مزایای کابل های سیامی
نوشته شده توسط : یک دوست

در سال 2012، کاربران 4chan هزاران دوربین IP شخصی را با استفاده از یک آسیب‌پذیری در برخی از مدل‌های دوربین‌های امنیتی خانگی TRENDnet هک کردند. در سال 2014 گزارش شد که سایتی 73011 مکان را در سراسر جهان با دوربین‌های امنیتی که از نام‌های کاربری و رمزهای عبور پیش‌فرض استفاده می‌کردند ایندکس کرد و بنابراین محافظت نشده بودند. آنها معمولاً برای نظارت استفاده می شوند، اما بر خلاف دوربین های مدار بسته تلویزیونی آنالوگ، آنها به هیچ دستگاه ضبط محلی، فقط به یک شبکه محلی نیاز ندارند. بیشتر دوربین‌های IP وب‌کم هستند، اما اصطلاح دوربین IP یا نت‌کم معمولاً فقط به آن‌هایی اطلاق می‌شود که می‌توان مستقیماً از طریق اتصال شبکه به آن‌ها دسترسی پیدا کرد و معمولاً برای نظارت استفاده می‌شوند. دوربین‌های امنیتی که از فناوری PoE انرژی دریافت می‌کنند، دوربین‌های پروتکل اینترنت هستند.

مزایای کابل های سیامی

این دوربین‌های ویدیویی دیجیتال مانند وب‌کم، داده‌ها را از طریق اینترنت ارسال و دریافت می‌کنند. اما برخلاف وب کم های معمولی، دوربین های IP دارای آدرس IP مستقل هستند. شما آنها را مانند رایانه ها و چاپگرها به شبکه ها وصل می کنید. دوربین های امنیتی با لنز واریفوکال معمولاً گرانتر از لنزهای ثابت هستند، اما مزایای زیر را ارائه می دهند. با یک لنز ثابت، نصاب شما باید به صورت فیزیکی دوربین را حرکت داده و دوباره نصب کند تا میدان دید را تنظیم کند. با یک لنز متغیر، نصاب می تواند فاصله کانونی را برای تغییر میدان دید تنظیم کند.

Axis همچنین اسنادی را برای رابط برنامه نویسی برنامه کاربردی سطح پایین خود به نام VAPIX منتشر کرد که بر اساس استانداردهای باز HTTP و پروتکل پخش زمان واقعی است. این معماری باز برای تشویق تولیدکنندگان نرم افزار شخص ثالث به توسعه نرم افزار مدیریت و ضبط سازگار بود. DVR که مخفف Digital Video Recorder است، وظیفه دریافت تمامی سیگنال های ارسالی از دوربین های آنالوگ در سیستم نظارت امنیتی آنالوگ دوربین مدار بسته را بر عهده دارد. این دستگاه سیگنال های سیگنال را از طریق کابل های کواکسیال متصل به آن دریافت می کند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت لوشان بازدید نمایید
سیستم‌های دوربین امنیتی PoE نسبت به سیستم‌های دوربین آنالوگ فیلم با کیفیت بالاتری ارائه می‌دهند. این به این دلیل است که دوربین های دیجیتال وضوح بسیار بالاتری ارائه می دهند. بالاترین وضوحی که دوربین های آنالوگ ارائه می دهند 720 در 480 پیکسل است. با دوربین‌های دیجیتال که از رزولوشن 1280×1024 پیکسل (1.3 مگاپیکسل) شروع می‌شوند، مقایسه کنید و می‌توانید درک کنید که ویدیوها چقدر واضح‌تر هستند. فناوری های موجود عبارتند از کابل کواکسیال سنتی، ترکیبی از بالون های ویدئویی با کابل دسته UTP و فیبر نوری. درک این نکته مهم است که هر یک از این فناوری ها در صورت برنامه ریزی و نصب صحیح می توانند بدون نقص کار کنند.

دو نوع اصلی کابل های دوربین مداربسته وجود دارد، اترنت و کواکسیال. اولین دوربین IP متمرکز، AXIS Neteye 200، در سال 1996 توسط Axis Communications عرضه شد و توسط تیم Martin Gren و Carl-Axel Alm توسعه یافت. اگرچه این دوربین بر اساس دسترسی مستقیم آن از هر نقطه با اتصال به اینترنت تبلیغ می‌شد، اما نمی‌توانست ویدیوی حرکتی را در زمان واقعی پخش کند. به دلیل عدم وجود مدارهای مجتمع قدرتمند در آن زمان که قادر به مدیریت پردازش تصویر و شبکه سازی بودند، هر بار که به دوربین دسترسی پیدا می شد، به یک تصویر فوری محدود می شد. در زمان راه‌اندازی، به دلیل نیازهای پهنای باند «بسیار» در آن زمان، قادر به کار به عنوان دوربین حرکتی نبود. Axis از یک وب سرور اختصاصی سفارشی به نام OSYS استفاده کرد، اما در تابستان 1998، شروع به انتقال نرم افزار دوربین به لینوکس کرد.


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین فروش کابل کوآکسیال کلیک کنید
با استفاده از بالون ویدیویی، می‌توانید کانکتور اترنت RJ45 را برای استفاده با کابل سیامی RG-59 به یک کانکتور BNC تبدیل کنید. جفت پیچ خورده سیم مسی معمولی است که کامپیوترهای خانگی و بسیاری از مشاغل را به شرکت تلفن متصل می کند. برای کاهش تداخل یا القای الکترومغناطیسی بین جفت سیم، دو سیم مسی عایق شده به دور یکدیگر می پیچند. از آنجایی که برخی از دستگاه‌های تلفن یا مکان‌های دسکتاپ به چندین اتصال نیاز دارند، جفت پیچ‌خورده گاهی اوقات در دو یا چند جفت، همه در یک کابل واحد نصب می‌شوند. برای برخی از مکان های تجاری، جفت پیچ خورده در یک سپر محصور شده است که به عنوان زمین عمل می کند.

اما تعداد کمی از مردم می توانند ویژگی های دو رابط مشترک انتقال سیگنال را به خوبی درک کنند، بیایید با هم نگاهی بیندازیم. با یک سیستم دوربین امنیتی PoE، شما همچنین به کابل های کواکسیال استفاده شده در سیستم های دوربین امنیتی آنالوگ محدود نمی شوید. کابل‌های کواکسیال پهن‌تر از کابل‌های اترنت و سفت‌تر هستند و استقرار سیستم آنالوگ را دشوارتر و انعطاف‌پذیرتر می‌کنند. جدا از کیفیت فیلم، یکی از بزرگترین ایرادات سیستم های دوربین آنالوگ، کابل های مورد نیاز برای عملکرد است. یک کابل برای برق و دیگری برای دسترسی به شبکه استفاده می شود.

سیستم های مدرن تر از دوربین هایی استفاده می کنند که داده ها را به صورت دیجیتالی از طریق کابل اترنت انتقال می دهند. پس از انتخاب دوربین‌های امنیتی و ضبط‌کننده ویدیو، مرحله بعدی این است که نوع کابل دوربین مداربسته را انتخاب کنید که می‌خواهید برق، ویدئو و صدا را در سیستم خود انتقال دهید. مهم است که تفاوت های بین کابل های مختلف دوربین امنیتی را بدانید، بنابراین می توانید کابل مناسب را برای سیستم خود انتخاب کنید.

انواع کابل دوربین مدار بسته نظر بدهید

از زمان توسعه خود در سال 1942، دوربین مدار بسته دستخوش تغییرات شدیدی شده است. در حالی که روزی روزگاری، این فناوری فقط برای مشاهده فیلم زنده مورد استفاده قرار می گرفت، به سرعت به یک سیستم ضبط تبدیل شد که به کاربران اجازه می داد هم داده ها را مشاهده و هم حفظ کنند. امروزه، صاحبان املاک در همه جا از فناوری دوربین مدار بسته برای ساختن سیستم های دوربین های امنیتی ساده و جامع برای ایمنی و آرامش خاطر خود استفاده می کنند. چرا از یک سیستم نظارت بی سیم استفاده نمی کنید و مانند برخی از دوربین های امنیتی خانگی کاملاً بدون سیم نباشید؟ به عبارت ساده، سیستم های دوربین امنیتی PoE قابل اعتمادتر هستند و کمتر در معرض تغذیه های قطع شده هستند. برق PoE به جای مجموعه ای از آداپتورهای دیواری یا باتری، از منبع برق مرکزی تامین می شود.

کابل اترنت در مقابل کابل سیامی

دوربین های امنیتی IP برای ساختمان های جدیدتر با سیم کشی کابل Cat5 یا Cat6 مناسب هستند. در هر انتهای کابل، شما به سادگی کابل ها را جدا می کنید تا از آنها برای اهداف مورد نظر خود استفاده کنید. کابل بزرگتر کابل کواکسیال است که شامل یک هادی مرکزی است که توسط یک لایه عایق احاطه شده است، که توسط یک هادی دوم احاطه شده است که توسط لایه دوم عایق احاطه شده است. کابل کواکسی شما، که دوربین آنالوگ شما را به DVR شما متصل می کند، سیگنال های ویدئویی را از دوربین های شما دریافت می کند. این امکان انتقال داده ها و قدرت را به طور همزمان به دوربین های امنیتی فراهم می کند. سیستم دوربین سیمی سنتی از کابل‌های کواکسیال آنالوگ استفاده می‌کند و تصویری با کیفیت نسبتا پایین‌تر ارائه می‌دهد.





:: موضوعات مرتبط: خدمات شبکه , ,
:: بازدید از این مطلب : 1196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: