چرا کتاب های صوتی در حال افزایش محبوبیت هستند؟
نوشته شده توسط : یک دوست

افراد تحت فشار زمان با سرعت معمولی 1.5x یا 2x گوش می‌کنند، یا از وب‌سایت‌هایی مانند Blinkist استفاده می‌کنند که کتاب‌های غیرداستانی را در 15 دقیقه به «موارد مهم» خود جمع‌آوری می‌کنند. یکی از نویسندگان به من گفت که کتاب‌های صوتی دریافت می‌کند «برای تحقیق در مورد چیزهایی که می‌ترسم اگر مجبور باشم با چشمانم بخوانم، مغز لذت‌جوی من از آن دست بکشد». همچنین لازم به ذکر است که کتاب های صوتی در بین نسل جوان محبوبیت خاصی دارند.

هنگام تحقیق در مورد استودیوهای ضبط محلی، از آنها بپرسید که آیا آنها بسته هایی را برای تولید کامل کتاب صوتی فایل های ضبط شده در استودیو خود ارائه می دهند یا خیر. یافتن خدمات کامل تولید کتاب صوتی بسیار رایج‌تر از خدمات مهندسی به تنهایی است، اما می‌توانید مهندسان صدا را در سایت‌های مستقل مانند Upwork و Fiverr پیدا کنید. مطمئن شوید که تجربه کتاب صوتی آنها را به دقت بررسی کنید اگر از کسی که به آن اعتماد دارید ارجاع محکمی ندارید. اگر این مسیر را انتخاب کنید، روایت را ضبط می‌کنید، اما شخص دیگری را استخدام می‌کنید تا فایل‌های صوتی را در یک کتاب صوتی کامل مهندسی و بسته‌بندی کند.

برخی از افرادی که با آنها صحبت کردم از کتاب های صوتی برای فرستادن آنها به خواب بعد از یک روز کاری پر استرس استفاده می کنند. دیگران در حین راه رفتن یا مراقبت از نوزاد یا به عنوان جایگزینی برای تلویزیون گوش می دهند. والدین می گویند که برای مشغول نگه داشتن کودکان در ماشین عالی هستند و مسافران از آنها در سفر استفاده می کنند.


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دانلود کتاب صوتی زندگینامه کلیک کنید
گوش دادن به یک داستان به اندازه زمان قدیمی است، این ممکن است یکی از دلایلی باشد که گوش دادن به کتاب های صوتی در ایالات متحده بسیار محبوب شده است. با ارائه یک قالب کتاب الکترونیکی شنیدنی که سطح خواندن را افزایش می دهد، واژگان جدید و زبان های خارجی را معرفی می کند و مهارت های شنیداری خوبی را القا می کند، مجموعه دیجیتالی کتابخانه خود را متنوع کنید. با توجه به اینکه این روزها اکثر افرادی که گوشی های هوشمند حمل می کنند، ورود به دنیای کتاب های صوتی هرگز آسان نبوده است.

چگونه یک سرویس تولید کتاب صوتی استخدام کنیم

در سال 2019، تقریباً 60,303 عنوان جدید تولید شد که نسبت به 44,685 عنوان جدید که در سال گذشته منتشر شده بود، افزایش بسیار زیادی دارد. پورتال خبری کسب و کار هند businessworld.in گفت که هارپر کالینز گزارش داده است که ۲۵ درصد از درآمد دیجیتالی آنها از دانلود کتاب های صوتی حاصل شده است و این درآمد نسبت به سال ۲۰۱۸، ۵ درصد افزایش یافته است. دوباره کتاب های صوتی کتاب های جدید...؟ اخیراً فاش شد که فروش کتاب های صوتی در سال 2018 تا 43 درصد افزایش یافت، در حالی که فروش کتاب های چاپی برای اولین بار در پنج سال گذشته (5 درصد) کاهش یافت. فرهنگ ادبی شفاهی مدت‌ها قبل از کتاب است و دلایل زیادی برای افزایش محبوبیت آن وجود دارد.

کشورهای دیگر 2/3 سهم تجارت کتاب های صوتی را دارند و به سرعت در حال پیشرفت هستند. در مقایسه، فروش کتاب های چاپی در مجموع حدود 145 میلیارد دلار است. بسیاری به سادگی حوصله یا ابزاری برای ایجاد فضای کافی در برنامه های شلوغ خود برای خواندن ندارند. در مقایسه با کتاب‌های چاپی و الکترونیکی، کتاب‌های صوتی فرصتی را برای شنوندگان فراهم می‌کنند تا چند کار را انجام دهند. در واقع، گزارش APA در سال 2017 نشان داد که 60 درصد از شنوندگان در حین گوش دادن به یک کتاب صوتی، فعالیت هایی مانند تکالیف، پخت و پز و ورزش را انجام می دهند. جای تعجب نیست که چرا کتاب‌های صوتی این همه طرفدار پیدا کرده‌اند، زیرا قالبی است که می‌تواند با سرعت جامعه امروزی همگام شود.

این بیماری همه گیر منجر به تعطیلی کتابفروشی ها برای بیش از سه ماه در بسیاری از کشورها شد، بنابراین مردم برای زنده نگه داشتن علاقه خود به مطالعه به کتاب های صوتی روی آوردند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت سلام صدا بازدید نمایید
اگرچه بسیاری از کتابفروشی ها بعداً افتتاح شدند، هزاران کتابفروشی در سراسر جهان بسته ماندند. برای اطمینان از اینکه مردم به خواندن علاقه دارند، خرده فروشان و ناشران عمده محتوای رایگان را در اختیار مردم قرار دادند تا افراد بیشتری به کتاب های صوتی دیجیتال روی بیاورند. به هر حال، داستان گفتن یک نوع سرگرمی حتی قدیمی تر از خواندن و نوشتن داستان است.

گوش دادن به Spotify توصیه می شود

بنابراین، ما فکر کردیم که این فرصت عالی برای کشف موفقیت روزافزون رسانه است. گاهی اوقات وقت کافی در روز برای اختصاص دادن به مطالعه وجود ندارد. خوشبختانه، کتاب‌های صوتی راهی عالی برای یادگیری یا لذت بردن از یک داستان خوب در حین استراحت، رفت و آمد یا انجام چند کار هستند. از این کلیپ کوتاه لذت ببرید و EBSCO@ را در توییتر دنبال کنید تا بیشتر ببینید. وقتی یک مهندس مجموعه ای از کتاب های صوتی را به شما می دهد، نمونه ها را از طریق هدفون گوش دهید.

همه ما در مورد اتومبیل های خودران شنیده ایم، اما کتاب های بدون راوی چطور؟ در حالی که هنوز هنرمندان یا نویسندگان حرفه ای را می بینیم که کتاب ها را می خوانند، روزی دور نیست که هوش مصنوعی تمام کتاب را بخواند. با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، ناشران کتاب‌های صوتی را به تولید انبوه می‌رسانند که در نتیجه زمان بیشتری برای عرضه به بازار و کتاب‌های صوتی ارزان‌تر خواهد داشت. امروز ما در نقطه‌ای هستیم که می‌توانیم بین صدای انسان و صدای رایانه‌ای تمایز قائل شویم، اما کتاب‌های صوتی آینده به همان اندازه که با بهبود فناوری می‌توانند به صدای انسان نزدیک و واقعی خواهند بود. کتاب‌های صوتی زندگی‌نامه‌ای نیز به‌طور فزاینده‌ای محبوب هستند، هم با کتاب «شدن» میشل اوباما و هم کتاب خاطرات ریاست‌جمهوری همسرش «سرزمین موعود»، که نقاط محکمی را در نمودارهای دانلود تضمین می‌کند. البته این موفقیت را می‌توان تا حدی به روایت نویسنده نسبت داد، جایی که صداهای معروف تجربیات شنیداری مؤثر و به یاد ماندنی را ارائه می‌دهند. برخی از محبوب ترین کتاب های صوتی موجود در بازار در حال حاضر، غیرداستانی جدی هستند، با تمرکز بر مسائل روز دنیا.

نیل در آن حضور دارد – که البته خود یک داستان‌سرای فوق‌العاده است – مایکل شین، تارون اجرتون، بیبه نویورث، اندی سرکیس. این یک بازیگر عالی است و اقتباسی که درک مگز انجام داد فوق العاده است. اگر با او آشنا نیستید، او با داگلاس آدامز در تمام راهنماهای «هیچ‌هایکر» همکاری داشته است. بنابراین او اقتباس ها و تولیدات مختلفی از درام صوتی انجام داده است و این کاملاً چیزی است.

تاریک است، بسیار مرموز است، اما به عنوان یک تجربه شنیداری بسیار جذاب است. کتاب‌های صوتی در سه سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد که قرنطینه ناشی از بیماری همه‌گیر فقط اشتهای مردم را برای کتاب‌های صوتی افزایش داده است. این به آنها کمک کرد تا در هر زمان و هر مکان یک تجربه صوتی شخصی سازی شده داشته باشند. در گزارش خود، نشریه تجاری IBISWorld اعلام کرد که صنعت انتشار کتاب های صوتی در ایالات متحده در سال 2021 به ارزش 1.3 میلیارد دلار خواهد بود. در حال حاضر ایالات متحده و چین دو کشور برتر کتاب های صوتی هستند که حدود یک سوم بازار را تشکیل می دهند.





:: موضوعات مرتبط: کتاب صوتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: