نوشته شده توسط : یک دوست

 

این آژانس گفت: "در صورت تایید علمی، طب سنتی این پتانسیل را دارد که شکاف دسترسی [مراقبت های بهداشتی] را برای میلیون ها نفر در سراسر جهان پر کند." WHO در پلتفرم اجتماعی X نوشت که هدف آنها ارائه شواهد و تایید علمی در مورد طب سنتی است تا میلیون ها نفر در سراسر جهان که از آن استفاده می کنند "درک کنند که آیا این دارو ایمن و موثر است و بهتر محافظت می شود". مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که طب سنتی به دور از گذشته بودن، موضوع تقاضای فزاینده در سراسر جهان است. وی بر اهمیت آن برای سلامت روان، پیری سالم و پیشگیری و درمان بیماری های غیرواگیر تاکید کرد.

روحانیون گیاهی که در مجموع «بوکوموو» نامیده می شوند، به اعمال غیبی، فال گویی و دعا می پردازند و در سراسر کشور رایج هستند. نام های عامیانه قبیله ای شفاگران سنتی عبارتند از "gbedela" (Ewe)، "kpeima" (Dagomba)، "odunsini" (آکان)، و "isofatse" (گا). این روشی است که به وسیله آن اطلاعات مربوط به یک فرد یا شرایط بیماری از طریق استفاده از نمادهای مرتب شده به طور تصادفی به منظور کسب دانش شفابخش به دست می آید.

رویکردهای In Silico برای مطالعه پتانسیل درمانی کانابیس ساتیوا (bhang) در برابر HIV

در پایان، آفریقا این ظرفیت را دارد که دانشی را که به آسانی در این قاره در دسترس است، برای ارائه درمان های پزشکی سنتی مقرون به صرفه و ایمن برای سلامت عمومی، از جمله مقابله با بحران های بهداشتی مهم مانند کووید-19، تجمیع کند. اهداف آخرین ویزیت مراقبت های بهداشتی کودک شامل هشت دسته بود، مانند ایمن سازی و درمان بیماری (پاسخ های متعدد ممکن بود). هدف از مشاوره با پزشک سنتی عمدتاً ماساژ (8/86%) و درمان بیماری (8/14%) بود. واکسیناسیون عمدتاً توسط بیمارستان خصوصی (8.2%) و پرستار، پیراپزشک یا ماما (6.3%) انجام شد. بیشترین مشاوره برای بیمارستان خصوصی (16.4٪) و داروها برای پرستار، پیراپزشک یا ماما (64.7٪) بالاترین بود.

فعالیت ضد توموری ترکیبات آلیوم روزوم بر سلول های سرطانی سینه Mcf7 و Mda-mb231

یکی از موضوعات مهم طب سنتی بود و دولت میانمار اقداماتی را برای افزایش نقشی که طب سنتی به عنوان جایگزین طبیعی و پذیرفته شده بین المللی برای طب مدرن ایفا می کند، انجام داده است. به عنوان بخشی از این ابتکار، وزارت صنعت میانمار و سازمان غذا و داروی میانمار (MFDA) به طور فعال سیاست هایی را ترویج می کنند که برای شرکت های دارویی خصوصی در تولید داروهای سنتی با کیفیت بالا سودمند است. یکی از شرکت هایی که از چنین سیاست هایی بهره مند شده است، شرکت داروسازی فام (Fame)، یک تولیدکننده و بازاریاب داروهای گیاهی سنتی با مالکیت خصوصی در یانگون است. سیستم های پزشکی "سنتی" اغلب مخلوط های گیاهی پیچیده و عصاره های چند ترکیبی را توصیه می کنند.

با استفاده از طب سنتی که هر روز در حال رشد است، محصولات ایمن و باکیفیت ضروری است. فام از طریق تجاری سازی محصولات خود توانسته است به یک مسئله اجتماعی بسیار مهم در میانمار پاسخ دهد و سلامت و رفاه بسیاری از مردم را تامین کند که در غیر این صورت بدون هیچ گونه مراقبت پزشکی می رفتند. نقش طب سنتی نقش مهمی در تاریخ میانمار داشته است. اگرچه استفاده از طب مدرن به طور چشمگیری افزایش یافته است، اما به دلیل هزینه های بسیار بالا و دسترسی محدود، به ویژه در مناطق روستایی، برای بسیاری از مردم به راحتی قابل دسترسی نیست.

داروهای گیاهی معمولاً با کل مشخصات شیمیایی موجود زیستی خود در روابط هم افزایی و آنتاگونیستی کار می کنند، که تلاش های اکتشاف زیستی را تشدید می کند. علاوه بر این، عوامل مؤثر بر انتخاب گیاهان دارویی توسط جوامع بشری از اکولوژی، تاریخ فرهنگی، شناخت انسان و انسان شناسی پزشکی متفاوت است. اما یکی از نکات مهم با توجه به کشف دارو این است که بیشتر گونه های دارویی برای طیف وسیعی از کاربردهای درمانی استفاده می شوند، که فرمول بندی دستورالعمل های ملموس را برای تلاش های زیست کاوشی دشوار می کند. همچنین نشان داده شده است که وقتی داروهای بومی در طیف وسیعی از سنجش های زیستی ارزیابی می شوند، نشانه های ethnomedical به ندرت با نتایج غربالگری معنی دار مطابقت دارند (گیلنهال و همکاران، 2012).

این نگرانی ها مورد توجه بسیاری از مجامع بین المللی در مورد تحقیقات و انتشارات گیاهان دارویی بوده است [53]. فلور غنی آفریقا حاوی گیاهان سمی متعددی است، هر چند با کاربردهای دارویی جالب. ترکیبات سمی (به عنوان مثال، نوروتوکسین ها، سیتوتوکسین ها و سموم متابولیک) این گیاهان می توانند به سیستم های اصلی بدن انسان (سیستم قلبی عروقی، دستگاه گوارش، سیستم غدد درون ریز، سیستم ادراری، سیستم ایمنی، سیستم عضلانی، سیستم عصبی، سیستم تولید مثل، دستگاه تنفس و غیره) [25]. استفاده از داروهای بومی، داروهای گیاهی و داروهای سنتی تنها از طریق ترکیبی از رویکردهای تاریخی، زیست محیطی، اقتصادی، شناختی و دارویی قابل درک است، در حالی که منابع حکایتی در فضا و زمان گم می شوند.

گلهای کوچک و زرد آن معمولاً برای تهیه چای، کپسول یا عصاره استفاده می شود (16). جینکو به طور سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری قلبی، زوال عقل و اختلال عملکرد جنسی استفاده می شود، اما تحقیقات مدرن هنوز اثربخشی آن را برای هیچ یک از این اهداف ثابت نکرده است. علیرغم پیشرفت های پزشکی و فناوری دوران مدرن، تقاضای جهانی برای داروهای گیاهی در حال افزایش است. در واقع، تخمین زده می شود که این صنعت سالانه حدود 60 میلیارد دلار درآمد داشته باشد (1). رژیم های نظارتی و قانونی ضعیف مانع ادغام TM در سیستم های بهداشتی ملی شده و پتانسیل آن را برای کمک به دستیابی به پوشش سلامت همگانی در منطقه محدود می کند.
برای دسترسی به مقالات دیگر در سایت https://www.hormozganbeh.ir کلیک کنید.

اجزای سمی موجود در این گیاهان مانند آلکالوئیدها، تانن ها، اگزالات ها و غیره ممکن است مسئول چنین سمیت های مشاهده شده باشند. ترویج ادغام طب سنتی در نظام سلامت ملی. فقط با داروهای معمولی، داروهای گیاهی بر میزان مصرف آن تأثیر می گذارند و در صورت عدم استفاده صحیح می توانند مضر باشند. در حال حاضر هفت داروی سنتی بهبود یافته وجود دارد که در فهرست داروهای ضروری مالی و فرمول ملی مالی در کنار داروهای معمولی گنجانده شده است و در داروخانه ها توزیع می شود [35،36].

داروهای گیاهی دارای عوارض جانبی زیادی هستند، بنابراین قبل از مصرف آنها باید با پزشک خود مشورت کنید. هنگام خرید، مارک هایی را انتخاب کنید که دارای گواهینامه خلوص و کیفیت هستند. اگر قصد مصرف مکمل های گیاهی را دارید، بهتر است برای اطمینان از دوز مناسب، درک عوارض جانبی احتمالی و مراقب واکنش ها با سایر داروها با یک متخصص بهداشت مشورت کنید. مخمر سنت جان (SJW) یک داروی گیاهی است که از گیاه گلدار Hypericum perforatum به دست می آید.
جهت مطالعه مقالات بیشتر به سایت https://www.atrina-club.ir مراجعه نمایید.

شیوع 4 هفته گذشته استفاده از داروهای مدرن بدون نسخه در این مطالعه 1/61 درصد در 4 هفته گذشته بود. در حالی که اکتشاف دارو از محصولات طبیعی بر موجودات شیمیایی زیست فعال و زیست در دسترس خالص متمرکز است، تحقیقات پزشکی گیاهی و گیاه درمانی به دنبال توصیف فعل و انفعالات دارویی پیچیده تر است که توسط یک عصاره حاوی موجودات شیمیایی متنوع اعمال می شود. میراث تاریخی گواهی می دهد که قوم فارماکولوژی به هر دو حوزه، کشف دارو و توسعه داروهای گیاهی کمک کرده است (الوین-لوئیس، 2001؛ فابریکانت و فارنسورث، 2001). هر دو حوزه بر متابولیت های ثانویه تمرکز دارند، صفات تطبیقی که در پاسخ به فشارهای اکولوژیکی تکامل یافته اند. این واقعیت که گونه های نزدیک به هم الگوهای مشابه بیشتری از متابولیت های ثانویه نسبت به گونه های دوردست از نظر فیلوژنتیکی نشان می دهند. می تواند برای رویکردهای شیمی تاکسونومیک در کشف دارو مورد استفاده قرار گیرد. در این بررسی چشم انداز، ما میراث تاریخی و توسعه قوم فارماکولوژی، ارتباط رژیم غذایی انسان و اهمیت آللوشیمیایی ها را برجسته می کنیم.

این امکانات درمان های موثر، در دسترس، در دسترس، قابل قبول و مقرون به صرفه را برای بیماری های رایج در جوامع روستایی آفریقا ارائه می دهد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت روستایی در کشورهای در حال توسعه از منابع TM برای نیازهای بهداشتی خود استفاده می کنند (WHO، 2001). استفاده از سیستم های گیاهی همچنان نقش اساسی در مراقبت های بهداشتی ایفا می کند. تخمین زده شده است که تقریباً 80 درصد از جمعیت کشورهای در حال توسعه برای مراقبت های بهداشتی اولیه خود به TM وابسته هستند (سازمان بهداشت جهانی، 2002). در غنا، مالی، نیجریه و زامبیا، اولین خط درمان برای 60 درصد از کودکان مبتلا به تب بالا ناشی از مالاریا، استفاده از داروهای گیاهی در خانه است (WHO، 2004).

وینکریستین و وینبلاستین داروهای ضد سرطانی هستند که از گل ماداگاسکار (Catharanthus roseus) به دست می آیند و برای درمان سرطان خون استفاده می شوند. مورفین و کدئین، مشتق شده از خشخاش (Papaver somniferum)، در درمان اسهال و تسکین درد استفاده می شود، در حالی که دیژیتوکسین یک گلیکوزید قلبی است که از گیاه روباه (Digitalis purpurea) به دست می آید [22، 24]. به لطف تجاری سازی جهانی و دانش بین فرهنگی و تبادل اطلاعات، بیماران به طور فزاینده ای بین سیستم های دارویی مختلف برای نیازهای مراقبت های بهداشتی خود با دسترسی به پزشکان متخصص در سیستم های مختلف پزشکی انتخاب می کنند (مانند مایلز، 1998؛ خان، 2006؛ استرانیری و وان، 2010). ). بر اساس توسعه تاریخی و اقتصادی در یک کشور یا منطقه، سیستم (های) سنتی پزشکی یک ملت اغلب با بیوپزشکی تکمیل می شود. متقابلا، در مناطق دیگر، در کنار زیست پزشکی، سیستم های سنتی مختلف پزشکی و جایگزین ها (طب مکمل) ایجاد شده است. اینکه آیا و چگونه درمان های جایگزین باید شامل و تحت پوشش خدمات بهداشتی ملی باشد و اینکه چه قیمت عادلانه ای برای درمان های فردی، دارو و مراقبت های بهداشتی به طور کلی است، موضوع بحث های مستمر است (شکل 1).



:: موضوعات مرتبط: طب سنتی , ,
:: برچسب‌ها: طب سنتی,درمان سنتی,گیاهان دارویی,داروهای گیاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد