندانپزشک تایید شده smile.com.au خود مشاوره بگیرید.

مربوط به مراقبت از دهان

برخی از دندانپزشکان در صورتی که پس از درمان با مواد پرکننده کانال ریشه و سیمان تیره شود، از روکش روی دندان جلویی استفاده می کنند. روکش دائمی دندان روی دندان آماده شده قرار می گیرد تا تناسب، رنگ و بایت مناسب را بررسی کند. پس از معاینه کامل، روکش دائمی دندان با کمک سیمان دائمی روی دندان قرار می گیرد.

سپس از این قالب برای ایجاد روکشی استفاده می شود که کاملاً متناسب و با دندان های دیگر شما ترکیب می شود. در پایان اولین ویزیت، دندانپزشک یک روکش موقت برای قرار دادن روی دندان ایجاد می کند. اگر تاج فقط به دلایل زیبایی سفارش داده شده باشد، ممکن است تاج های موقت لازم نباشد. روکش های دندانی نوعی پروتز هستند که روی دندان های موجود شما ثابت می شوند تا آسیب یا ایمپلنت ها را بپوشانند. برخی از بیماران به دلایل زیبایی نیز مانند تغییر رنگ یا فاصله بین دندان ها، روکش را انتخاب می کنند. اکثر بیماران روکش های سرامیکی یا چینی را انتخاب می کنند زیرا آنها شبیه ترین دندان های طبیعی هستند، اما روکش های فولادی ضد زنگ و رزین نیز در دسترس هستند.

قابل توجه؛ آینده اتوماسیون هوشمند در مراقبت های بهداشتی

به این ترتیب نیازی به مراجعه های متعدد به مطب دندانپزشکی نیست و بنابراین نسبت به سایر مواد روکش دندان و مراقبت های پیشگیرانه دندان مقرون به صرفه تر است. آنها قوی هستند، از فلز ایمن ساخته شده اند، به سختی آسیب می بینند یا جدا می شوند، به راحتی تمیز می شوند، کل دندان را می پوشانند و دقیقاً در دندان قرار می گیرند. روکش های فولادی ضد زنگ مخصوصاً برای محافظت از دندان های شیری کودکان در برابر پوسیدگی بیشتر مفید هستند. چنین روکش هایی به راحتی بعداً با دندان های شیری بیرون می آیند تا راه را برای دندان های دائمی هموار کنند. با این حال، روکش‌های فولادی ضد زنگ را می‌توان به عنوان اقدامات موقتی روی دندان‌های دائمی تا زمانی که جایگزین دائمی‌تر سفارشی ساخت، استفاده کرد. روکش‌های دندانی از جنس پرسلن به فلز می‌توانند با دندان‌های مجاور شما مطابقت داشته باشند.

هنگامی که دندان شکل گرفت، تصویری از دهان شما دریافت می کنیم تا تاج شما به طور خاص متناسب با دندان شما طراحی شود. در ضمن، ما یک روکش موقت برای محافظت از دندان در اختیار شما قرار می دهیم. اگر دندانپزشک شما روش تاج دندان را انجام می دهد، مهم است که دستورالعمل های بعد از عمل را دنبال کنید.

با افزودن روکش دندان، از دندان محافظت می‌کنید و به ماندگاری آن کمک می‌کنید. گزینه های آلیاژ طلا و سایر آلیاژهای فلزی بادوام و مقرون به صرفه هستند، اما چندان شبیه دندان های دیگر شما نیستند. روکش های پرسلن، اکریلیک و سرامیک می توانند بیشتر با دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشند. پرسلن کمی بیشتر مستعد خراشیدگی و آسیب است، اما چینی چسبیده به پوسته فلزی می تواند استحکام آن را افزایش دهد و در عین حال زیبایی دندان مانند خود را حفظ کند. روکش های ساخته شده از فلز، سرامیک یا چینی برای بهبود ظاهر زیبایی دندان یا پوشاندن دندان های آسیب دیده، پوسیده یا شکسته استفاده می شود. تاج روی دندان جلویی بعد از درمان ریشه لازم نیست مگر اینکه ساختار دندانی قابل توجهی از بین رفته باشد.

در دندانپزشکی، تاج به ناحیه آناتومیکی دندان اطلاق می شود که معمولاً توسط مینای دندان پوشانده می شود. تاج معمولاً پس از رشد در زیر لثه و سپس فوران در محل در دهان قابل مشاهده است. اگر قسمتی از دندان بریده شود یا شکسته شود، دندانپزشک می تواند از روکش مصنوعی استفاده کند. روکش ها بیشتر برای پوشاندن کامل دندان آسیب دیده یا پوشش ایمپلنت استفاده می شوند.

دفتر فارمینگتون هیلز

یک گزینه فوق العاده برای افرادی که ممکن است به فلز حساسیت داشته باشند، تاج سرامیکی یا چینی است.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دندانپزشکی کلیک کنید
سرامیک یا پرسلن را می توان سایه زد تا کاملا با دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشد. به همین دلیل می توان از روکش های سرامیکی یا چینی در جلو یا پشت دهان استفاده کرد. در مقایسه با تاج های فلزی، این گزینه آنقدر بادوام نیست و می تواند در طول زمان مستعد خراشیده شدن یا ترک خوردن باشد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کلینیک آلما بازدید نمایید
با این حال، آنها در مقایسه با روکش های فولادی/فلزی ضد زنگ ضعیف هستند و مستعد شکستگی هستند. روکش های دندانی کلاهک هایی به شکل دندان هستند که دندانپزشک عمومی شما از آنها برای ترمیم دندان هایی که به طور قابل توجهی تحت تأثیر آسیب یا پوسیدگی قرار گرفته اند استفاده می کند. از آنجایی که روکش ها به دندان آسیب دیده چسبانده می شوند، این اغلب این سوال را ایجاد می کند که چقدر دندان برای تاج دندان مورد نیاز است. برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید نحوه قرار دادن روکش دندان را ارزیابی کنیم، سپس می‌توانیم نحوه قرار دادن آن را برای موقعیت‌های مختلف دستکاری کنیم. پس از آماده شدن دندان، مرحله بعدی این است که قالب یا قالبی از دندان و دندان مقابل ساخته شود.

برای اینکه تصمیم بگیرید کدام نوع روکش برای شما مناسب است، باید با دندانپزشک خود صحبت کنید تا در مورد هزینه، مزایا و معایب صحبت کنید. روکش های دندان تمام سرامیکی و تمام چینی بهترین رنگ طبیعی دندان را بعد از روکش های تمام چینی می دهند. آنها از تاج های تمام چینی قوی تر هستند اما به اندازه روکش های چینی ذوب شده به فلز قوی تر نیستند. برای دندان های جلو و عقب قابل استفاده است و مانند روکش های تمام چینی برای افرادی که به فلز حساسیت دارند مناسب هستند. به دلیل استحکام، ممکن است دندان‌های روبروی خود را سریع‌تر از حد معمول، اما ملایم‌تر از روکش‌های تمام رزین و تمام فلزی بسایند. روکش دندان نوعی کلاهک است که دندانپزشک روی دندان آسیب دیده شما قرار می دهد.





:: موضوعات مرتبط: خدمات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: