لوازم آرایشی باندینگ کامپوزیت دندان
نوشته شده توسط : یک دوست

این می تواند به بهبود ظاهر دندان آسیب دیده و طولانی تر به نظر رسیدن آن کمک کند. مطب های دندانپزشکی نیز همین کار را برای بیمارانی که از پسرفتگی لثه رنج می برند توصیه می کنند. باندینگ دندان استفاده از چسب پلاستیکی رنگ دندان به نام رزین کامپوزیت است که دندانپزشک شما آن را به گونه ای شکل می دهد که با دندان های اطراف مطابقت داشته باشد. دندانپزشکان با چسباندن مواد ترمیمی بر روی دندان های شما می توانند ظاهر تک تک دندان ها را تغییر داده یا تغییر دهند و لبخند شما را بهبود بخشند.

باندینگ دندانی روی سطح دندان طبیعی شما اعمال می شود و با مینای دندان شما ترکیب می شود. روکش دندان از پرسلن ساخته شده و طوری طراحی شده است که دندان طبیعی شما را به طور کامل کپسوله می کند. روکش های دندانی به زمان بیشتری نیاز دارند زیرا باید قالب گرفته شود و سپس روکش ساخته شود. هنگام مقایسه قیمت در بحث باندینگ و روکش، متوجه خواهید شد که باندینگ دندان نسبت به روکش های دندانی ارزان تر است. همیشه بهتر است با کم تهاجمی ترین گزینه درمانی که می تواند کار را انجام دهد، پیش بروید. شما و دندانپزشکتان با هم کار خواهید کرد تا تعیین کنید کدام درمان در شرایط شما بهترین است.

همچنین، در حالی که کامپوزیت می تواند تیره شود، نمی توان آن را روشن کرد. بنابراین اگر به فکر سفید کردن دندان های خود هستید، باید قبل از باند شدن دندانتان این کار را انجام دهید تا بتوان یک سایه کامپوزیت متناسب با رنگ روشن تر دندان های سفید شده انتخاب کرد. اگر بعد از باندینگ دندان های خود را سفید کنید، ممکن است دندان باند شده با بقیه دندان ها مطابقت نداشته باشد. از آنجایی که شامل کار آزمایشگاهی دندانپزشکی نمی شود، باندینگ دندان را معمولاً می توان در یک بار مراجعه به مطب دندانپزشکی انجام داد.

از ونیرهای پرسلن نیز می توان برای پوشاندن تغییر رنگ عمیق دندان ها استفاده کرد. باندینگ دندان می تواند سریعتر از روکش ها تکمیل شود و هزینه کمتری نیز دارد. ترمیم دندان های شکسته – باندینگ دندانی را می توان برای ترمیم دندان های شکسته یا شکسته استفاده کرد. دندانپزشک شما می تواند از رزین همرنگ دندان کامپوزیت برای مطابقت با دندان طبیعی شما و جایگزینی قطعه از دست رفته استفاده کند.

باندینگ چسبی و پیوند مستقیم کامپوزیت هر دو می توانند نتایج باکیفیتی ارائه دهند. با این حال، مراحل فرآیند باندینگ دندان بین باندینگ چسب و کامپوزیت مستقیم متفاوت است. دندانپزشک شما با شما همکاری خواهد کرد تا مشخص کند کدام نوع باندینگ دندان برای شرایط شما مناسب است. بسته به محل و میزان پوسیدگی دندان می توان از پرکردگی های باند شده برای دندان های جلو یا عقب استفاده کرد. باندینگ نسبت به سایر درمان های زیبایی هزینه کمتری دارد و معمولاً با یک بار مراجعه به مطب ما تکمیل می شود. با این حال، باندینگ می‌تواند لکه‌دار شود و راحت‌تر از سایر درمان‌های زیبایی مانند روکش‌های چینی شکسته می‌شود.

در این صورت، دندانپزشک شما ماده ای را انتخاب می کند - معمولاً پرسلن یا رزین - و آن را روی دندان آسیب دیده اعمال می کند. به عنوان مثال، باندینگ دندان برای پر کردن شکاف های ناخواسته بین دندان ها در برخی موارد استفاده می شود.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دندانپزشکی کلیک کنید
پزشک می‌تواند مراحل پروسه باندینگ دندان را به سرعت انجام دهد - گاهی اوقات در کمتر از یک بار ویزیت - و نیاز به زمان کمی یا بدون توقف دارد.

طول عمر دندان های باند

دو بار در روز مسواک بزنید، حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید و دو بار در سال به جلسات معمول دندانپزشکی بروید. بلافاصله پس از عمل باندینگ دندان، دندانپزشک شما توصیه می کند که از نوشیدنی های تیره، آب نبات های سفت و غذاهای چسبناک خودداری کنید. پس از چند روز تا یک هفته، باندینگ در برابر لکه ها و آسیب ها مقاوم تر می شود. مانند سایر انواع کارهای دندانپزشکی، مراقبت از جویدن اقلام سخت مانند آب نبات و یخ ضروری است. باندینگ دندان یکی از مقرون به صرفه ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی است که تا حدودی به همین دلیل است که بسیار محبوب است.

اجتناب از مصرف غذاهای لکه دار در 48 ساعت اول پس از هر روش کامپوزیت ضروری است. نقطه ضعف باندینگ دندان این است که رزین کامپوزیت تقریباً به اندازه یک دندان طبیعی قوی نیست، بنابراین احتمال تراشیدن یا شکستن آن بیشتر است. اگرچه مواد مورد استفاده در باندینگ دندان تا حدودی در برابر لکه مقاوم است، اما در برابر لکه ها مانند روکش ها مقاومت نمی کند. یکی دیگر از معایب این است که مواد باندینگ به اندازه سایر روش‌های ترمیم دندان مانند روکش‌ها، روکش‌ها یا پرکننده‌ها دوام نمی‌آورند یا قوی هستند. پوشیدن یک نگهدارنده، قرار دادن روکش های چینی یا انتخاب باندینگ دندان برخی از گزینه های ترجیح داده شده در مورد روش های بستن شکاف در دندان های جلو هستند. با این حال، دندانپزشکان باندینگ دندان را در موارد ساده بیشتر توصیه می کنند.

درمان اینویزیلاین

دندانپزشکانی که سعی در بریدن گوشه ها دارند از باندینگ دندان برای چیزهایی که نباید استفاده کنند، مانند روکش ها، استفاده می کنند. باندینگ دندان ارزان است، اما، مانند بسیاری از چیزهای زندگی، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. رزین کامپوزیتی که دندانپزشکان در باندینگ دندان استفاده می کنند، قوی نیست. مدت زمان باندینگ به میزان باندینگ و عادات دهانی شما بستگی دارد، بنابراین مهم است که به دندان های باند شده به اندازه دندان های طبیعی خود مراقبت و توجه کنید. مواد چسبنده مستعد لکه شدن هستند، بنابراین مراقب باشید که چند بار از موادی مانند چای، قهوه، دود سیگار و شراب استفاده می‌کنید که می‌توانند لکه‌دار شوند.

باندینگ دندان یکی از محبوب ترین، همه کاره ترین، زیباترین و مقرون به صرفه ترین عمل های زیبایی و ترمیمی دندان است که امروزه انجام می شود. در بسیاری از موارد از باندینگ برای اهداف زیبایی برای بهبود ظاهر دندان ها استفاده می شود. باندینگ می تواند برای ترمیم دندان های آسیب دیده، ترمیم حفره ها یا تغییر شکل یا رنگ دندان ها برای ایجاد لبخند هماهنگ تر و سطح دندان استفاده شود. در بحث بین باندینگ دندان در مقابل تاج، برنده کسی است که بهترین کار را برای شما دارد.

در حالی که دندانپزشکان آنها را ونیرهای کامپوزیت مستقیم می نامند، بسیاری از مردم فقط به آنها به عنوان "باندینگ" اشاره می کنند. باندینگ دندان روشی است که در آن دندانپزشک شما یک رزین کامپوزیت همرنگ دندان را برای ترمیم آسیب به یک یا چند دندان شما اعمال می کند. این یک راه حل مقرون به صرفه است زیرا به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر روش های دندانپزشکی زیبایی مانند روکش ها و روکش ها است.

به عنوان مثال، تعداد دندان هایی که نیاز به باندینگ دارند، منطقه ای که در آن زندگی می کنید، دندانپزشک شما، پوشش بیمه ای شما و نوع باندینگی که انتخاب می کنید بر قیمت تاثیر می گذارد. برای دریافت قیمت دقیق، باید مستقیماً با دندانپزشک خود و یک شرکت بیمه کار کنید. خبر خوب این است که باندینگ دندان یکی از کم هزینه ترین راه ها برای تغییر شکل لبخند شماست. روکش‌های دندانی به دندان‌های شما چسبانده می‌شوند، که می‌تواند باعث سردرگمی افرادی شود که سعی می‌کنند باندینگ دندان در مقابل روکش‌ها را در نظر بگیرند. باندینگ دندان می تواند بسیاری از نتایج مشابه روکش های چینی را ارائه دهد. دندانپزشکان می توانند از هر دو گزینه برای رفع آسیب و بهبود ظاهر دندان استفاده کنند.

دو نوع باندینگ دندان – چسب و کامپوزیت مستقیم – فرآیندهای کاربرد کمی متفاوت دارند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کلینیک شهاب بازدید نمایید
اولین قدم برای هر نوع باندینگ این است که دندانپزشک شما دندان را ارزیابی کند. هنگامی که شما و دندانپزشکتان به توافق رسیدید که باندینگ گزینه مناسبی است، دندانپزشک شما دندان را آماده می کند.

بله، باندینگ دندان یک راه حل مقرون به صرفه برای رفع نقص یا نقص در دندان مانند دندان های لکه دار، شکسته یا تراشیده و سایر مشکلات جزئی دندانپزشکی زیبایی است. از آنجایی که باندینگ کامپوزیت مستقیم شامل قرار دادن دقیق مواد ترمیمی توسط دندانپزشک است، روش باندینگ مستقیم کامپوزیت معمولاً در یک جلسه دندانپزشکی تکمیل می شود. درمان های پیچیده تر یا گسترده تر ممکن است نیاز به ویزیت های اضافی داشته باشد.





:: موضوعات مرتبط: خدمات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: