نحوه تعمیر باتری ماشین
نوشته شده توسط : یک دوست

از پشم فولادی برای باتری هایی که به شدت خورده شده اند استفاده کنید. پایانه ها را به طور کامل تمیز کنید، پاک کنید و خشک کنید. همه خودروها چه موتور احتراق داخلی، چه هیبریدی و چه الکتریکی نیاز به باتری دارند. اما باتری نیز یکی از چیزهای زیادی در وسیله نقلیه ما است که تا زمانی که خودرو روشن نشود، آن را بدیهی می دانیم. کلید را هرچه می خواهید بچرخانید یا دکمه احتراق را مکررا فشار دهید، اما باتری مرده باتری مرده است. وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی به باتری‌های سرب اسیدی استاندارد متکی هستند - آن جعبه‌های سیاه 12 ولتی آشنا.

سلول های باتری را تمیز کنید - با استفاده از قیف، محلول تمیز کننده را در هر سلول بریزید. درپوش سلول و درپوش باتری را به طور ایمن تعویض کنید. مخلوط را ببندید و در سطل زباله اسید قدیمی موجود بریزید. باتری را دوباره شارژ کنید - مانند یک بریسکت خوب، این مرحله را کم و آهسته انجام دهید. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، دوباره درپوش های باتری را بردارید زیرا محلول الکترولیت گرم می شود و ممکن است در طول شارژ سرریز شود.

درپوش باتری را بردارید و از پیچ گوشتی سر صاف برای جدا کردن درپوش سلول های زیر استفاده کنید. محتویات سلول را یکی یکی به آرامی در یک سطل خالی کنید. می توانید در حین حرکت یا پس از خالی شدن تمام سلول ها، جوش شیرین اضافه کنید. در هر صورت، اسید باتری را برای دفع ایمن در هر مکانی، مانند مرکز بازیافت که زباله های خطرناک را می پذیرد، خنثی می کند.

نحوه تعمیر باتری ماشین در خانه

شارژر را تا حد امکان دور از باتری قرار دهید و آن را با سرعت 12 ولت / 2 آمپر وصل کنید. سلول های باتری را خالی کنید – تا به حال نیازی به خارج کردن باتری خودرو نداشتید. یک سطل و نیم پوند جوش شیرین در این نزدیکی داشته باشید.

هنگامی که آماده حرکت شدید، با نصب مجدد باتری و چرخاندن وسیله نقلیه خود به حالت "روشن" و با نور بالا، تست بار را انجام دهید. پس از چند دقیقه، باتری را در حالی که تحت بار است دوباره تست کنید. اگر بازخوانی ولت متر 9.6 ولت را نشان می دهد، به شما تبریک می گوییم!.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت تدبیر صنعت آیندگان قرن بازدید نمایید
شما با موفقیت باتری ماشین خود را بازسازی کردید. محلول باتری را جایگزین کنید - 4 فنجان آب را با 4 اونس نمک اپسوم مخلوط کنید. آب جوشیده این فرآیند را تسریع می کند اما ضروری نیست.

نحوه تعمیر باتری ماشین

مانند روشن کردن خودرو، کابل قرمز به ترمینال مثبت و کابل مشکی به ترمینال منفی متصل می شود. یک باتری استاندارد خودرو شامل شش سلول است که هر کدام حدود 2.1 ولت تولید می کنند. بنابراین، یک باتری سالم 12.6 ولت را نشان می دهد. بین 10 ولت و 12.6 ولت به این معنی است که می توانید باتری را بازسازی کنید. یک محلول پاک کننده بسازید - از نسبت 2 به 1 جوش شیرین به آب برای ایجاد خمیر آبدار استفاده کنید. این مخلوط به عنوان پاک کننده باتری و همچنین پوشش نشت اسید عمل می کند.

در تامین انرژی یک وسیله نقلیه یا دستگاه، فرآیند تخلیه باتری به نام سولفاته شدن اتفاق می افتد. این واکنش شیمیایی منجر به تجمع کریستال های سولفات روی صفحات باتری می شود. کریستال های بیشتر به معنای زمان شارژ طولانی تر، راندمان کمتر و ظرفیت شارژ کمتر است. باتری را تست کنید - شارژر را جدا کنید و از ولت متر برای بررسی وضعیت باتری استفاده کنید. اگر مال شما کمتر است، دوباره آن را برای 12 ساعت دیگر شارژ کنید.

اگرچه برای تعمیر باتری نیازی به صبر کردن ندارید تا باتری خالی شود، اما ایمنی را در اولویت قرار دهید. یک بازرسی سریع بصری مشخص می کند که آیا باتری برای بازسازی قابل دوام است یا خیر. ترک ها، برآمدگی ها یا قطعات شکسته از هر نوعی را بررسی کنید. اگر باتری از نظر فیزیکی مناسب نیست، بهتر است یک باتری جدید خریداری کنید. مدت زمان ماندگاری یک باتری بازسازی شده نسبت به عمر و ظرفیت موجود آن است.

با قیف، سلول ها را با محلول الکترولیت جدید پر کنید. روی آن را بپوشانید و دوباره تکان دهید تا نمک به طور یکنواخت پخش شود. باتری را تمیز کنید - اگر پایانه‌های باتری خورده شده‌اند، خمیر تمیزکننده را روی پایه‌ها بمالید و با یک مسواک آن را تمیز کنید. واکنش کف به این معنی است که محلول کار می کند.


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین خریدار باطری اتومبیل کلیک کنید
در تئوری، باید بتوانید این فرآیند را چند بار دیگر تکرار کنید، که به معنای افزایش طول عمر باتری بیش از سه تا پنج سال معمولی است.





:: موضوعات مرتبط: ضایعات آهن , ,
:: بازدید از این مطلب : 994
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: