12 مزایا و معایب حسابرسی با پی دی اف
نوشته شده توسط : یک دوست

ما در حال اتخاذ یک استثنای اضافی برای قوانین منافع مالی هستیم تا در این شرایط تسکین دهیم. این استثنا برای سرمایه گذاری در مشتریان حسابرسی توسط اعضای مستقیم خانواده افراد تحت پوشش اعمال می شود که فقط به دلیل شریک بودن در همان دفتری که شریک اصلی حسابرسی است، یا شریک یا مدیری که ده ساعت یا بیشتر انجام می دهد، افراد تحت پوشش هستند. این استثنا به اعضای نزدیک خانواده این افراد تحت پوشش اجازه می دهد تا در یک مشتری حسابرسی علاقه مند شوند، در صورتی که عضو نزدیک خانواده برای مشتری حسابرسی کار کند و به عنوان "نتیجه اجتناب ناپذیر" شرکت در یک برنامه جبران خسارات کارمند که در آن، منافع را به دست آورد. به عنوان مثال، به کارمندان، گزینه های سهام در کارفرما به عنوان بخشی از بسته کل غرامت آنها اعطا می شود، بدون اینکه استقلال مؤسسه حسابرسی خدشه دار شود. عبارت «پیامد غیرقابل اجتناب» در این بند به این معناست که تا جایی که کارمند توانایی شرکت در برنامه را داشته باشد اما این امکان را داشته باشد که سرمایه‌گذاری‌هایی را در واحدهایی انتخاب کند که او را به سرمایه‌گذار در مشتری حسابرسی تبدیل نکند، کارمند.

اطلاعات مربوط به کنترل داخلی بر گزارشگری مالی همچنین به منظور ارائه یک هشدار اولیه به کسانی که در داخل و خارج از شرکت در موقعیتی هستند که بر بهبود کنترل داخلی گزارشگری مالی پافشاری کنند، مانند کمیته حسابرسی و تنظیم کننده ها در صنایع تخصصی، ارائه می شود. علاوه بر این، ماده 302 قانون و قانون بورس اوراق بهادار 13-14 یا 15d-14، 1/ هر کدام که اعمال شود، مدیریت را ملزم به صدور گواهینامه های سه ماهه و سالانه با توجه به شرایط شرکت با مشارکت مدیران اجرایی و مالی اصلی می کند. 315 مقایسه نامه پائولا موریس، MPA، CPA، استادیار، دانشگاه ایالتی کنسو (25 سپتامبر 2000) (بیان نگرانی های خود در مورد کاهش قوانین مربوط به روابط کاری همسران و افراد تحت تکفل) با Deloitte همانطور که در بالا توضیح دادیم، این قوانین در مورد شرکت های دولتی و سایر نهادهایی که در کمیسیون ثبت شده اند یا در غیر این صورت ملزم به ارائه صورت های مالی حسابرسی شده در کمیسیون هستند اعمال می شود. بعلاوه، هدف از این قوانین تغییر روابط بین سازمان های فدرال و ایالتی نیست و بر توانایی ایالت ها در اتخاذ قوانین خود تأثیری نمی گذارد.

363 اگرچه پیش‌بینی می‌کنیم که حسابداران و مشتریان حسابرسی آنها معمولاً به دنبال برآوردن این شرایط باشند، ما نکات خاصی را در مورد پاراگراف مربوط به موقعیت‌هایی که این شرایط برآورده نمی‌شوند، یادداشت می‌کنیم. اولاً، ما با "معنی" به اطلاعاتی اشاره می کنیم که به طور منطقی احتمال دارد برای صورت های مالی صاحبکار حسابرسی با اهمیت باشد. از آنجایی که تعیین اهمیت ممکن است قبل از تهیه صورت های مالی نهایی نباشد، یک شرکت حسابداری ممکن است نیاز به ارزیابی ماهیت کلی اطلاعات داشته باشد تا اینکه منتظر ارزیابی خروجی سیستم در طول دوره حسابرسی باشد. به عنوان مثال، بدون ارضای شرایط پاراگراف -، یک حسابدار مستقل از مشتری حسابرسی که برای آن یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی یکپارچه ("ERP") طراحی کرده است، نخواهد بود. (سیستم ERP برای ادغام تمام عملکردها و بخش های یک شرکت در یک سیستم کامپیوتری طراحی شده است که می تواند نیازهای هر بخش را برآورده کند.) علاوه بر این، بدون ارضای شرایط، استقلال یک شرکت در صورت طراحی و پیاده سازی حساب ها مختل می شود.

نکته مهم، در نتیجه تضادهای ایجاد شده توسط حسابرسان در ارائه خدمات غیرحسابرسی، ممکن است سرمایه‌گذاران اعتماد خود را نسبت به کیفیت و یکپارچگی گزارش‌های مالی از دست بدهند، حتی اگر شکست‌های حسابرسی چشمگیر یا ارائه مجدد نسبتاً کمی وجود داشته باشد. با توجه به اندازه بازارهای اوراق بهادار ایالات متحده، حتی کاهش اندک در اعتماد سرمایه گذاران، عواقب ثروت زیادی برای سرمایه گذاران دارد. چندین نظر دهنده نسبت به تأثیر قانون پیشنهادی بر مشاغل کوچکی که بخش حسابرسی داخلی یا کارمندی ندارند ابراز نگرانی کردند.

اصلاحاتی که ما اتخاذ می‌کنیم به نفع این 120000 تا 140000 کارمند حرفه‌ای شرکت حسابداری و خانواده‌هایشان خواهد بود، زیرا آنها را قادر می‌سازد در برخی شرکت‌های دولتی سرمایه‌گذاری کنند که بر اساس قوانین فعلی، آنها نمی‌توانند بدون لطمه به استقلال حسابرسان شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، بر اساس این اصلاحات، مشتریان حسابرسی و وابستگان آنها ممکن است در شرایط خاص، اعضای خانواده برخی از کارکنان مؤسسه حسابرسی را بدون خدشه دار کردن استقلال حسابرس استخدام کنند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که به شرکت های حسابداری اجازه می دهد برای تعهدات حسابرسی جدید پیشنهاد بدهند و بپذیرند، حتی اگر شخصی منافع مالی داشته باشد که باعث می شود حسابدار تحت قوانین روابط مالی مستقل نباشد. این استثنا برای یک حسابدار تا زمانی وجود دارد که حسابدار صورتهای مالی مشتری را برای سال مالی بلافاصله قبل حسابرسی نکرده باشد، و حسابدار قبل از امضای نامه تعهد اولیه یا سایر قراردادها مستقل بوده است تا حسابرسی، بررسی یا انجام دهد. گواهی خدمات به مشتری حسابرسی، یا شروع هر گونه روش حسابرسی، بررسی، یا گواهی (از جمله برنامه ریزی حسابرسی صورت های مالی مشتری). همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، طبق قانون 2-01، اگر یک کارمند سابق شرکت "نقش حسابداری یا نظارت بر گزارشگری مالی" در مشتری حسابرسی و شرکت و شرکت قبلی داشته باشد، یک شرکت حسابداری مستقل از مشتری حسابرسی در نظر گرفته نمی شود.

افزایش یا کاهش تعداد و انواع آزمایشات انجام شده؛ یا ترکیب رویه های مورد استفاده را تغییر دهید. هدف حسابرس در حسابرسی کنترلهای داخلی بر گزارشگری مالی، اظهار نظر در مورد ارزیابی مدیریت از اثربخشی کنترلهای داخلی شرکت بر گزارشگری مالی است. حسابرس برای ایجاد مبنایی برای اظهار چنین نظری، باید حسابرسی را به گونه ای برنامه ریزی و اجرا کند که اطمینان معقولی در مورد اینکه آیا شرکت از تمام جنبه های بااهمیت کنترل داخلی مؤثری بر گزارشگری مالی در تاریخ تعیین شده در ارزیابی مدیریت داشته است یا خیر، کسب کند. حسابرس همچنین باید صورتهای مالی شرکت را در تاریخ مشخص شده در ارزیابی مدیریت حسابرسی کند زیرا اطلاعاتی که حسابرس در جریان حسابرسی صورتهای مالی به دست می آورد به نتیجه گیری حسابرس در مورد اثربخشی کنترل داخلی شرکت بر گزارشگری مالی مربوط است. حفظ کنترل داخلی مؤثر بر گزارشگری مالی به این معنی است که هیچ ضعف با اهمیتی وجود ندارد.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اعتماد سرمایه گذار باعث ارتقای کارایی بازار و تشکیل سرمایه می شود. حذف برخی از محدودیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال باید به نفع حسابرسان و خانواده‌های آن‌ها باشد و دامنه وسیع‌تری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال را فراهم کند. طبق گزارش‌های سالانه 1999 که توسط شرکت‌های حسابداری به SECPS ارسال شده است، پنج شرکت بزرگ حسابداری تقریباً 115000 متخصص را استخدام می‌کنند.
لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره مالی به سایت ما مراجعه نمایید
سایر شرکت‌های حسابداری دولتی که ثبت‌کنندگان SEC را حسابرسی می‌کنند، حدود 5000 تا 25000 کارمند حرفه‌ای را استخدام می‌کنند.

نقص در استانداردهای کیفیت:

این بدان معناست که حسابرس باید هر سال شواهدی در مورد اثربخشی کنترل‌ها برای تمام ادعاهای مرتبط مرتبط با تمام حساب‌های مهم و افشا در صورت‌های مالی کسب کند. حسابرس همچنین باید از سالی به سال دیگر ماهیت، زمان بندی و میزان آزمایش کنترل ها را تغییر دهد تا غیرقابل پیش بینی بودن را در آزمون وارد کند و به تغییرات شرایط پاسخ دهد. به عنوان مثال، هر سال حسابرس ممکن است کنترل ها را در یک دوره میان دوره ای متفاوت آزمایش کند.

از سوی دیگر، برخی از کامنت‌گذاران به قاعده‌ای استدلال کردند که محدودیتی برای اعضای نزدیک خانواده همه افراد تحت پوشش اعمال نمی‌کند. در حالی که ما اذعان داریم که افرادی که به دلیل ارائه ده ساعت یا بیشتر خدمات غیرحسابرسی به مشتری حسابرسی یا کار در همان دفتری که شریک اصلی کار حسابرسی کار می کنند، اشخاص تحت پوشش هستند، کمتر از افراد تحت پوشش می توانند بر حسابرسی تأثیر بگذارند. که در تیم حسابرسی یا در "زنجیره فرماندهی" هستند، ما موافق نیستیم که این احتمال آنقدر دور است که تضمین کند اعضای نزدیک خانواده آنها را خارج از قانون کند. قانون 2-01 به سرمایه گذاری در یک نهاد که بخشی از مجموعه شرکت سرمایه گذاری است می پردازد. این قانون مقرر می‌دارد که وقتی مشتری حسابرسی بخشی از یک مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری است، اگر شرکت حسابداری، شخص تحت پوشش یا یکی از اعضای نزدیک خانواده یک شخص تحت پوشش دارای منافع مالی در یک واحد تجاری در سرمایه‌گذاری باشد، حسابدار مستقل نیست. مجتمع شرکت از نظر فنی، این ماده بیانگر بیان صریح مفهومی است که در غیر این صورت لزوماً از جنبه های دیگر قاعده ناشی می شود.

اهمیت حسابرسی مالی برای مشاغل کوچک:

این ماده شامل فهرستی غیر انحصاری از روابط استخدامی است که با استاندارد عمومی بندها و . روابط کاری که به طور خاص در پاراگراف های از طریق توضیح داده نشده است، مشمول آزمون عمومی بندها و . ما قوانین روابط استخدامی را به شیوه ای مطابق با منافع عمومی و حمایت از سرمایه گذاران مدرن می کنیم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت گروه مشاوران تاثیر بازدید نمایید
ما به شدت از تغییرات در ساختارهای سنتی خانواده، افزایش تحرک کارکنان حرفه ای، جهانی شدن اخیر شرکت های حسابداری و تغییرات مشابه در جامعه به طور کلی آگاه هستیم. ما تشخیص داده‌ایم که در این محیط، محدودیت‌های موجود در روابط کاری بین حسابداران یا اعضای خانواده آنها و مشتریان حسابرسی محدودتر از آن چیزی است که برای حمایت از سرمایه‌گذاران لازم باشد.

علاوه بر این، ما خاطرنشان کردیم که، حتی بدون نیاز به بیانیه پروکسی، سرمایه گذاران به داده های مفیدی که SECPS ارائه کرده و توسط SECPS عمومی می شود، دسترسی داشتند. قانون نهایی فقط در مورد شرکت های عمومی و سایر نهادهایی که در کمیسیون ثبت شده اند یا به نحوی دیگر ملزم به ارائه صورت های مالی حسابرسی شده در کمیسیون هستند اعمال می شود. پنج شرکت بزرگ اکثریت قریب به اتفاق صورت های مالی شرکت های دولتی را حسابرسی می کنند. داده های فایل های عمومی SECPS نشان می دهد که در سال 1999، شرکت های غیر پنج بزرگ کمتر از یک درصد از درآمد سالانه خود را از خدمات مشاوره ای ارائه شده به مشتریان حسابرسی شرکت های دولتی به دست آوردند. شرکت هایی که خدمات حسابرسی و غیرحسابرسی را عمدتاً به مشتریان حسابرسی ارائه می دهند که شرکت های خصوصی ثبت نشده در SEC هستند.

ارزیابی حسابرس از گزارش مدیریت

کنترل‌های کیفی یک شرکت بزرگ که از استثنای محدود استفاده می‌کند، باید شامل سیستمی باشد که اطلاعات به موقع در مورد واحدهایی که حسابدار باید از آنها مستقل باشد، ارائه دهد. ما انتظار داریم که این سیستم، برای مثال، حاوی اطلاعات جاری و دقیق در مورد حسابرسی، بررسی، و گواهی مشتریان شرکت حسابداری و شرکت های وابسته به آن مشتریان حسابرسی باشد. همه حرفه ای ها باید بتوانند به سرعت تعیین کنند که آیا سرمایه گذاری که می خواهند انجام دهند ممکن است استقلال شرکت را مختل کند یا خیر. طبق قانون نهایی، استقلال حسابرس با انجام بیش از چهل درصد از کار حسابرسی داخلی صاحبکار حسابرسی مربوط به کنترل‌های حسابداری داخلی، سیستم‌های مالی یا صورت‌های مالی مختل می‌شود، مگر اینکه صاحبکار حسابرسی دارایی 200 میلیون دلار یا کمتر باشد. مانند قانون پیشنهادی، قانون 2-01 نهایی، روابط کاری را که استقلال حسابرس را در زمانی که توسط یکی از اعضای خانواده نزدیک یک شخص تحت پوشش نگهداری می‌شود، مختل می‌کند، محدود می‌کند به آن‌هایی که «نقش حسابداری یا نقش نظارتی گزارش‌گری مالی» دارند. در نتیجه، استخدام مشتری حسابرسی حتی یکی از اعضای اصلی خانواده لزوماً به استقلال حسابرس لطمه نمی زند، مگر اینکه آن عضو خانواده «نقش حسابداری یا نظارت بر گزارشگری مالی» باشد.

در نهایت، ما یک مزیت اصلی این قانون را به عنوان افزایش اعتماد سرمایه‌گذار که ممکن است منجر به کاهش نرخ بازده مورد نیاز شود، تعیین کرده‌ایم. به طور خلاصه، این قانون به نفع حسابرسان و اعضای خانواده آنها در نتیجه تغییرات در محدودیت‌های سرمایه‌گذاری و روابط کاری است. اعضای خانواده حسابرسان در نتیجه تغییر در محدودیت های روابط کاری؛ ناشران با حذف برخی ابهامات در مورد استقلال حسابرس خود، با افزایش اعتماد سرمایه گذاران و در نتیجه تسهیل ناشران در افزایش سرمایه، و با افزایش سودمندی حسابرسی سالانه و بررسی های فصلی. موسسات حسابداری عمومی با شفاف سازی قوانین استقلال؛ سرمایه گذارانی که از افزایش اعتماد به صورت های مالی گزارش شده بهره مند می شوند. و همه فعالان بازار از طریق قراردادهای کارآمدتر، تصمیمات عملیاتی و سرمایه گذاری بهبود یافته و ثبات بیشتر بازار. بخش‌های 2 قانون اوراق بهادار، 3 قانون بورس و 2 قانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کمیسیون را ملزم می‌کند که در هنگام ورود به قوانینی که لازم است آن را در نظر بگیرد یا تشخیص دهد که آیا اقدامی برای منافع عمومی ضروری است یا مناسب است، همچنین بررسی کند.





:: موضوعات مرتبط: مشاوره مالی و مالیاتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: