کمک به شما برای رسیدن به اهداف خواندن
نوشته شده توسط : یک دوست

اگر تعجب می‌کنید که چرا کتاب‌های چاپی ممکن است بهتر از خواندن مبتنی بر صفحه نمایش باشند، ممکن است به ناتوانی شما در اندازه‌گیری جایی که در یک کتاب الکترونیکی هستید مربوط باشد. اما مطالعه روگووسکی به جای کتاب‌های چاپی سنتی، از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی استفاده می‌کرد و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد خواندن روی صفحه، یادگیری و درک مطلب را در مقایسه با خواندن از روی متن چاپی کاهش می‌دهد. بنابراین این امکان وجود دارد که اگر مطالعه او کتاب‌های سنتی را در مقابل کتاب‌های صوتی قرار می‌داد، خواندن قدیمی‌تر ممکن بود برتر باشد. به عنوان معلم دانش آموزان ESL، مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن کتاب های صوتی با دانش آموزانم هستم. از زمانی که با کتاب‌های صوتی آشنا شدم، کتاب‌های کلاسیک را در فهرست خود قرار داده‌ام که هرگز نمی‌خواستم بنشینم و بخوانم یا زبان قدیمی از آنها منصرف شود. من الان بچه ندارم، اما وقتی دارم، بی صبرانه منتظرم تا بارها و بارها با آنها کتاب صوتی گوش کنم!

با یک کتاب صوتی، هر جا که هستم، هدفون را به گوش می‌رسانم و روی Play ضربه می‌زنم. بزرگ‌ترین ایراد کتاب‌های صوتی این است که اگر چندوظیفه‌ای انجام می‌دهید یا واقعاً تمرکز ندارید، گاهی اوقات باید کمی به عقب برگردید تا جزئیاتی را که ممکن است از دست داده باشید پیدا کنید. من در دو سال گذشته به طور پیوسته به کتاب های صوتی گوش می دهم. کتابخانه صوتی من شامل بیش از 100 کتاب، از جمله مجموعه‌ای از کتاب‌های تجاری، بازاریابی و غیرداستانی برای لذت بردن است که نزدیک به 90 درصد از آنها گوش داده شده است.

اگر هنوز در مورد اینکه چرا باید کتاب‌های صوتی را در فهرست مواد آموزشی قرار دهید شک دارید، در اینجا پنج مزیتی که کتاب‌های صوتی برای بهبود فرصت‌های یادگیری در کلاس درس و خارج از آن فراهم می‌کنند، آورده شده است. کتاب‌های صوتی روشی جایگزین برای زندگی در یک کتاب هستند، به جای اینکه از طریق صفحات، از طریق صدای راوی به تاریخ بپیوندند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دانلود کتاب صوتی کلیک کنید
اگر در مورد فواید متعدد گوش دادن به کتاب‌های صوتی کنجکاو هستید، از شنیدن داستان‌ها حتی زمانی که مشغول انجام کارهای دیگر هستید تا همراهی با صدای راوی این سفر شگفت‌انگیز، به ادامه مطلب بروید. با این حال، یک عامل نهایی ممکن است مقیاس درک و یادداشت را محکم به نفع خواندن منحرف کند، و آن مسئله چندوظیفه بودن است. ویلینگهام می‌گوید: «اگر سعی می‌کنید در حین انجام دو کار یاد بگیرید، به همان اندازه یاد نخواهید گرفت.

کتاب‌های صوتی به‌طور سنتی در مدارس توسط معلمان زبان‌آموزان زبان دوم، دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری، و خوانندگان یا غیرخوانندگان در حال مبارزه استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد، کتاب‌های صوتی در ارائه راهی برای دسترسی این دانش‌آموزان به ادبیات و لذت بردن از کتاب‌ها موفق بوده‌اند. وارلی می‌نویسد: «معلوم نیست که آیا کتاب‌های صوتی به دنیای معتبر کتاب تعلق دارند یا به دنیای مشکوک‌تر سرگرمی، معلمان دبستان و دبیرستان اغلب به آنها چشم‌پوشی کرده‌اند و بسیاری از آنها راه امن اجتناب را انتخاب کرده‌اند.

من به دلیل کمبود وقت و نظم و انضباط هرگز کتاب خوان مشتاقی نبودم. وقتی یک سرویس کتاب صوتی خوب را کشف کردم، به من کمک کرد محتوایی را که یا فکر می‌کردم کسل‌کننده است یا نمی‌خواستم برای آن وقت بگذارم هضم کنم. یک کتاب با یک راوی خوب می تواند یک موضوع خسته کننده را جذاب کند. برای مدت طولانی، از کتاب‌های صوتی استفاده نمی‌کردم، زیرا فکر می‌کنم، مانند بسیاری از مردم، به ذهنم خطور نکرده بود که می‌تواند تجربه‌ای مانند خواندن یک کتاب فیزیکی باشد.

کمک به شما برای رسیدن به اهداف خواندن

با این حال، حتی با وجود تمام مزایای کتاب های صوتی، آنها برای همه دانش آموزان نیستند. برای دیگران، صدای راوی در مقایسه با انعطاف‌پذیری کتاب می‌تواند آزاردهنده باشد یا استفاده از پخش‌کننده‌های کاست یا سی‌دی دست و پا گیر باشد. اما اکثر دانش‌آموزان گوش دادن به ادبیات خوب و باکیفیت را تجربه‌ای دگرگون‌کننده می‌دانند. وارلی می‌گوید: "اگر یک چیز در مورد نحوه توصیف مردم از گوش دادن به کتاب‌های صوتی به من توجه کرده است، آن شدت جذب آنها و چنگال احساسی تجربه است. یک شنونده می‌گوید: "آنها مستقیماً به روح شما می‌روند." من عاشق کتاب های صوتی هستم زیرا در غیر این صورت داستان های مورد علاقه ام را از دست می دهم. من عاشق خواندن در صفحه هستم، اما با یک سبک زندگی پرمشغله، به سختی می توان زمانی را برای جمع کردن با یک کتاب خوب پیدا کرد.

بسیاری از کودکان ممکن است منابع زبانی حیاتی خود را از دست بدهند و خروجی نوشتاری آنها می تواند توانایی آنها را منعکس نکند. گوش دادن به کتاب‌ها به صورت صوتی می‌تواند به آن‌ها کمک کند نه‌تنها طیف جدیدی از تجربیات، بلکه واژگانی فراتر از سطح خواندن و مکالمه روزمره خود را به دست آورند و روانی و درک مطلب را افزایش دهند. افق آنها گسترش می یابد، آنها ساختار و قراردادهای داستان سرایی را جذب می کنند و اعتماد به نفس بیشتری برای برقراری ارتباط شفاهی و کاغذی ایجاد می کنند که مزایای زیادی برای نوشتن آنها دارد. وقتی دانش‌آموزان از طریق گوش دادن به هیجان کتاب‌ها پی می‌برند، می‌خواهند بیشتر بخوانند تا کمتر. اگر هنگام گوش دادن متن را دنبال کنند، تشخیص کلمه و سرعت خواندن آنها بهبود می یابد. مزایای گوش دادن به کتاب های صوتی نسبت به خواندن کتاب این است که می توانید این کار را در طول فعالیت های طولانی و یکنواخت مانند رانندگی، پیاده روی و دوچرخه سواری انجام دهید.

چرا کتاب های صوتی برای دانش آموزان مفید هستند؟

حتی فعالیت‌هایی که کم و بیش می‌توانید با خلبان خودکار انجام دهید (مثل رانندگی یا شستن ظرف‌ها) به اندازه کافی توجه شما را به خود جلب می‌کند تا مانع یادگیری شود. او می‌گوید: «من همیشه در حین رانندگی به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهم، اما سعی نمی‌کنم به چیزهای مهم کارم گوش دهم. ما می دانیم که پیدا کردن زمان برای خواندن همه چیز در لیست شما می تواند دشوار باشد، اما کتاب های صوتی جایگزین بسیار خوبی برای خواندن سنتی با بسیاری از مزایای مشابه، به علاوه چند مورد اضافی هستند. در اینجا ده مزیت کتاب های صوتی و دلایلی که چرا باید سعی کنید به آنها گوش دهید، آورده شده است. اگر می‌خواهید مزایای کتاب‌های صوتی را برای خودتان تجربه کنید، نکاتی برای یافتن عناوین رایگان در اینجا و اینجا داریم.

کتاب‌های صوتی مواد آموزشی هستند که می‌توان آن‌ها را در هر جایی با دستگاه تلفن همراه حمل کرد و در هر زمان استفاده کرد، درست مانند محتوای نوشتاری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت فیدیبو بازدید نمایید
با این حال، کتاب‌های صوتی این مزیت را دارند که چندین کتاب می‌توانند در یک دستگاه قرار گیرند، که آنها را کاربردی‌تر می‌کند. در حالی که درست است که کتاب‌های صوتی به تنهایی پتانسیل حفظ یکسانی را ارائه نمی‌دهند، تکرار محتوا از طریق شنیدن سطح یادآوری را افزایش می‌دهد و به دانش‌آموز اجازه می‌دهد تا اطلاعات را در خارج از کلاس هر دفعه که می‌خواهد دریافت کند.

فکر می کنم پاسخ به این سوال باید از تعریف خود شخص از خواندن باشد. اگر خواندن به معنای درک محتوای داستان یا موضوع باشد، کتاب های صوتی مطمئناً موفق هستند. هیچ کس در مورد اهمیت رمزگشایی در آموزش خواندن به کودکان بحث نمی کند. اما درک پیام، تفکر انتقادی در مورد محتوا، استفاده از تخیل، و ایجاد ارتباط در قلب معنای خواننده بودن و اینکه چرا بچه ها یاد می گیرند کتاب را دوست داشته باشند، هستند.

من همیشه با نمرات و خواندن در صدر کلاس خود بودم (جوایز خوانندگان تسریع شده تکان می‌خورد!!!) با این حال، هر چه به یک هزاره شلوغ بزرگ شدم، نشستن برای خواندن یک کتاب فیزیکی سخت‌تر و سخت‌تر شد. یکی از عقب نشینی های اصلی برای خواندن کتاب در واقع نشستن بود - اگر زیاد بنشینم کمرم درد می کند اما همه اینها برای من ناراحت کننده است. و دراز کشیدن و مطالعه بعد از مدتی خسته کننده و ناخوشایند می شود. با این حال، با کتاب‌های صوتی، می‌توانم قدم بزنم، تمیز کنم، آشپزی کنم، و از کتاب لذت ببرم! من از طرفداران پادکست هستم، بنابراین کتاب های صوتی با عشق من به داستان سرایی شفاهی/شنیداری همسو هستند. البته من هم می‌توانم استراحت کنم و با چشمانم کاملاً بسته در موقعیتی راحت دراز بکشم در حالی که خواننده وارد دنیای جدیدی می‌کند.

با این حال، وقتی تصمیم گرفتم آنها را امتحان کنم، متوجه شدم، از بسیاری جهات، حتی بهتر است، زیرا اغلب شما صدای نویسنده را می شنوید و حتی بیشتر از آن صدا معنای مورد نظر آنها را از هر قسمت درک می کنید. اگر یک کتاب‌خوان حرفه‌ای کتاب صوتی به جای نویسنده کتاب می‌خواند، باز هم تجربه‌ای است که تقریباً احساس می‌کنید با شخص دیگری که همراه شما می‌خواند ارتباط برقرار می‌کنید. قرار گرفتن در معرض واژگان جدید با خواندن مستقل، خواندن با صدای بلند، یا گوش دادن به کتاب های صوتی همراه است. کتاب‌های صوتی همچنین می‌توانند راهی برای معرفی کتاب‌های بالاتر از سطح مطالعه فعلی کودک شما باشند تا داستان‌ها و واژگان پیچیده‌تری را معرفی کرده و از آن لذت ببرید. کودک شما از مقدمه واژگان جدید و متنوع بدون ناامیدی از اینکه هنوز قادر به خواندن آن نیست، بهره خواهد برد.

چه فرزندان شما در حال خواندن یک کتاب باشند و چه در حال گوش دادن به آن، بخش بزرگی از تجربه خواندن، توسعه تفکر انتقادی و مهارت های درک مطلب است. گوش دادن به کتاب های صوتی همچنان به ایجاد این مهارت های ضروری کمک می کند. بچه های خود را در بازگویی داستانی که گوش می دهند مشارکت دهید، از آنها بخواهید قسمت مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند یا درباره شخصیت ها سؤال بپرسند و برای حمایت از درک آنها از داستانی که گفته می شود، طرح ریزی کنند.

یکی دیگر از کاربردهای کتاب های صوتی، امکان گوش دادن به کتاب به زبان های جدید است. من در حال حاضر با گوش دادن به سریال های Divergent و Fault in Our Sky دارم اسپانیایی را تمرین می کنم و قصد دارم به بسیاری از کتاب های مورد علاقه ام به زبان اسپانیایی گوش دهم. خواندن این مقاله و دیدن اینکه دیگران در اشتیاق من با من شریک هستند عالی است.





:: موضوعات مرتبط: کتاب صوتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: