سنگنوردی فنی یا کوهنوردی آلپایین
نوشته شده توسط : یک دوست

با این حال، در حالی که می‌توانید از انواع کرامپون‌ها با کفش‌های پیاده‌روی استفاده کنید، اینها انواع کرامپون‌هایی نیستند که برای یخ نوردی یا کوهنوردی نیاز دارید.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دستکش کوهنوردی کلیک کنید
پوتین های کوهنوردی و کوهنوردی در حالی که تفاوت های خود را دارند، از برخی جهات شبیه به هم هستند. چکمه های کوهنوردی و کوهنوردی هر دو نوع کفشی هستند که برای محافظت از پاهای شما در هنگام حضور در کوه طراحی شده اند.

برخلاف چکمه‌های پیاده‌روی، آن‌ها بسیار سفت هستند و اغلب حاوی یک "ساقه" فلزی یا پلاستیکی در زیر پا هستند تا کفی سفت و محکم را فراهم کنند، که برای بالا رفتن از برف و یخ تند ترجیح داده می‌شود. چکمه‌های کوهنوردی تقریباً همیشه از مچ پا امتداد می‌یابند و در حین سفر بر روی زمین‌های پیچیده در ارتفاعات، از پاهای شما پشتیبانی زیادی می‌کنند. ما تورهای پیاده روی عالی در ایسلند را ارائه می دهیم و به اندازه کافی خوش شانس هستیم که از مهمانانی از سراسر جهان استقبال می کنیم تا این سفرها را با ما تجربه کنند.

هر بار که کوهنوردان توقف می کنند، در محل اقامت متفاوتی می مانند. این هتل، اقامتگاه، چادر کوهستانی یا نوع دیگری از اقامتگاه بسته به مسیر پیاده روی و شرایط آب و هوایی. آنها هم برای سفر در مسیر و هم برای سفرهای خارج از مسیر خوب هستند، اما برای کوهنوردی یا سفر بر فراز یخچال های طبیعی مناسب نیستند. کوهنوردی که کوه نوردی نیز نامیده می شود، ورزش دستیابی یا تلاش برای دستیابی به نقاط مرتفع در مناطق کوهستانی، عمدتاً برای لذت بردن از صعود. برای افراد آموزش ندیده، کوهنوردی یک تفریح ​​خطرناک است. به عبارت دیگر، کوهنوردی ورزشی گسترده‌تر از صخره‌نوردی است، زیرا معمولاً شامل فعالیت‌ها و مهارت‌های مختلف می‌شود، در حالی که صخره‌نوردی فعالیت خاص خود را دارد.

برخی از پیاده‌روی‌ها می‌توانند چالش‌برانگیز باشند و برای روزها از جمله کمپینگ طول بکشند، اما برخی دیگر می‌توانند یک پیاده‌روی روزانه طولانی با سرعت ثابت باشند. با این حال، کوه نوردی یک ورزش چالش برانگیز است که در آن افراد برای رسیدن به قله از شیب های سنگی شیب دار بالا می روند. برای کوهنوردی تجهیزات خاصی مانند تبر یخی و طناب بسته به زمین مورد نیاز است. شما از لحاظ فیزیکی با استفاده از هر دو دست و پای خود روی صخره ها یا یخ و برف صعود می کنید تا به قله برسید.

اگر زمان بیشتری دارید، می توانید به مسافت های طولانی تری نگاه کنید. یکی دیگر از تفاوت های پیاده روی و پیاده روی، نوع زمینی است که در این دسته بندی ها قرار می گیرد. کوهنوردان اغلب از مسیرهای پیاده‌روی مشخص شده استفاده می‌کنند و از میان کوه‌ها، جنگل‌ها، تپه‌ها یا سایر محیط‌های طبیعی که مردم می‌خواهند کاوش کنند می‌گذرند.

هر دوی آنها به سطح آمادگی جسمانی خاصی نیاز دارند که بر قدرت بدنی تأثیر می گذارد - به ویژه عضلات مرکزی، سطح مهارت و استحکام روانی. برای ارائه کوتاه‌ترین و ساده‌ترین پاسخ، کوهنوردی یک ورزش کل‌نگر است که عمدتاً حول محور صعود به قله‌های صعب العبور، با استفاده از مهارت‌های مختلف مانند صخره‌نوردی، اسکی یا یخ‌نوردی متمرکز است. همانطور که می دانید اگر مقاله ما را در مورد پیاده روی در مقابل کوهنوردی خوانده باشید، پیاده روی به عنوان پیاده روی طولانی در سراسر کشور تعریف می شود.

ماجراهای بسیار بهتر به نظر می‌رسد مهم است تاکید کنید که نباید تجهیزات خود را بر این اساس قرار دهید که آیا ماجراجویی شما به عنوان سفر یا پیاده‌گردی شناخته می‌شود یا خیر. پیاده‌روی و کوهنوردی فعالیت‌های پرنشاطی هستند که نیاز به حضور مداوم در زمین‌های مختلف دارد. چکمه های کوهنوردی با کفش های کوهنوردی کاملاً متفاوت است و در هنگام رفتن به کوهنوردی نباید از آن استفاده کرد.

در دسترس ترین نشست ها

مورد دوم مخصوص کوهنوردان واقعی است، مانند مسیرهای زمینی که نیاز به طناب زدن گاه به گاه دارند. کوهنوردی که با نام آلپینیسم نیز شناخته می شود، ورزشی است که شامل بالا رفتن از بلندترین نقطه کوه ها برای لذت بردن است. کوهنوردی شامل فعالیت هایی مانند صخره نوردی، یخ نوردی و اسکی – اساساً هر آنچه که زمین نیاز دارد – برای رسیدن به قله است. طبیعتاً کوهنوردی ماجراجویانه است و خطراتی را به همراه دارد و نیاز به تخصص فنی دارد. اساساً، کفش‌های کوهنوردی برای سفر در ارتفاعات پایین‌تر در کوه‌ها هستند که شامل یخچال‌های طبیعی، یخ و برف زیاد نیست، در حالی که کفش‌های کوهنوردی برای صعود فنی در کوه‌های آلپ بهترین هستند. اگر به سنگنوردی فنی یا کوهنوردی آلپایین علاقه دارید، دوره های آموزشی پیشنهاد می شود.

یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال مفیدترین پیاده روی در ایسلند، رسیدن به قله Hvannadalshnúkur است. صعود به مرتفع ترین قله ایسلند منظره خیره کننده ای از ایسلند را به شما می دهد که کمتر کسی تا به حال آن را دیده است. در کوهنوردی، قبل از شروع به تمرینات بدنی و فنی زیادی نیاز است. شما به تجهیزات بیشتری نسبت به کوهنوردی و ایده مناسب در مورد نحوه استفاده از آن نیاز دارید. شما باید نکات ایمنی در مورد مشکلات مختلفی را که ممکن است پیش بیاید، زنده ماندن در طوفان های برفی روی یخچال های طبیعی بدانید. بسته به اینکه کدام قله را کاوش خواهید کرد، ممکن است بین پنج روز تا دو ماه یا بیشتر باشد.

کوهنوردی مجموعه ای از فعالیت ها را شامل می شود که شامل صعود از کوه ها می شود، از جمله صعود فنی و غیر فنی، صخره نوردی، بولدرینگ و پیاده روی. کوهنوردی آلپاین به کوهنوردی در آب و هوای آلپ اشاره دارد و شامل یک جزء فنی قابل توجه است. چکمه های کوهنوردی با کفش و پوتین کوهنوردی کاملا متفاوت است.

چهره در حال تغییر اورست


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کبود اسپرت بازدید نمایید
برای پیاده روی، تنها چیزی که واقعا نیاز دارید یک جفت چکمه، یک کوله پشتی و مقداری غذا و آب است. پیاده‌روی‌های فنی بیشتر به تجهیزات بیشتری نیاز دارد، اما شما می‌توانید با این کار کنار بیایید. در آن، اشکال مختلف پیاده‌روی وجود دارد - کوهنوردی، پیک‌باگ و غیره - اما این نکته اصلی فعالیت است. در مقابل، کوهنوردی، هنر صعود به کوه های دشوار فنی است. اگرچه اساس این دو فعالیت مشابه است و همپوشانی زیادی با یکدیگر دارند، کوهنوردی بسیار دشوارتر و پرخطرتر است. آیا می توانید از کرامپون با کفش های کوهنوردی استفاده کنید؟ این روزها انواع مختلفی از کرامپون ها وجود دارد که برخی از آنها برای استفاده در کفش های پیاده روی معمولی طراحی شده اند.

در یک روز فرد به نقطه مقصد می رسد و سپس برمی گردد، در حالی که در یک سفر چند روزه فرد قبل از ادامه مسیر در مکان هایی در وسط اردو می زند. این ساده ترین اصطلاح برای تعیین این است، زیرا کوهنوردی به طور کلی به مهارت های فنی صعود و نجات خود و همچنین تجهیزات تخصصی نیاز دارد. کلیمانجارو در واقع یک کوه است اما نیازی به طناب، تبر یخ یا کرامپون ندارد. در مقایسه با هفت قله دیگر - بلندترین قله ها در هر یک از هفت قاره، از نظر فنی آسان در نظر گرفته می شود. با تطمیع مناسب و عرضه خوب جعبه های آبمیوه، یک کودک واقعا می تواند به بالای کلیمانجارو یا کوه کوسیوسکو استرالیا برسد، اما به سادگی به قله دنالی نمی رود.

شما می توانید مهارت های کوهنوردی مانند گره زدن، خودبازداشتن با تبر یخ، سفر در یخچال، و نجات شکاف و غیره را به دست آورید. تجهیزات لازم برای پیاده‌روی و پیاده‌روی از نظر منطقی نمی‌توانند یکسان باشند. در پیاده روی فقط به اصول اولیه نیاز خواهید داشت - کفش یا چکمه خوب.

پیاده روی یک فعالیت در فضای باز از پیاده روی در محیط های طبیعی زیبا در مسیرهای از پیش تعیین شده به نام مسیرهای پیاده روی است. این ممکن است واضح ترین تفاوت بین کوهنوردی و کوله گردی باشد، بنابراین ابتدا و به طور خلاصه به آن می پردازیم. کوهنوردی به تجهیزات فنی بسیار بیشتری نسبت به سفرهای کوله پشتی نیاز دارد - از تبر یخ و کرامپون گرفته تا طناب و کلاه ایمنی.

به علاوه، بسیاری از مدل ها شباهت های زیبایی دارند، بنابراین به راحتی می توان آنها را گیج کرد. با این حال، این تقریباً جایی است که شباهت های آنها به پایان می رسد. کوهنوردی با سایر ورزش‌های فضای باز متفاوت است زیرا طبیعت به تنهایی زمینه عمل و تقریباً همه چالش‌ها را برای شرکت‌کننده فراهم می‌کند.

تجهیزات ویژه، مهارت های فنی و آموزش برای این ورزش مورد نیاز است. در حالی که هیچ یک از این مسیرها بیش از حد فنی نیستند و می توانند در 2 تا 3 روز انجام شوند، صعود مون بلان یک چالش در سطح متوسط ​​است. صعود شیب دار است و نیاز به برف و صخره نوردی ترکیبی دارد.

کوهنوردی معمولاً یک سفر طولانی است که می تواند چندین روز در یک زمان، یک ماه یا حتی بیشتر را طی کند. ما پیاده‌روی را به عنوان سفری می‌بینیم که در آن مسیرها یا جاده‌های ساخت بشر را دنبال می‌کنیم. با این حال، اینجا در ایسلند، ما گاهی این مسیرها را از طریق زمین های ناهموار و چشم اندازهای چالش برانگیز دنبال می کنیم.





:: موضوعات مرتبط: کوهنوردی , ,
:: بازدید از این مطلب : 4457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: