بهترین کوله پشتی برای چنگ زدن
نوشته شده توسط : یک دوست

ساختار نایلونی نازک در مقایسه با بسته‌های پیرو ناهموارتر مانند Rock Blitz و Multi Pitch در زیر رنگ پریده است. این برای حمل و نقل در مسیرها ساخته نشده است، در دودکش ها دوام زیادی نخواهد داشت و اگر هنگام پیاده روی آن را با وسایل کوهنوردی تیز بارگیری کنید، احتمالاً پاره می شود. اما برای 40 دلار، فلش غیرقابل انکار یک ارزش عالی است و مجموعه ویژگی های آن به طور شگفت انگیزی برای کوهنوردی کاربردی است.

علاوه بر این، طراحی آن دسترسی به زیپ U شکل Patagonia Cragsmith را فراهم نمی کند و همچنین با بالشتک ساخته شده است تا مانعی بین پشت و تجهیزات تیز شما ایجاد کند. در نهایت، کوهنوردان معمولی ممکن است ایستگاه 41 لیتری کرگ را برای همه تجهیزات خود بسیار کوچک بدانند. به طور کلی، اگر به دنبال یک بسته سنگی با دسترسی آسان هستید، ابتدا راحت تر و راحت تر Patagonia Cragsmith را توصیه می کنیم. اما برای افزایش دوام و طراحی ساده اما کاربردی، Crag Station قیمت 130 دلاری دارد.

پنل پشتی و تسمه ها با فوم بالشتکی تقویت شده اند تا به توزیع وزن کمک کرده و شما را راحت نگه دارند. به طور کلی، بسیار بادوام است و می تواند به عنوان یک کوله پشتی روزانه یا یک کوله پشتی پیاده روی برای سفرهای کوتاه استفاده شود. نقاط ضعف ایستگاه کرگ چیست؟ برای شروع، سیستم تعلیق فقط در یک اندازه ارائه می شود، به این معنی که احتمالاً برای کسانی که دارای ساختارهای بزرگ یا کوچک هستند مناسب نیست.

زیپ های کناری برای استفاده در هنگام حرکت و همچنین جیب های کناری با حجم قابل تنظیم وجود دارد. آنها را با وسایل ضروری پیاده روی خود مانند بطری آب، تنقلات و عینک آفتابی پر کنید. کمربند لگن از فوم EVA ساخته شده است و بند های شانه نیز همینطور - سازنده از راحتی شما در هنگام طراحی کوله پشتی اطمینان حاصل کرده است. ما در این مقاله زیاد به سازگاری هیدراتاسیون اشاره نمی کنیم و دلایل خود را داریم. اولاً، کراگرها احتمالاً در طول رفت و آمد کوتاه خود به صخره نیازی به آب در حال حرکت ندارند. علاوه بر این، وقتی صحبت از بسته‌های فالوور به میان می‌آید، توصیه نمی‌کنیم با لوله مخزن هیدراتاسیون که از بسته شما آویزان است، بالا بروید.

و در عقب، Ascensionist از حلقه عقب خود آویزان می شود و امکان دسترسی با یک دست را به محفظه اصلی یا جیب زیپ دار بالایی می دهد. در صخره، ما با کمال میل قیمت جیب‌هایی با اندازه‌های مختلف و بارگیری و دسترسی منحصربه‌فرد را به صورت وزنی و انبوه می‌پردازیم. در میان بسته‌های پر بار، کیسه‌های به سبک دوشاخه و پانل‌های کامل U شکل، معمولاً ترجیح شخصی است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کوه مارکت بازدید نمایید
برخی از بسته‌های صخره‌ای دارای برزنت‌های دنده داخلی هستند و برخی دیگر دارای حلقه‌های داخلی برای سازماندهی وسایل شما هستند. از آنجایی که رویکرد کوتاه‌تر است، شما واقعاً به جیب‌هایی روی کمربند خود نیاز ندارید که ممکن است در یک بسته آلپاین بخواهید (ما فکر می‌کنیم طراحی Patagonia Cragsmith از این نظر بیش از حد است). اما با وجود وزن و قیمت قابل توجه، فلش 18 دارای نقاط ضعفی است، به ویژه از نظر دوام.

Rock Blitz که با نایلون بادوام 840 دنیر ساخته شده است، در مقایسه با REI Flash بالا، یک قدم قابل توجه در دوام است. مطمئناً با یک کیسه حمل و نقل آزمایش شده و واقعی قابل مقایسه نیست (مخصوصاً اگر بسته خود را در مسیر علامت گذاری کنید)، اما به طور قابل توجهی بهتر از بسیاری از بسته های فالوور نگه می دارد. بعلاوه، با 14.2 اونس، Rock Blitz همه چیز را نسبتاً سبک نگه می‌دارد و به اندازه‌ای کارآمد است که در بسته بزرگ‌تر در رویکرد قرار می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که Black Diamond پک Blitz با جهت‌گیری بیشتر آلپاین را نیز ارائه می‌کند که در دو ظرفیت ارائه می‌شود، با پارچه 100 دنیر نازک‌تر و سبک‌تر ساخته شده است و دارای اتصالات ابزار یخی و یک پنل پشتی فوم قابل جابجایی است. به طور کلی، کرگ کردن اغلب به معنای راه رفتن بین پنج تا 20 دقیقه و پست کردن در یک مکان برای کل روز است.

بهترین کوله پشتی برای چنگ زدن

در حالت ایده آل، شما باید بتوانید تمام وسایل روزانه خود را در داخل کیف قرار دهید. در حالی که حمل طناب و تجهیزات یخ در خارج از کوله کوهستانی شما برای سفرهای کوهستانی منطقی است، دلیلی برای مقابله با این نوع ناراحتی در صخره وجود ندارد. بسته‌ای تهیه کنید که بتواند تمام وسایل شما را به راحتی ببلعد، بدون اینکه نیازی به پر کردن تمام گوشه‌ها و شکاف‌ها یا آویزان کردن اشیا از بیرون باشد. و اگر وسایل نقلیه معمولی حمل نمی‌کنید، احتمالاً می‌توانید با یک کیف با حجم کمتر فرار کنید. Trango Crag Pack 2.0 برای افرادی که نیاز به یک کیف با ظرفیت بالا دارند، بسیاری از ویژگی ها را در یک بسته 120 دلاری گنجانده است. یک برزنت کوچک قابل جابجایی از بسته بیرون می‌آید تا وسایل شما را تمیز نگه دارد، یک جیب خارجی بزرگ به خوبی در یک کتاب راهنما قرار می‌گیرد و یک کیسه توری خارجی می‌تواند کفش‌های کوهنوردی عرق‌زده را در خود جای دهد.

سیستم های بسته و دسترسی

در پایان، همه‌جانبه Arc’teryx مطمئناً رقیب یکی از بهترین بسته‌های سنگنوردی کلی در بازار است. برای ماموریت های شبانه، در نسخه 55 لیتری نیز موجود است که از نظر قیمت با Mutant 52 قابل مقایسه است اما کمی سبک تر است (250 دلار؛ 2 پوند 14 اونس). کوهنوردان پیشرفته در سرتاسر جهان Arc’teryx Alpha FL را به خاطر ساختار بدون زواید و سبک وزن آن که مانند امتداد بدنه بالا می رود، ستایش می کنند. اما FL از نظر راحتی، راحتی و ظرفیت چیزهای زیادی را به جا می گذارد و همه کوهنوردان به آن صعود عالی نیاز ندارند.

شما نه تنها به بسته‌ای نیاز دارید که بتواند تمام وسایل شما و سپس تعدادی را حمل کند، بلکه به بسته‌ای نیاز دارید که آن را به خوبی سازماندهی کند. به دنبال جیب‌های سازمانی، سیستم‌های تعلیق راحت، و حتی ویژگی‌های خاص صخره‌ای مانند برزنت‌های طناب داخلی، حلقه‌های چرخ دنده یا محفظه‌های دفترچه راهنما باشید. صادقانه بگوییم، ما فکر نمی‌کردیم که هرگز یک ماهی‌ماهی را که مورد علاقه در بین کوله‌پشت‌نشینان و کوهنوردان است، در بالای یک مقاله کوهنوردی ببینیم، اما درست می‌مانیم. Mutant مخصوص آلپاین آنها یک بسته کوهنوردی فوق العاده چشمگیر است که راحتی پیشرو در کلاس را با مجموعه ای از ویژگی های فنی و ساختار قابل تنظیم ترکیب می کند. Mutant با یک صفحه فریم، کمربند لگنی و تسمه‌های شانه‌ای راحت، وزن را بهتر از سایر بسته‌های آلپاین ساده حمل و توزیع می‌کند، حتی با بارهای تا 50 پوند.

پاتاگونیا Ascensionist هم با رویکرد و هم با در نظر گرفتن صعود طراحی شده است، بنابراین جای تعجب نیست که تقریباً یکپارچه بین این دو جابجا شود. هنگامی که در پیاده‌روی بارگیری می‌کنید، یک تسمه طناب و تسمه‌های فشاری جانبی به شما این امکان را می‌دهند که وسایل اضافی را وصل کنید. پس از رسیدن به کوهنوردی، بالشتک ها را از روی کمربند باف بیرون بیاورید، کیسه را محکم ببندید و یک دستگاه کوهنوردی سبک برای خود تهیه کنید.

علاوه بر این، طراحی مخروطی و عمودی - شبیه به Black Diamond Creek 50 - بارگیری و تخلیه دنده را سریع و بدون درد می کند. و با ارتقاء اخیر، پک Crag به طور قابل توجهی از پارچه 1000 دنیر بادوام بیشتری برخوردار شد و حتی دارای یک جیب میکروفیبر مفید برای تلفن شما است. ما همچنین متوجه شده‌ایم که یک بسته 35 لیتری می‌تواند در قسمت کوچکی برای شکستگی باشد، به خصوص اگر یک قفسه و طناب کامل حمل می‌کنید. اما برای کسانی که در اطراف سخت افزارهای سنگین و تیز می گردند خیلی بهتر نمی شود، و اگر می خواهید بسته خود را حمل کنید، Stubby بهترین توصیه ما است. برای ظرفیت بیشتر برای حمل وسایل شبانه روی دیوار، کیسه تاچ استون 70 بلک دایموند را بررسی کنید. این قطعاً کیفی است که برای بسته‌بندی‌کنندگان متخصص ساخته شده است زیرا دارای جیب محدودی برای سازماندهی است.


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین فروشگاه کوهنوردی کلیک کنید
ما هیچ جزئیات طراحی را به شانس واگذار نکرده ایم، از جیب های کناری زیپ دار گرفته تا سازمان دهنده های داخلی. وصل کردن وسایل به بیرون بسته می‌تواند به سرعت از حالت سازمان‌یافته به کاملاً آشفته تبدیل شود، بنابراین مراقب چیزهایی باشید که وصل می‌کنید. به طور کلی، کوهنوردان آلپاین یک کوله بار اضافی را در مسیر حمل می‌کنند، به طوری که وقتی مهار، کفش‌های کوهنوردی، کلاه ایمنی، طناب، قفسه و کش‌ها برداشته شد، کیف در هنگام صعود ناخوشایند و بزرگ نباشد.

می‌تواند روی صخره خراشیده شود یا در حالی که در حال رسیدن به نگهدارنده بعدی هستید، سر راهتان قرار بگیرد. و در مورد کوهنوردان، اکثر کوهنوردانی که می شناسیم ترجیح می دهند کوله خود را در مسیر با لیتر آب سنگین نکنند، در عوض یک بطری کوچک 0.5 لیتری را با یک کارابین به بیرون بسته خود وصل کرده و در کنار مسیر در سراسر مسیر پر کنند. اکثر بسته های سنگی 40 تا 50 لیتری دارند، بنابراین می توانید یک قفسه دوتایی، کت خود و شاید حتی چند آبجو بعد از ارسال را در خود جای دهید.

Mammut’s Neon Gear 45 یکی دیگر از کوله پشتی های باکیفیت است که برای حمل وسایل شما به سمت صخره طراحی شده است. مانند Patagonia Cragsmith در بالا، دارای 45 لیتر ظرفیت و یک پنل پشتی با زیپ کامل برای دسترسی آسان به کش ها، کفش ها، طناب و موارد دیگر است. ماموت همچنین دو جیب زیپ دار روی درب پنل پشتی برای سازماندهی بهتر، و همچنین یک جفت حلقه دنده داخلی، یک کیف طناب یکپارچه و یک جیب خارجی روی درب اضافه کرد. و برای مسیرهای طولانی یا بارهای به خصوص سنگین، قاب آلومینیومی Neon Gear برخی از بهترین پشتیبانی را در اینجا ارائه می دهد (Cragsmith Patagonia به جای آن از یک پنل پشتی خوب استفاده می کند). همه اینها به یک پک سنگی بسیار توانمند از یک نام تجاری قابل اعتماد و با قیمت بسیار مقرون به صرفه برای راه‌اندازی اضافه می‌شود.

برخی از آنها با تمرکز بر وزن کم و بسته بندی ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر با پارچه های با کیفیت بالا برای دوام در هنگام خراشیدن از طریق دودکش ها یا کشیدن هزاران فوت گرانیت درشت ساخته شده اند. Dyneema از نظر نسبت استحکام به وزن یکی از قوی‌ترین پارچه‌های جهان است، تا حد قابل توجهی در برابر رطوبت مقاومت می‌کند و بسیار سبک وزن است. کافی است بگوییم، ما به طور کلی به بسته هایی که از این مواد استفاده می کنند اعتماد داریم.

به طرز شگفت انگیزی آسان است که یک بسته کوهستانی را با طناب، ابزار یخ، کرامپون و کلاه کوهنوردی اضافه کنید، اما پیاده روی با 40 پوند وسایل در بسته ای که فقط برای حمل 30 عدد به زودی طراحی شده است، بسیار سخت خواهد بود. وقتی صحبت از بسته های آلپاین به میان می آید، تمرکز کمتر بر روی سیستم های تعلیق راحت و ویژگی های سازمانی و بیشتر بر روی کاهش وزن و تطبیق پذیری است. برخی از آنها دارای طناب ضربه‌گیر یا تسمه‌های جانبی برای محکم کردن کرامپون‌ها، تبرهای یخ، یا سایر وسایل حجیم در بیرون هستند تا بتوانید با بار زیاد پیاده‌روی کنید و برای صعود به یک بسته محکم بپوشید. Exped Serac 35 با برترین انتخاب کوهنوردی آلپاین ما، Arc’teryx Alpha FL در بالا روبرو می شود. هر دو بسته دارای ساختار ضد آب مشابه و طراحی بسیار ساده با حداقل لایه‌بندی و فقط چند ویژگی سازمانی هستند. با این حال، با پارچه 420 دنیر، Serac کمی قوی‌تر از Alpha FL است و ما همچنین از دوام بیشتر سخت‌افزار فلزی این بسته قدردانی می‌کنیم.

با مجموعه ای از ویژگی های بزرگتر از FL، از جمله درب، کمربند لگنی و تسمه های فشاری جانبی، AR گزینه های سازمانی بیشتری را ارائه می دهد و در صورت کاهش وزن بسیار توانایی بیشتری دارد. علاوه بر این، صفحه قاب و درب قابل جابجایی هستند و به بسته تطبیق پذیری لازم برای نزدیک شدن و صعود می دهد. Basin 18 یک کوله روزی سبک و در عین حال ناهموار با ویژگی های آماده مسیر مانند بطری های آب با دسترسی آسان، پنل پشتی قابل تنفس و پوشش باران یکپارچه است تا بتوانید با راحتی و با اطمینان وارد هر چالشی در فضای باز شوید.





:: موضوعات مرتبط: کوهنوردی , ,
:: بازدید از این مطلب : 4069
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: